Dagbokstråden

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Ort
v-ås
Hoj
CBR 600RR-07
party

yuippee nu ska vi ut och slå klackarna i taket. :tuttar

:banana R-Sickan och Humlan.

Dags för sisu drinkar IGEN. :D :öl
morgon dagen :zpy :ätapiller
 
Last edited:

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Äh herre J.... Jag VET vad ni dricker och det är banne mig rena stridsvagnsdrinkarna!

(Been there, done that, massive hang-over)

Ha så kul!

//Daddy.

humlan skrev:
yuippee nu ska vi ut och slå klackarna i taket. :tuttar

:banana R-Sickan och Humlan.

Dags för sisu drinkar IGEN. :D :öl
morgon dagen :zpy :ätapiller
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har idag varit och kollat på våran valp som är 4 veckor gammal och som får komma hem den 27 december(den ljusbruna) lägger upp foton när de är 4 dagar(diandes)samt 12 dagar lite knubbigare, mest frugan o barnen som är "uppspelta" över detta...men goa är de!!(King Charles Cavallier)

Länkar över till Kenneln i Köping som även har uppfödning med Brittiska korthårskatter:

http://home.koping.net/mihe2534/kenneln.html
 

Bifogat

  • Nyfödda valpar 4 dagar!!.jpg
    Nyfödda valpar 4 dagar!!.jpg
    45.2 KB · Visningar: 133
  • 12 dagar.jpg
    12 dagar.jpg
    29.1 KB · Visningar: 121

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
humlan skrev:
yuippee nu ska vi ut och slå klackarna i taket. :tuttar

:banana R-Sickan och Humlan.

Dags för sisu drinkar IGEN. :D :öl
morgon dagen :zpy :ätapiller

Det räcker väl med bullpåsen från årsmötet, är väl tillräckligt med jäst i det för att bli :3freak :hihi :hihi
 

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Ort
v-ås
Hoj
CBR 600RR-07
:hihi ja skulle man kunna tro....... fast är nog rätt inkörd på bull-jäst.... :rolleyes: så det gör nog ingen större skillnad :3freak


sporTlovEr skrev:
Det räcker väl med bullpåsen från årsmötet, är väl tillräckligt med jäst i det för att bli :3freak :hihi :hihi
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
humlan skrev:
:hihi ja skulle man kunna tro....... fast är nog rätt inkörd på bull-jäst.... :rolleyes: så det gör nog ingen större skillnad :3freak

Ena annan satsar på kvalité istället för kvantitét när man väl dricker något, ex Bacardi lemon, eller päronkonjak(obs obs, ingen skogsjäst historia) Så slipper man må tjyvens också... :fyllisar
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
yess. idag har jag köp en moped för 500 kr. så nu börjar jackten efter dom delar som e trasiga. spänningen är på topp. snart kommer jag kanske åkande på min aldeles egna moped :yoparty
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
r matte skrev:
yess. idag har jag köp en moped för 500 kr. så nu börjar jackten efter dom delar som e trasiga. spänningen är på topp. snart kommer jag kanske åkande på min aldeles egna moped :yoparty[/QUOTE

Vad blev det? för något!! Tycker moped är skitbra på vintern, skall fortsättningsvis köra 2 hjuling året runt, men i framtiden byta mopeden mot något nytt billig kineskisk 100-200 cc skoter för ca 12 000 -13 000 kr.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
he he vart en gary uno.liknar den du har.men det verkar vara ett helvete att få tag i delar.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
r matte skrev:
he he vart en gary uno.liknar den du har.men det verkar vara ett helvete att få tag i delar.
WOW! De e ju en skitbra moppe!
En sån hade jag när jag var 14-15-16.En Garelli Gary Uno 95:a.
Gjorde 65 utan att jag behövde trimma ett dugg!:Rockbanan

Nu bodde jag ju inte i V-ås trakterna på den tiden utan i UpplandsBro, där finns en snubbe som kallas BroLasse som har cykel/moped affär, där köpte vi våra delar iaf.
Grattis till världens fetaste moppe :D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
r matte skrev:
he he vart en gary uno.liknar den du har.men det verkar vara ett helvete att få tag i delar.

