Dagbokstråden

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
åter på svensk mark efter 3 dagar i tokiga norge.
hel underbara vägar där måste jag sägga va som en enda lång krokig rytteneväg genom hela landet. åkte i söndags från V:ås konstat regn i 50 mil tills vi kom fram till hotellet. på måndagen vart det 30 mil till gayranger 30 skysta mil på krokiga bergsvägar upp på något fjäll där det fortfarande va snö. bra kalt va de.
tisdag åkte vi över trollstigen. ricktigt brant va nära att fronta en turistbuss som tog upp hela körbanan. :3freak
onsdagen blev en återfärd till sverige via storlien å åre nu e man hos farföräldrarna utanför sundsvall återfärd hem på måndag.
bilder från resan kommer när jag e hemma igen.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Permis!!

Jägaraspiranten från K3 är hemma igen :yoparty Skönt det ska bli denna helg :) Nu ska jag läsa ikapp mig MASSOR vad jag missat dessa 2 veckor :3freak
 

axlL

Medlem
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
Fireblade 96:a
Trevlig Midsommar!

Sissi & lennart :)
 

Bifogat

  • Remsan2004-06-26_052.jpg
    Remsan2004-06-26_052.jpg
    129 KB · Visningar: 269

axlL

Medlem
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
Fireblade 96:a
En Lakritsremsa?

Som var ute och brummade i Tillberga :hihi :hihi
 

Bifogat

  • Remsan2004-06-29_029.jpg
    Remsan2004-06-29_029.jpg
    127.6 KB · Visningar: 274

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Kollar man lite noga så står det *Manne* på ryggen... :tummenupp
 

Majk

Guest
Fick höra från säkra källor igår att våran egen tok FredR1k gått omkull någonstans neråt i landet :( Hoppas du kryar på dig Lilliz och att det gick bra med din axel , kan upplysa er andra medlemmar att han verkar vara i ganska fin form trots allt. Hojen får vi väl veta mera om när galningen är hemma och kan skriva ett inlägg själv.

Ta vara på er där ute och kör inte som lilliz :tungan , det är roligare att ha er friska och hela....ifall vi ska åka nånstans :yoparty
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Majk skrev:
Fick höra från säkra.....

Tackar för omtanken!

Här kommer ett lite snurrigt svar...

Efter ett dygn av nypande i sköterskerumpor :hihi så konstaterades att vänstra skulderbladet var lite av. Inget som inte 2 x panodil + 2 x tradolan var fjärde timme råder bot på.
Vad hände dårå... Joo typ brum skrik rassel snurr tugga gräs krasch! Bättre beskrivning kommer då när det slutar snurra.

P.s. kåplös R1'a finnes.... skulderblad vänster sökes....
 

axlL

Medlem
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
Fireblade 96:a
FredR1k skrev:
Tackar för omtanken!

Här kommer ett lite snurrigt svar...

Efter ett dygn av nypande i sköterskerumpor :hihi så konstaterades att vänstra skulderbladet var lite av. Inget som inte 2 x panodil + 2 x tradolan var fjärde timme råder bot på.
Vad hände dårå... Joo typ brum skrik rassel snurr tugga gräs krasch! Bättre beskrivning kommer då när det slutar snurra.

P.s. kåplös R1'a finnes.... skulderblad vänster sökes....
Det värkar finnas hopp om liv :hihi
FredR1k finns bara en av..men R1:eek:r finns det (för) många av :)
 

Bifogat

  • Lakritsremsan2004-07-04_003a.jpg
    Lakritsremsan2004-07-04_003a.jpg
    127.8 KB · Visningar: 249

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Var med på den olyckliga färden dock ej så närma att jag såg själva avåkningen.
Krya på dig mannen :tummenupp

PS. Har ett par skulderblad på g, dock högersida. :D
 

Majk

Guest
FredR1k skrev:
Tackar för omtanken!

Här kommer ett lite snurrigt svar....

Skönt att höra att du lever och har ont :tungan skämt å sido....kul att du överlevde. Nu lugnar du ner dig så vi får parta lite mera , snygga bilder från Gotland btw tur att jag inte va med på nått kort :hihi man är ju ingen linslus...snyggt jobbat :tummenupp
.
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Otäck grej..

