Adjö Timmy min bäste vän!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Adjö Timmy min bäste vän!

Vart e du vännen??? Såg din kropp ligga på sjukhuset, såg ut som om du sov, men du ville inte vakna hur mycket jag än skrek. Jag skrek och grät men det var som om du inte hörde mig.
Vad är det som händer, jag har lite svårt för att förstå, svårt att greppa, finns inget sammanhang. Läste nåt i en artikel om någon som omkommit, trodde inte det var du först, men jag ringde till dig men det var ingen som svara. Ringde din mamma, ingen som svara.

Ringde din pappa ingen som svara. Kalla kårar kröp genom mig, kände hur jag började kallsvettas och mina händer började skaka. Olyckan hade vart den väg du skulle köra denna kväll, så jag ringde polisen, men dom sa inget. Jag bestämde mig för att ta din bil och åka o kolla bara ifall din mc stod på din mammas gård. Du vet bara ifall nåt hänt, bara för att försäkra mig om att det inte var du liksom.

Det fick ju inte vara du, så jag satt där i bilen på väg och mumlade för mig själv. Det kan inte vara Timmy, det kan inte vara Timmy…….
När jag kommer till ungefär det ställe där olyckan vart så ringer min fru, jag vet då att du min vän inte är här med oss längre. Det brister i mig och jag vet inget annat än att skrika.
Allting snurrar i mitt huvud. Neeeeeeeeeeej!!!! Det är inte sant intalar jag mig själv när jag skrikit så mycket så att min röst inte orkar, nån måste gjort nåt fel, det kan inte vara du. Det var nån annan som kört din mc, ja så måste det vara, för det kunde inte vara du, det fick inte vara du.
Men jag visste innerst inne att nu kommer jag aldrig mer få se dig i livet och det gör så ont, så ont att jag mår illa. Mitt hjärta gör ont så fort jag tänker på dig, när jag ser bilder framför mina ögon, när jag tänker tillbaka på allt skoj vi haft du och jag.
Kommer du ihåg den där gången på sporthojsfesten 2003. Då när jag fyllde din gummisko med bensin o tände på, när du hällde 1 liter mjölk över mig och när vi grisade ner oss med 2 tuber skinkost? Eller när vi somna hos Gurra och du hade min mage som kudde. Eller när jag drog ut nycklarna på bilen vid ett rödljus och kasta ut dom genom rutan? Alla kvällar vi kollat på film och vi båda somnat i soffan? Kommer du ihåg hur glad du var när du gick ner över 30 kg och fick på dig ditt skinnställ igen efter 4 år? Alla härliga bråk vi hade, alla glada skratt vi hade. Dom otaliga gånger vi hetsade varandra precis som 2 bröder?

Jag kommer sakna dig så mycket att det gör ont bara jag tänker på det. Det finns inte en enda som kan säga nåt ont om dig min vän, du var alltid hjälpsam och snäll. Säg mig vad ska jag göra nu utan dig??? Kommer du ihåg vad min lille Robert brukade säga innan han somnade när jag la han? God natt och sov så gott, jag älskar pappa, mamma och Timmy. Hur skall jag förklara detta för honom, hur och vad säger man till 4 åring vad som hänt. Kan man få dom att förstå? Varje gång jag hämtar han på dagis så frågar han, är Timmy hemma hos oss. Nu kan jag aldrig mer säga det till han och få han och strunta i dagis och snabba sig och klä på sig för att Timmy är hemma hos oss.

