Dagbokstråden

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Blev det en gixxer i väntans tider:)

Jepp de blev de :) Sålde det engelska fuskbygget som led av Lukas förbannelse i elsystemet :D och tjöpte en gixxer istället, hade aldrig haft en sukka så kände att jag behövde testa en sån :yoparty
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
GRATTIS dude:tummenupp
Fast den är ju inte bra att skjutsa på, så nu köper du väl en till hoj till L.:)

Tackar :yoparty jo vars det finns alltid på önskelistan med en till. men samtidigt får jag vara handledare för mc nu så he he tanten får fan köpa egen :tungan


Sorry JD att jag övergav dig men du inser snart att man inte kan ha surgixxer :D
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jepp de blev de :) Sålde det engelska fuskbygget som led av Lukas förbannelse i elsystemet :D och tjöpte en gixxer istället, hade aldrig haft en sukka så kände att jag behövde testa en sån :yoparty

Inte pjåkig!!! Inte pjåkig alls!!!! Måste vara en ganska ovanlig färgsättning med lr?Bara att mönstra upp på en tisdag så kan vi kolla om den är allergisk mot sundängevägen den med;)
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Mysig eftermiddagstripp med Sportis och Korven idag. Samlades vid Donken i Köping för att köra den klassiska Oti-repan och började med att åka och tråka Gabor lite (som inte fick komma ut och leka) :krama . Lagom tempo och trevligt sällskap. Korven fick nog en liten pulshöjning när vi mötte en bil på vår sida vägen efter en kurva men det var aldrig nära.

Själv börjar jag så smått vänja mig vid min gröna springare... fast responsen kommer jag nog aldrig vänja mig vid... Satan vad det drar när man vrider på rullen och det oavsett vilken hastighet man håller!
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Mysig eftermiddagstripp med Sportis och Korven idag. Samlades vid Donken i Köping för att köra den klassiska Oti-repan och började med att åka och tråka Gabor lite (som inte fick komma ut och leka) :krama . Lagom tempo och trevligt sällskap. Korven fick nog en liten pulshöjning när vi mötte en bil på vår sida vägen efter en kurva men det var aldrig nära.

Själv börjar jag så smått vänja mig vid min gröna springare... fast responsen kommer jag nog aldrig vänja mig vid... Satan vad det drar när man vrider på rullen och det oavsett vilken hastighet man håller!

Var det dig jag mötte på suraåsen typ 19:30 ikväll? Var en spygrön kawa 10a :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mysig eftermiddagstripp med Sportis och Korven idag. Samlades vid Donken i Köping för att köra den klassiska Oti-repan och började med att åka och tråka Gabor lite (som inte fick komma ut och leka) :krama . Lagom tempo och trevligt sällskap. Korven fick nog en liten pulshöjning när vi mötte en bil på vår sida vägen efter en kurva men det var aldrig nära.

Själv börjar jag så smått vänja mig vid min gröna springare... fast responsen kommer jag nog aldrig vänja mig vid... Satan vad det drar när man vrider på rullen och det oavsett vilken hastighet man håller!

Japp, fin repa i lagom tempo, fortare än så där behöver det aldrig gå:) ja det gick lite fortare på några rakor efter kolsva på hemvägen..det var jeffla fint flyt och harmoni, ganska kul och köra mindre grupp, blir mer ´"följa john" då.:) Kaffe i oti och hem igen, själen blev hel igen efter denna tur:)
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Last edited:

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
jobbig söndag blir värre... Vet vem det var som körde ihjäl sig i falkenberg idag. Kände inte honom men min vän gör det & vad säger man för å trösta en ledsen vän i detta skede? =(
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
jobbig söndag blir värre... Vet vem det var som körde ihjäl sig i falkenberg idag. Kände inte honom men min vän gör det & vad säger man för å trösta en ledsen vän i detta skede? =(

Tråkiga nyheter:-( Man behöver inte säga ett ord..bara finnas där.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Absolut... Fast jag hade en bil bakom mig som hängde på och då får jag alltid civilsnutparanojja så jag fick ta det lungt ett tag. :(

Nästan alla bilar jag körde om försökte hänga på :huvet Sjukt irriterande, bara att hålla stumt på rullen ett tag :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Dagens ilandsproblem, krukan man siktat in sig på finns på en affär, där man har stängt idag - plastbitar formligen ramlar av den förb... araihjälmen, så visiret hänger på kvart...med annalkande shk på söndag (och givetvis nada chans att köpa lite reservdelar till araien...varesig här hemma, eller i utlandet verkar det finnas på hyllan).

Och snål är man med (suring :hihi) så int' fan pyntar jag nå' överpriser heller på den där shoein jag siktat in mig på (agvs ti-tech, etc sitter helt ok med, men de är dyrare hos fc-moto (mfl) än x-spiriten från affärn' i England, och Shoein sitter solklart bäst).

Doh! :D Går hjälmen från England imorgon så vet man ju av erfarenhet att man har UPS knackandes på dörren på måndag. :rofl

Kan någon dela med sig av ett riktigt eländigt, drygt och kanske rent av smärtsamt bekymmer så jag kan må lite bättre? :crash
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Doh! :D Går hjälmen från England imorgon så vet man ju av erfarenhet att man har UPS knackandes på dörren på måndag. :rofl

Kan någon dela med sig av ett riktigt eländigt, drygt och kanske rent av smärtsamt bekymmer så jag kan må lite bättre? :crash

OM den går iväg imorgon. Beställde nytt skinnställ från England när vi skulle börja racea, jodå stället hade dom hemma, efter tre månader bad jag dom fara o flyga.

Annars fixar silvertejp det mesta. :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
OM den går iväg imorgon. Beställde nytt skinnställ från England när vi skulle börja racea, jodå stället hade dom hemma, efter tre månader bad jag dom fara o flyga.

Annars fixar silvertejp det mesta. :hihi

...det är min erfarenhet med...har man inte järnkoll på leverantören strular det alltid från England. :D Jag skyller på publuncherna!

Det får bli ett telesamtal till helmetcity...och helgardering med silvertejp. :crash

Jag har lite ont i halsen... :död

Tack, gjorde dagens ilandsproblem lite lättare! :hihi Krya polarn'.
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Dagens ilandsproblem, krukan man siktat in sig på finns på en affär, där man har stängt idag - plastbitar formligen ramlar av den förb... araihjälmen, så visiret hänger på kvart...med annalkande shk på söndag (och givetvis nada chans att köpa lite reservdelar till araien...varesig här hemma, eller i utlandet verkar det finnas på hyllan).

Och snål är man med (suring :hihi) så int' fan pyntar jag nå' överpriser heller på den där shoein jag siktat in mig på (agvs ti-tech, etc sitter helt ok med, men de är dyrare hos fc-moto (mfl) än x-spiriten från affärn' i England, och Shoein sitter solklart bäst).

Doh! :D Går hjälmen från England imorgon så vet man ju av erfarenhet att man har UPS knackandes på dörren på måndag. :rofl

Kan någon dela med sig av ett riktigt eländigt, drygt och kanske rent av smärtsamt bekymmer så jag kan må lite bättre? :crash

Jag hade svärmor hemma hos mig lördag-söndag:mad: Jag tar hellre en liten hjärnblödning eller en släng av aids än att paja en helg på det viset:näsblod:huvet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top