Dagbokstråden

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag har så gott som alltid haft 4WD bilar innan, och dom är verkligen saknade nu när det är snöoväder.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jag har så gott som alltid haft 4WD bilar innan, och dom är verkligen saknade nu när det är snöoväder.

Nu ser man verkligen varför det är värt att ha en stor suv med 4WD när dom susar förbi i vänsterfilen. Problemet är ju att man luras av att man har mycket grepp och när det är dags att bromsa är det lika "kasst" som alla andra bilar.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Nu ser man verkligen varför det är värt att ha en stor suv med 4WD när dom susar förbi i vänsterfilen. Problemet är ju att man luras av att man har mycket grepp och när det är dags att bromsa är det lika "kasst" som alla andra bilar.

Tell me about it... (80 km/h vs Tallskog, Annadag Jul 2008)
 

Bifogat

  • O2.jpg
    O2.jpg
    53.7 KB · Visningar: 69
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Idag tändes ett habegär!!!Var på yamahastore och strosa runt lite.Pang...där stod den...hojen som är såååå rätt för moi! Den har allt jag kan tänkas önska +lite till!Priset känns aning mäktigt dock så jag avaktar lite men vilken skönhet! Det är en 07:a retta i pärlemorvit med guldinslag mycket smakfullt lackerat! Den har dekaler av någon ovanlig typ vilket även det förhöjer intrycket. Powercomander sitter på och den skall vara nogrant inställd i bänk för bästa effektregister.lite lull lull med miniblinkers och rensad rumpa är inte heller fel så det kanske väger över för ett köp...Tomten kanske är extra givmild i år jag har ju varit ruggigt snäll i år:banana
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Idag tändes ett habegär!!!Var på yamahastore och strosa runt lite.Pang...där stod den...hojen som är såååå rätt för moi! Den har allt jag kan tänkas önska +lite till!Priset känns aning mäktigt dock så jag avaktar lite men vilken skönhet! Det är en 07:a retta i pärlemorvit med guldinslag mycket smakfullt lackerat! Den har dekaler av någon ovanlig typ vilket även det förhöjer intrycket. Powercomander sitter på och den skall vara nogrant inställd i bänk för bästa effektregister.lite lull lull med miniblinkers och rensad rumpa är inte heller fel så det kanske väger över för ett köp...Tomten kanske är extra givmild i år jag har ju varit ruggigt snäll i år:banana

Va hette den modellen? Var de e V-max han ska tjööööpa? :D
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
kan hända kan hända. födelsedagen bjöd åsså på trevligheter återkommer med bilder när jag anländer i gurkstaden :yoparty
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hahaha, ni är för goa'! :D

...nä, det är en kombo av vinterdepression, ekonomi, enduro och värdeminskning kontra glassköparsvängar på gatan, kanske mest enduron...den ger mig mer än vad banträffarna gör - till en bråkdel av priset (och varje helg, på hemmaplan).
Det kan vara lite överlevnadsinstinkt med i funderingarna, det var lite för många som var av i somras.

Lite dystert är det allt, men livet som vuxen suger, sen dör man. :gnissla

Ryker den inte, så är det väl så, försvinner den så får vi se vad man ersätter med (hade ju fruktat kul på seKsförtin' så....).
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Hahaha, ni är för goa'! :D

...nä, det är en kombo av vinterdepression, ekonomi, enduro och värdeminskning kontra glassköparsvängar på gatan, kanske mest enduron...den ger mig mer än vad banträffarna gör - till en bråkdel av priset (och varje helg, på hemmaplan).
Det kan vara lite överlevnadsinstinkt med i funderingarna, det var lite för många som var av i somras.
Lite dystert är det allt, men livet som vuxen suger, sen dör man. :gnissla

Ryker den inte, så är det väl så, försvinner den så får vi se vad man ersätter med (hade ju fruktat kul på seKsförtin' så....).

Usch!!! Ett sånt där moget inlägg som jag får utslag av:tungan:krama
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Har jag kvar busan i sommar så lovar jag dig att du får ta en tur på den.. istället för en sketen motard.. ;)

Hahaha, ni är för goa'! :D

...nä, det är en kombo av vinterdepression, ekonomi, enduro och värdeminskning kontra glassköparsvängar på gatan, kanske mest enduron...den ger mig mer än vad banträffarna gör - till en bråkdel av priset (och varje helg, på hemmaplan).
Det kan vara lite överlevnadsinstinkt med i funderingarna, det var lite för många som var av i somras.