Marie gråter, hon har suttit här i ett par timmar nu och gråtit, hon var så glad att jag träffat en vän som du Timmy. Hon kommer sakna dig så mycket för hon älskade dig lika mycket som jag. Vem ska äta min goda mat nu? Jag förlorade en bror en gång, likaså gjorde du. På nåt sätt så kändes det som om du tog min brors plats och jag din brors. Vi blev som bröder med allt därtill. Och nu händer det igen, jag förlorar en bror. Hur skall jag orka med detta? På nåt sätt så vet jag att du har det bra vart du nu än är, och jag vet att du gjorde det som du gillade mest när du lämnade oss.
Jag kan inte förstå vad din mamma och pappa kommer att göra nu när dom mist båda sina söner. Jag vet inte vad som pågår, jag vet ingenting, förutom att det kommer aldrig bli sig likt igen. Det gör så ont att vi ej kommer få se dig igen……
Sitter och tänker på vad som gick snett, han du tänka nåt, vad tänkte du i såna fall? Hoppas att det gick för snabbt för att hinna tänka, hoppas att du inte fick lida och att du inte hann tänka på nån av oss runt omkring dig. Hoppas att du fått träffa din bror igen, och din kusin och min bror. Hälsa våran Sam också.

Vi skulle ju byta däck på racebussen i helgen så vi kunde åka till racebanorna med våra hojar i sommar, nu blir det inte så. Jag slutar nog att köra också, trots att jag vet att du ogillar det men jag blir alldeles för rädd.
Jag sa ju till dig för bara nån vecka sig att det inte fick hända dig något, för då skulle det bli som att mista en bror. Och nu har det hänt och du är i himmelen och väntar på oss andra. Jag vet att den tiden är en bråkdel för dig men för oss här blir den lång. Det finns miljoner saker att skriva och jag har tusentals minnen av dig.
Det är skönt att få haft dig som vän min broder.

Hälsningar från Saso, Marie och Robert.

Vi ses, vila i frid



Ikväll kör jag för att ära dig och det du gillade mest av allt i livet, köra mc. Efter det så säljer jag den Timmy, för jag vågar inte riskera livet, det har vart riktigt nära ett flertal gånger det vet du. Det har vart kul att ha dig att köra med, men nu känns det inte så¨längre när du inte finns på vägarna här mer
Fan du lovade mig att det inte skulle hända nåt, jag sa att jag visste inte vad jag skulle göra om du gick bort. Kom tillbaka nu innan jag sprängs itu inombords. Sluta skoja med mig för det är inte kul, kom tillbaka......NU!

Jag har så mycket minnen av dig, du är fastetsad i mitt hjärta, saknar....
Måste bara få berätta för dig nåt som jag inte sagt till dig älskade vän.
Du vet att jag älskar dig, det har jag sagt tusen gånger. Men du vet inte att varje gång jag var med dig så försvann tomheten efter min bror så fort du var i min närhet. Kommer ihåg när du brukade komma körandes på vägen till mitt hus, då fylldes ett tomrum i mig som jag haft i många år. Det var kärlek min vän, sann kärlek, trodde aldrig jag skulle hitta den igen, men så kom du in i mitt liv. Hoppas att du kände samma sak, att du kände att jag älskade dig som min egen bror för det var precis det du var Timmy, min bror.

Ha det bra så länge och hälsa min andra bror också.

Jag gråter

Din bror Slisko
 

Bifogat

  • timmy.jpg
    timmy.jpg
    86.8 KB · Visningar: 6,490
Last edited:

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Jag beklagar sorgen.

Finns inga ord man kan säga för att trösta...

Det är hemskt att det har hänt, tänk om man kunde göra det ogjort...

Jag beklagar så oerhört...

:( :(
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Är hemskt ledsen för din väns bortgång.
Otäckt att läsa det...
Hoppas du reder dig.
 

Coola Ola

Guest
Brukar inte skriva i såna här tråda (blir lätt klyschigt o intetsägande) men det här var otroligt bra, skrivet, rejvis!

