Dagbokstråden

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Va ut och åkte lite hoj i går :D
Härligt men och kallt, körde i jeans och vindjacka så ja får skylla mig själv hehe

Det va lite intressant att se all is på sidan av vägen, hade nog inte blivit så kul om resten av vägen frysit på menast man va ute och åkte hehe

Kände att jag behövde tvätta av hojen inför vintern och jag gjorde det nog precis i rättan tid med tanke på hur vädret ser ut idag haha
 

Insane87

SuperRetard
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 625 -03
Du får sätta på isdäcken challe sen e det bara ut och åka..jag menar repor e inget du behöver oroa dig för..du har ju redan et par =)
 

Suringen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Surahammar
Hoj
WR 450
Helt rätt Challe!!

Det skall åkas båge..
Själv var jag nära att ta mig en sväng för ett par dagar sedan, blev dock aldrig av...
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Skulle ju vara kul att prova, men tror hon e lite för överviktig för att man ska kunna ha riktigt kul på isen.
Vore ingen höjdare att pajja nån motorkåpa igen, repig eller inte så känns det inte värt att chansa på att det håller hehe.

Suringen

Du får vaka efter en någorlunda varm och torr dag sen ut och rasta svarta faran innan snön lägger sig :D

Som insane säger så vore de kul om du vill puttra runt med oss i sommar igen.
Men nu ska det fan inte bli så besvärligt som alla gånger du var med ut och åkte haha.
 

Suringen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Surahammar
Hoj
WR 450
Självklart hänger jag med i sommar igen, ni var ett trevlig gäng!! :tummenupp


Har lite funderingar på att skaffa en yamma wr 450 motardkitad och åka med istället för xt660:in.. vore bra mycket smidigare... ännu mera bus med andra ord.
Får se vad som hinner hända, det är ett tag kvar till våren...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Självklart hänger jag med i sommar igen, ni var ett trevlig gäng!! :tummenupp


Har lite funderingar på att skaffa en yamma wr 450 motardkitad och åka med istället för xt660:in.. vore bra mycket smidigare... ännu mera bus med andra ord.
Får se vad som hinner hända, det är ett tag kvar till våren...

...köp nu, skruva på gegghjulen, haka på oss ut i skogen.. :yoparty
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Suringen

Gör du det så blir jag ledsen :/
Jag vill ju också ha en motard kittad wr 450 haha

Det är visserligen inte heller nån raket men det är en stålsläde som håller bra.
Jag är enormt sugen på en sådan, och klockrent att kunna köra enduro / crossbana / motard med den.

Står du ut med den låga effekten är det nog ett klockrent val :D
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Presis ;)
Den e dock fortfarande tung och låg effekt mot andra hojar i denna klass.
Den är dock väldigt mycket rappare i maskinen, det går inte jämnföra mot xt:n

När jag sålde crossen och köpte xt:n så reagerade jag direkt på gas svaret haha.
Xt:n känns som en gammal gräsklippare i jämnförelse :yoparty

Jag vet inte hur 2008 / 2009 ser ut i vikt / effekt men antar att det är rätt likt dom äldre och jag antar att det inte va en 2009 modell du siktade på heller

*Edit
Sgm rätta mig lite på msn

Säga att wr450 är slöare en dom andra i klassen va inte riktigt rätt då ja tänkte på cross varianten
Sgm säger att den är likvärdig resterande i enduro klassen :D

Wr är dock inte vassare en yz så den e fortfarande inte så pigg i min mening :D
 
Last edited:

Insane87

SuperRetard
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 625 -03
Äsch drick bärs..och köp en sporthoj i stället så e det piggare än både wr450 och yz :p

Med undantag för jerry's italienska :p
 

Suringen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Surahammar
Hoj
WR 450
Återstår att se vad det kan tänkas bli..

KTM 690 SMC för gatåka samt en bättre beggad cr/rm/kx 250 för endurospåret skulle även det funka ypperligt.. :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Återstår att se vad det kan tänkas bli..

KTM 690 SMC för gatåka samt en bättre beggad cr/rm/kx 250 för endurospåret skulle även det funka ypperligt.. :tummenupp

...av en händelse vet jag var det står en jävligt frisk CR250 med enduropreppad värstingfjädring över (i Sura..). :D

/sugen på lv-reggad endurohoj - dock jävligt nöjd med CR:en...decisions-decisions
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Vart ett till hojbyte i helgen, bytte blåa R1'an mot en... ehum... motard. En KTM 640 vart det, årsmodell -06 (uttagen -08) med Acra-system och 300 mil på mätaren.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Idag blev det en närakrock-upplevelse på väg hem med ådin vid surahammar/kolbäcksavfarten, har nog aldrig kört i på så halt väglag. Om man gasade på femmans växel spann det :näsblod.
Och tack till Volvos "nya" bromsvarningssystem som blinkar med bromsljuset när ABSen går igång. Annars hade det nog smällt.
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Idag blev det en närakrock-upplevelse på väg hem med ådin vid surahammar/kolbäcksavfarten, har nog aldrig kört i på så halt väglag. Om man gasade på femmans växel spann det :näsblod.
Och tack till Volvos "nya" bromsvarningssystem som blinkar med bromsljuset när ABSen går igång. Annars hade det nog smällt.

läskigt! men skönt att det gick vägen!

man lär ju ut med chevan på nån parkeringsplats å prova hur är att sladda med 7meter :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
läskigt! men skönt att det gick vägen!

man lär ju ut med chevan på nån parkeringsplats å prova hur är att sladda med 7meter :D

Jag har provat att åka lite utförs, baklänges med driven i på en sådan tingest - jääävligt brant uppförsbacke i Tärnaby (siktade på backarna, var med farsgubben och jobbade med något it-relaterat projekt, snodde chevan och trodde man skulle ta sig upp till backarna).

De är lite för stora och sävliga för att inte vara herre över dem. :D

Historien slutade lyckligt, resan slutade utan knölig plåt..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top