Lite dystert är det allt, men livet som vuxen suger, sen dör man. :gnissla

Ryker den inte, så är det väl så, försvinner den så får vi se vad man ersätter med (hade ju fruktat kul på seKsförtin' så....).
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hahaha, ni är för goa'! :D

...nä, det är en kombo av vinterdepression, ekonomi, enduro och värdeminskning kontra glassköparsvängar på gatan, kanske mest enduron...den ger mig mer än vad banträffarna gör - till en bråkdel av priset (och varje helg, på hemmaplan).
Det kan vara lite överlevnadsinstinkt med i funderingarna, det var lite för många som var av i somras.

Lite dystert är det allt, men livet som vuxen suger, sen dör man. :gnissla

Ryker den inte, så är det väl så, försvinner den så får vi se vad man ersätter med (hade ju fruktat kul på seKsförtin' så....).

Oavsett om den ryker eller ej så är jag ganska ÖVERTYGAD om att vi får se Jerry på någon form av 2 hjulig gatmoppe när nätterna blir kortare, asfalten värmer fint, fåglarna kvittrar, när man pular ute på tomten hemma och hör det härliga ljudet från vägarna av 2-hjulingar som brummar på, när man kan sitta ute på stekarfiket:tummenupp Då är det bara en tidsfråga innan Jerry visar sin nuna igen:)

Eller så kanske Jerry byter o blir en neonkille:va
http://www.blocket.se/malmo/3000gt_s_sald_ev_byte_MC_25136108.htm?ca=9&w=3(synd man inte har en suzuki XJ6)
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Eller så kanske Jerry byter o blir en neonkille:va
http://www.blocket.se/malmo/3000gt_s_sald_ev_byte_MC_25136108.htm?ca=9&w=3(synd man inte har en suzuki XJ6)

:D Neon på bilar är nog det sista jag skulle få för mig, men turboskruvat' har jag lagt bakom mig, det är för dyrt, går för långsamt sett till mängden tid/pengar/jobb - och när man väl fått fräs på skiten så är det en tidsfråga innan det rasar. :hihi

Nänä, åker duccen kan det bli motard, grusmoppe eller inget alls, fan vet. :va

Kaffet är godare i skogen. :fakta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Lördagstripp upp till föräldrarna i Rörbäcksnäs, och en dag i bombrepans tecken på snowboarden (Hundfjället), kalltsatanihelvete, men sjukt kul, var nog 4 år sedan man åkte sist, shoppade ny bräda, åkte två gånger...hittade geggmoppar, så var det med den utförsåkningen. :hihi

Brorsan och hans tjej var med, och det fikades på onyttigheter i värmestugan! :yoparty
 

Bifogat

  • Salen_nyarshelgen 006.jpg
    Salen_nyarshelgen 006.jpg
    206.1 KB · Visningar: 38
  • Salen_nyarshelgen 005.jpg
    Salen_nyarshelgen 005.jpg
    215.8 KB · Visningar: 43
  • Salen_nyarshelgen 008.jpg
    Salen_nyarshelgen 008.jpg
    237.1 KB · Visningar: 43
  • Salen_nyarshelgen 014.jpg
    Salen_nyarshelgen 014.jpg
    131.6 KB · Visningar: 43

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kort Söndagsshopping Mariebergs köpcentrum, Örebro..

Kan man lugnt säga..Vi gick in hela familjen, efter ca 5 minuter gick larmet att det brann i byggnaden..hela köpcentrumet fick utrymmas, efter en stund släptes alla in igen och det basunerades ut i högtalaren att faran var över för att sedan inom några sekunder ändra till att byggnaden brinner och lämna lokalerna omedelbart igen.. omedlebart..vi tyckte oss känna en svag brandrök, men ev så var det inget:va:confused, Börja nästa tro det var 1:a april el dolda kameran.:D

http://na.se/nyheter/2.2503/1.696173-brandlarm-i-marieberg-galleria

Man inser vad sårbart allt är vid ett sådant tillfälle, man såg lite småpanik i folks ögon och man småsprang...man kan förstå vid rökutveckling som är synlig och brand att panik utbryter och först ut gäller, och man lätt kan tappa bort varandra i vimmlet. Allt gott dock inga skadade!

Summa sumarum, 10 minuters fönstershopping och hemfärd igen, dock så han vi in en sväng på onoff före och rulla lite pengar:)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top