Kan inte säga att jag vet hur det känns men jag (o alla andra på sh.com) lider med dig. Otroligt tragiskt varje gång sånt här händer. Man kan bara hoppas på att Timmy är på en bättre plats än den här fattiga världen nu.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Träffade bara Timmy en gång, vid en av de första Göta platsen-turerna då vi även körde i mina krokar, så jag lärde aldrig känna Timmy ordentligt. Likväl, en spontan första kommentar om densamme torde väl vara den gamla klyschan "skulle aldrig göra en fluga förnär", då han verkade vara en genomreko kille.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag är hemskt ledsen för er skull och jag hoppas han har det bra där han är nu.

/Nicke
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Hans familj behöver tröst nu.. Kände inte Timmy direkt, kände hans bror Jimmy mer. Men d va längesen nu. Hur orkar man leva när man förlorat 2 barn? Fan, fan, fan oxå!!

:gråta
 
Last edited:

Solid snake

Guest
Beklagar sorgen, jag vet hur det känns, farfar dog igår :( har inte sovit sen dess. :(
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Beklagar verkligen sorgen... Vila i frid :\
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Var med och körde med Timmy flera gånger under förra säsongen, en väldigt rolig och trevlig kille som jag tror alla gillade!
Det här var otroligt sorglig läsning, jag känner mig helt knäckt!

Mina tankar går till hans anhöriga och alla hans vänner.

/Felix
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det här få bara inte vara sant. Träffade Timmy senast i måndags på tågstationen i Jönköping. Vi stog och pratade en stund om sommaren som komma skall och vilka drömmar och mål han hade för tillfället. Kan bara inte förstå att det är sant. Timmy var just en sån som inte förtjänar ett sånt här öde, en helt genomreko kille som alltid accepterade alla han träffade.

Du kommer lämna ett tomrum efter dig och du finns i mina tankar.

Alla mina tankar går till dig och till alla dina anhöriga och vänner. Jag vet att du har det bra där du finns.

Alla ni andra, om någon av er behöver prata med någon, även om ni känner mig eller inte, ring mig 0708 952812

Saso, om jag ringer till dig är det bara för att stötta dig, om du inte vill prata med mig så tryck "upptaget"

/Jens
 

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
Oerhört tragiskt.
Tyvär finns det inget man kan säga för att dämpa sorgen.
Den sitter där och kommer att göra det länge.

Man får komma över det men ALDRIG glömma!
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Sitter på jobbet och läser detta.... Tårar trillar ner för min kind.... Hittar inga ord som kan översätta det jag känner nu....

Vila i frid Timmy. :gråta
 

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Jag känner med dig Ravetrancer!

Jag miste min bror -87 i en drunkningsolycka. Det är nåt ingen ska behöva gå igenom. Jag har en vän som betyder som betyder lika mycket för mig som Timmy verkar betytt för dig. Jag ber till Gud att inget ska hända honom eller min familj!

Det är farligt det vi gör men om vi inte gör det så lever vi inte riktigt. Ligger man på gränserna handlar det lika mycket om tur som skicklighet. Man får ta vara på sig på bästa sätt och tänka på de runtomkring sig när man gör det man älskar.

Om det är till nån tröst, Ravetrancer, så har du kanske med detta inlägg räddat livet på någons vän eller bror/syster!

Inget jag gör kan lindra din smärta, men du har berört mig och även om jag inte kände din vän så tar jag del av din sorg.

Hang in there!

pilsner
 

Boostmax

Fem fyror är fler än 4 elefantöl !
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
FZ1-S
Jag känner bara en hel massa sorg över det jag läst om händelsen, den orättvisa och allt för tidiga.

Kan inte riktigt hitta andra ord annat än att jag är ledsen för Timmy, hans familj och alla vänners skull, och jag hoppas att det finns någon sanning att "tiden läker sår". Låt inte Timmy försvinna helt, tänk på allt glatt han bidrog med i livet, och låt honom leva på så sätt i era minnen.

RIP, Timmy.

Från en vän du inte hann lära känna. :(

// Boostmax
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Oerhört vackert skrivet! Blev själv tårögd fast jag aldrig träffat Timmy.

Vila I Frid


Martin
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top