Dagbokstråden

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Appropå Gotland!

Det inte bara verkar den ÄR mysig, har tillbringat 2-3 dagar där varje sommar sen -04:tummenupp

Hur ser det ut att bli för 2010 aRWe? Kanske en tur med Yellow75 igen? Det var ju trevligt sist.

Kommer det ev med några fler LRMC medlemmar då? Har sett i nån annan tråd att det finns ett gäng som utmanat aRWe för att bli ny kung/drottning på snabbåkartronen. Det är bra, aRWe kan behöva jagas lite så han inte blir för stursk :tummenupp :D.
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
jag skulle vilja åka till gotland men jobbfronten bestämmer hur min sommar ser ut :va..plus dem bandagar jag kollade på var redan fulla på gotland..FÖR AUGUSTI...om jag läste rätt..suck..:död
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Hur ser det ut att bli för 2010 aRWe? Kanske en tur med Yellow75 igen? Det var ju trevligt sist.

Kommer det ev med några fler LRMC medlemmar då? Har sett i nån annan tråd att det finns ett gäng som utmanat aRWe för att bli ny kung/drottning på snabbåkartronen. Det är bra, aRWe kan behöva jagas lite så han inte blir för stursk :tummenupp :D.
Ja du lär ju inte behöva jaga någon, du som fusktränar emellanåt. :)
Fast gubben börjar bli gammal så det borde ju inte vara så svårt och jaga.
Gotland finns med i planeringsplanerna, vill bara avvakta ett tag tills jag bestämmer mig.
Och det är alltid trevligt på Gotland.

jag skulle vilja åka till gotland men jobbfronten bestämmer hur min sommar ser ut :va..plus dem bandagar jag kollade på var redan fulla på gotland..FÖR AUGUSTI...om jag läste rätt..suck..:död

Det finns ju flera körningar på Gotland, dom som är fulla det är AP:s körningar där. Som Neoman säger så kommer Yellow75 att köra där, SMC kommer ha en kurs där, och sedan såg jag en annan tråd om körning där.
Jobb och jobb, går inte alla kul grejer först, :D
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Det finns ju flera körningar på Gotland, dom som är fulla det är AP:s körningar där. Som Neoman säger så kommer Yellow75 att köra där, SMC kommer ha en kurs där, och sedan såg jag en annan tråd om körning där.
Jobb och jobb, går inte alla kul grejer först, :D

det kan nog stämma AP:s körningar..men ändå..AUGUSTI!

aja men måste man inte boka gotland redan nu om man vill åka till tex lelleveckan?:va
allt roligt var det ja...:va mmm....tror du man får semester på ett sommarjobb som förhoppningsvis, är landstinget chef för??:va
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Ja du lär ju inte behöva jaga någon, du som fusktränar emellanåt. :)

Jooo, men lite fuskträning måste väl vara OK!? Det är inte som att dopa sig :D.
Ska vi köra nått ERF i sommar då? Jag står för hoj och mek.

För alla som är sugna på Gotland Ring finns även möjligheten att köra på de sk Public Driving dagarna. Schemat för dessa kan man hitta här, http://www.gotlandring.com/calendar_publicdriving.php
Jag har själv åkt på några av dessa, det funkar alldeles utmärkt.
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jooo, men lite fuskträning måste väl vara OK!? Det är inte som att dopa sig :D.
Ska vi köra nått ERF i sommar då? Jag står för hoj och mek.

För alla som är sugna på Gotland Ring finns även möjligheten att köra på de sk Public Driving dagarna. Schemat för dessa kan man hitta här, http://www.gotlandring.com/calendar_publicdriving.php
Jag har själv åkt på några av dessa, det funkar alldeles utmärkt.

Cooolt, racing!!! Behöver du depåpersonal kan jag ställa upp, om det passar in.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
det kan nog stämma AP:s körningar..men ändå..AUGUSTI!

aja men måste man inte boka gotland redan nu om man vill åka till tex lelleveckan?:va
allt roligt var det ja...:va mmm....tror du man får semester på ett sommarjobb som förhoppningsvis, är landstinget chef för??:va
SMC har kurs 20-23/7
Yellow75 har bandag 10-13/6 (kanonarr)
Intebarafest har bandag där 13-15/8

Så det är bara att välja

men det var inte så många datum enbart hoj....hur funkar det med mc och car dagar?:va
Har inte varit på Gotland och kört bil/mc-dagar men vart på Gelleråsen och Kinnekulle och kört sånt. man kör varannat pass bil och sedan varannat pass mc. Aldrig bil och mc samtidigt.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Cooolt, racing!!! Behöver du depåpersonal kan jag ställa upp, om det passar in.

