Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
just ja ringde IF å skulle kolla försäkring på hojen idag å fick prata med en spydig kille som kallt konstater att jag minsan kunde räkna med att få betata 35%extra på trafikförsäkringen i sommar nu när regeringen ska besluta om försäkringarna. kändes ju bra :mad:



ja arwe du måste fixa en hoj fort så att man kommer ut på lite långturer.

Du kan vara lugn, detta är inte klart på några år, tidigast sommaren 2009 har jag hört. Däremot så så skall en viss del ökas denna sommar, men tror det läggs på trafikskatten, el att trafikskatten läggs på premien.:confused: :va men på något sätt skall de nog suga av..ur oss pengarn:rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rullade ner hojen från depåstöden, ur garaget för att jag ville ta årets första tur, när man var ledig och solen slog med sina spön i backen som är bar, men batteriet ville inte ta årets första tur än..
Nåja provsuttit, känt o klämt lite grann på henne.

Tyckte det kändes trögt att rulla henna:va Men är det för att jag är ovan, el att jag är van att rulla in scootern:va

Batteri på laddning får se om hon är villigare imorgon.:)
 
Last edited:

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Rullade ner hojen från depåstöden, ur garaget för att jag ville ta årets första tur, när man var ledig och solen slog med sina spön i backen som är bar, men batteriet ville inte ta årets första tur än..
Nåja provsuttit, känt o klämt lite grann på henne.

Tyckte det kändes trögt att rulla henna:va Men är det för att jag är ovan, el att jag är van att rulla in scootern:va

Batteri på laddning får se om hon är villigare imorgon.:)

Underhållsladdare!! Lätt värt 495:- att slippa antiklimaxet att stå fullt påklädd för säsongspremiär utan att hojen går igång...har jag hört :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Idag så avklarades prmiärturen, Hondan hoppade igång lätt efter ha fått lite kräm i batteriet igen(att man inte laddar batteriet FÖRE man provar) Dock lite kallt ute blev 2 mil enbart, men fick liv o bromsar, koppling igen, grussträngar överallt, de skall börja med sopningen i stan imorgon, men det tar ca 5 veckor innnan det är klart, sen behövs gärna några rejäla vårskurar och upptorkande väder, så blir det fint o riktigt farbart igen!:tummenupp
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Fy fan vilken bra dag det är ida... För ida fyller jag år.... :tuttar :tummenupp :yoparty Eeeeeeh 2 år kvar till gubbe... :va
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bettan startades upp åny i dag för en 3,5 milatripp, ännu bättre väder idag, skönt att man lyckats pricka in lite vårsol på min "kort" ledighet på 3 dar.

Blir av med min Kines scooter idag, då den fått nytt hem och får gå i fortsatt tjänst i Kolsva som pendlarfordon efter 220 mil hos mig, men jag kommer att se den mellan varven då en jobbarkompis köpte den, på gott och på ont att sälja till bekanta:näsblod
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Tog årets andra tur idag jag, det var riktigt fint. Skulle åka till Funbike och köpa ett filter men där var det stängt pga flytt. Åkte ut och kollade på deras nya lokal, verkar stort och fint! Åker dit på fredag igen när de öppnat!

Tanken slog mig att hade jag tagit bilen hade det känts irriterande att komma hem utan filter, men när man satt på hojen så gjorde det mig ingenting!

sporTlovEr - Är det i västerås som dom ska börja sopa gatorna idag?
eller bor du i någon annan stad?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tog årets andra tur idag jag, det var riktigt fint. Skulle åka till Funbike och köpa ett filter men där var det stängt pga flytt. Åkte ut och kollade på deras nya lokal, verkar stort och fint! Åker dit på fredag igen när de öppnat!

Tanken slog mig att hade jag tagit bilen hade det känts irriterande att komma hem utan filter, men när man satt på hojen så gjorde det mig ingenting!

sporTlovEr - Är det i västerås som dom ska börja sopa gatorna idag?
eller bor du i någon annan stad?

Bor i Köping, här började de igår iaf! VART kommer Funbike husera nu då, så man hittar dit??
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Bor i Köping, här började de igår iaf! VART kommer Funbike husera nu då, så man hittar dit??



Ok! Hoppas de börjar sopa här med snart!

Precis som Sir:C säger, på stenby. Stenbygatan 6 för att vara exakt. :)

Om jag förstått rätt så ska de tydligen slå ihop med MB Racing, då de också hade stängt pga flytt till stenbygatan 6?! :)
 
Last edited:

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
Premiär

Idag gjorde jag premiärturen bland alla grussträngar, längtar efter stora gula sopmaskiner.
Hojen sov tungt för då jag startade den gick den bara på 3 cylindrar, men den 4:e kom igång på e18 (loppa på stiftet?).
Träffade även farbror blå som kollade :dricka jag fick OK.
Nu är det firmafest som gäller :öl

*Anders*
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Ett väl utfört arbete

Trots att jag vet att en del hellre ägnar sig åt sprit, :tuttar och dans en helg som den här, så finns det fortfarande några få bra män kvar som känner uppskattning över ett väl utfört arbete, i det här fallet personifierad av en trött elak jävel - mig.

Efter olje och filterbyte har jag slängt på kåpor på knarren, städat garage och gjort maskinen körklar. Maskinen är hormonstinn, villig och tacksam, så om nu bara kung Bore med tillhörande patrask kan dra åt helvete ordentligt så blir det provtur.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
idag vart det en snabbsväng med bruden bakpå nya leksaken. Den går riktigt bra har jag konstaterat i alla fall:)
När man kom tillbax till garaget å tittade över hojen lite nogrannare i solen så upptäcker jag något obra det sitter ett satans mackadam däck bak :skrämd.
nästa helg blir det olja ,filter å däck byte :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
idag vart det en snabbsväng med bruden bakpå nya leksaken. Den går riktigt bra har jag konstaterat i alla fall:)
När man kom tillbax till garaget å tittade över hojen lite nogrannare i solen så upptäcker jag något obra det sitter ett satans mackadam däck bak :skrämd.
nästa helg blir det olja ,filter å däck byte :tummenupp

Finemangs med ett Börrrnnnna däck!! Lite rökbilder tack:yoparty
Här blev det bakslag i vädret med snö i luften, och jag mekar bil, byter spindelleder, inte kul att vara bilmek alla ggr, spinndelled är definitivt ingen favorit...., el vad säger du r matte:va
Nåja varma lokaler, "rätt" verktyg kan, behagliga arbetsställningar kan göra underverk.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
dagstur

Jag o Gabor 2 tog en dagstripp vid Lunch idag, Köping-Munkorp-Kolbäck-Surahammar, fint väder, lite poliser ute på åsen dock.:mad: som förstör stämningen...8 mil härlig körning totalt iaf:tummenupp
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag o Gabor 2 tog en dagstripp vid Lunch idag, Köping-Munkorp-Kolbäck-Surahammar, fint väder, lite poliser ute på åsen dock.:mad: som förstör stämningen...8 mil härlig körning totalt iaf:tummenupp

Den resan gjorde gott för hoj-åkar-tarmen :tummenupp
Synd med pojkarna i blått på den fina kurviga biten på åsen dock :ajjabajja
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top