Det är ett helsike med Ga(r)y-uno :hihi :hihi

Delar får du väl försöka tillverka själv annars, varjefall packningar o dylikt, behöver du plattstål , rör , vinkelbitar, hör av dig till mig isåfall! Kan ordna!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
TinaTjejen skrev:
WOW! De e ju en skitbra moppe!
En sån hade jag när jag var 14-15-16.En Garelli Gary Uno 95:a.
Gjorde 65 utan att jag behövde trimma ett dugg!:Rockbanan

Nu bodde jag ju inte i V-ås trakterna på den tiden utan i UpplandsBro, där finns en snubbe som kallas BroLasse som har cykel/moped affär, där köpte vi våra delar iaf.
Grattis till världens fetaste moppe :D

Min anspråkslösa Tws atala(finns liknande modeller som heter callifone)gör löst o ledigt 50 på rakor, och fått upp den i 60 i utför, men den är slö slö i början...tror dock att någon har pillat lite på reedventilen, för en sådan moped skall väl göra 32 km på sin höjd, normalt sett...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
r matte skrev:
yess. idag har jag köp en moped för 500 kr. så nu börjar jackten efter dom delar som e trasiga. spänningen är på topp. snart kommer jag kanske åkande på min aldeles egna moped :yoparty

hur kan man släppa något för 500 kr..?? Kan inte fungera alls..årsmodell? När du får snurr på den så begär de ca 4-6 loppor för sådanna moppar, då säljer du med vinst, o köper en ny för 500 kronor, sälj 20 moppar under vintern med 3000 kr , ren vinst då är det bara att göra matten=60 000 kronor :tummenupp sen kan man köpa en fin-fin-fin sommarmoppe på 750 cc o uppåt :banana
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Mosa i lite olja & filter i KTM:en idag! Den har varit grymt svårstartad ett tag så jag prova byta stift oxå! Få se om det blir bättre!
För övrigt så hämtar jag ut mina Endurofälgar imorgon :yoparty
Få se om jag orkar montera i morgon, har åkt på en hyfsat fet infektion i fulfingret (måste ha fått den när jag klia mig i arslet)
Kommer lite bilder när den är klar!!!
 

Bifogat

  • Efälg.jpg
    Efälg.jpg
    39 KB · Visningar: 152
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
sporTlovEr skrev:
hur kan man släppa något för 500 kr..?? Kan inte fungera alls..årsmodell? När du får snurr på den så begär de ca 4-6 loppor för sådanna moppar, då säljer du med vinst, o köper en ny för 500 kronor, sälj 20 moppar under vintern med 3000 kr , ren vinst då är det bara att göra matten=60 000 kronor :tummenupp sen kan man köpa en fin-fin-fin sommarmoppe på 750 cc o uppåt :banana

Den har massa fel. lagret till vestaken har skurit och pulvereserats så att kolven har hamnat snett i cylindern och repats sönder. sen har det hamnat massa bitar i ramlagrena så dom har ochså skurit. men delproblemet är nog löst.
kolv 140 kr på lelles ,cylindern fick jag med en ny när jag köpte moppen. alla lager + packboxar fixades på lagerservice fär 200 spänn=) så nu ska det bara införskaffas lite pakningsmatrial sen så är det bara att sätta igång. :yoparty enligt ryckterna giorde moppen 60 när den gick.
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Härligt! Nu har du inga ursäkter länge! :tummenupp

Lunkan skrev:
Mosa i lite olja & filter i KTM:en idag! Den har varit grymt svårstartad ett tag så jag prova byta stift oxå! Få se om det blir bättre!
För övrigt så hämtar jag ut mina Endurofälgar imorgon :yoparty
Få se om jag orkar montera i morgon, har åkt på en hyfsat fet infektion i fulfingret (måste ha fått den när jag klia mig i arslet)
Kommer lite bilder när den är klar!!!
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Försökte få fart på hojen idag, men icke :mad:
Nästa steg är att plocka ner förgasaren, byta lågf.munstycket till större, samt lämna in den för ventiljustering.

Få se om dom har nått tips på hur jag löser mitt framfälgsproblem...!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top