Idag, eller igår rättare sagt, var jag med om nåt rätt läbbigt.. Tog en sväng med hojen själv på eftermiddan och körde runt lite istan bara.. Körde lite lugnt bara, ett par stoppies och lite bakslang blev det ju som vanligt, men rätt lugnt som sagt. Plötsligt stog jag och låste upp garaget hemma och rullade in hojen.. Hjälmen var spräckt på både vänster och höger sida.. Hojen lite repig uppe på styret och fram på lyset, men annars ok.. Jag har inte en aning om vad som hänt.. :confused: Minns inte var jag vurpade, eller vad som hände.. Ingenting.. Det står en vurpad Gixxer 750 i mitt garage sen i tisdags, men jag bara stog där och stirrade på den, och undrade vart fan den kom ifrån.. Är det min tänkte jag.. :lol Sen efter en stund kom jag ihåg var den kom ifrån i alla fall.. :kocko
Men jag har fortfarande ingen som helst aning om vad som hände när jag var ute och åkte.. Känns rätt läskigt.. Man undrar ju liksom hur jag kom till garaget.. Körde jag som en zombie hela vägen hem, eller vurpade jag i närheten av garaget.. Eller var det på andra sidan stan?? :confused:
Sååå.. Är det nån som sett eller hört nåt, berätta för mej!! :)
*nyfiken*
Har inte ont i skallen eller nån annanstans heller.. Bara hjälmen som är kvaddad..
Lägger upp et par bilder på hjälmen.. Tur att man inte har nån gammal plastkruka! :tummenupp

Over and out!
 

Bifogat

  • vanster1.JPG
    vanster1.JPG
    55.3 KB · Visningar: 248
  • hoger1.JPG
    hoger1.JPG
    52.5 KB · Visningar: 225

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Shit! Lät ju inge skoj! :näsblod

Du har inte sett The Butterfly Effect? Den handlar om en snubbe med blackouts. Om du är som han i filmen kan du resa i tiden, bara så du vet! :tummenupp

Skämt å sido...Hoppas allt skramlar på plats, otäckt att banka i huvet. Krya på sig!
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Hoppas du får en förklaring till mysteriet, för det där såg inget bra ut.
Och hjälmen går väl till skrot för det där är inget att ha på huvudet.
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
FredR1k skrev:
Shit! Lät ju inge skoj! :näsblod

Du har inte sett The Butterfly Effect? Den handlar om en snubbe med blackouts. Om du är som han i filmen kan du resa i tiden, bara så du vet! :tummenupp

Skämt å sido...Hoppas allt skramlar på plats, otäckt att banka i huvet. Krya på sig!

Åhh fan! Kanske ska resa fram i tiden å kolla lottoraden i helgen då.. :tungan

Mmm, banka i huvet är ju ganska dumt som sagt.. Men i övrigt är jag pigg å kry.
Hoppas du oxå piggnar till snabbt!
Krya på sej du oxå! :krama
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
aRWe skrev:
Hoppas du får en förklaring till mysteriet, för det där såg inget bra ut.
Och hjälmen går väl till skrot för det där är inget att ha på huvudet.

Jo, vore skoj att veta vad som hänt faktiskt.. Men jag har inga större förhoppningar om det faktiskt.. Det enda jag vet är att det troligen var en stoppie som blev liiite för hög.. Flög av och fick hojen i huvet. Bevisen tyder på det. :rolleyes:

Å ja, hjälmen hamnar på krashhyllan bland dom andra trasiga delarna. :3freak
:tungan
 

Majk

Guest
SuperKnutte skrev:
Jo, vore skoj att veta vad som hänt faktiskt.. Men jag har inga större förhoppningar om det faktiskt.. Det enda jag vet är att det troligen var en stoppie som blev liiite för hög.. Flög av och fick hojen i huvet. Bevisen tyder på det. :rolleyes:

Å ja, hjälmen hamnar på krashhyllan bland dom andra trasiga delarna. :3freak
:tungan


Jag kan tala om att idag så satt du i bilen och tutade på mig när jag var ute och söndagsåkte ....typ :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top