Depåpersonal... Näää, jag hade snarare tänkt att du skulle vara med och köra. Gixxer 1000 är du ju van med att köra. Så det borde bara vara att hoppa på mitt skrot och ratta runt för vad tygeln håller.

men det var inte så många datum enbart hoj....hur funkar det med mc och car dagar?:va

Det funkar hur bra som helst. Varannan bil och MC om 20 minuterspass. Det finns inga andra grupper, men det har heller inte vart nått problem de gånger jag vart där. Det har inte vart så många hojar på plats samtidigt. Så banan var nästan tom.
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
De va när ja kollade senaste Rocco rullen så small de bara till som fan.. vet inte vad som hände????.. ;)

omgipsning med röntgen den 30:e får man se om det läkt eller inte.. båtbenet är ju ett inte ben bra att bryta..

angående vannen så har jag nog ett lik i köping som jag kommer fixa till innan säsongen drar igång..


Kanske har du skrivit det någonstanns men vad ände...självsprack det???

annars så jag var ju i sveriges tråkigaste stad idag o besikta min bil med körförbud.. för det var den enda stationen i sverige som hade minst besiktningar..

JO STADEN VAR KÖPING!.. = )
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
De va när ja kollade senaste Rocco rullen så small de bara till som fan.. vet inte vad som hände????.. ;)

omgipsning med röntgen den 30:e får man se om det läkt eller inte.. båtbenet är ju ett inte ben bra att bryta..

angående vannen så har jag nog ett lik i köping som jag kommer fixa till innan säsongen drar igång..




annars så jag var ju i sveriges tråkigaste stad idag o besikta min bil med körförbud.. för det var den enda stationen i sverige som hade minst besiktningar..

JO STADEN VAR KÖPING!.. = )

Vilken bil är det? Jag kanske vet vem säljaren är..om du skall dra öronen åt dig..
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
:skrämd Jag som gillar att posera vid hamnfiket. :)

Det ante mig, som hooa sa när fetta sprack (OBS: Västskötsk ordspråk som läses med just denna dialekt).

Jag misstänkte nästan att du blivit en poser på gamla dar. Om du kommer på andra tankar får du hojta till.
Vore grymt att prova på lite Endurance. Fast vi kommer isåfall behöva en förare till. Känner du nån som har lite vana av att köra 1000 kubikare som kan tänkas vilja köra?
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Det ante mig, som hooa sa när fetta sprack (OBS: Västskötsk ordspråk som läses med just denna dialekt).

Jag misstänkte nästan att du blivit en poser på gamla dar. Om du kommer på andra tankar får du hojta till.
Vore grymt att prova på lite Endurance. Fast vi kommer isåfall behöva en förare till. Känner du nån som har lite vana av att köra 1000 kubikare som kan tänkas vilja köra?

Jag känner några som kört Supermono å lite annat skoj på bana, så om saker skulle bli aktuella så kan ja höra mig för om nån e intresserad?
De e alltså folk med vana av banåka å tävling då.
:tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Det ante mig, som hooa sa när fetta sprack (OBS: Västskötsk ordspråk som läses med just denna dialekt).

Jag misstänkte nästan att du blivit en poser på gamla dar. Om du kommer på andra tankar får du hojta till.
Vore grymt att prova på lite Endurance. Fast vi kommer isåfall behöva en förare till. Känner du nån som har lite vana av att köra 1000 kubikare som kan tänkas vilja köra?

Nu när du lägger fram det så där så då blev man sugen:gnissla
(Nån kanske bör hålla ner snittfarten:) )

Annars har jag någon som kört just Sukka 1000 och som är ganska bra.:yoparty
 

Keno

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6 -01
Soool idag, så det blev lite hojåka för mej äntligen igen! Vad jag har saknat... Körde landsväg och lite i staden, men under min timme på sadeln såg jag ingen mer mc är jag :confused: Vad har ni haft för er idag? Man måste ju prioritera :hojsmilie:)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Soool idag, så det blev lite hojåka för mej äntligen igen! Vad jag har saknat... Körde landsväg och lite i staden, men under min timme på sadeln såg jag ingen mer mc är jag :confused: Vad har ni haft för er idag? Man måste ju prioritera :hojsmilie:)

Har med kört hoj, 3,5 mil mitt livs mest jobbiga mil bakom styret...Gröndal endurosling:död
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top