276 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 110 av 110 FörstaFörsta ... 106085104105106107108109110
Resultat 3 271 till 3 283 av 3283
    snöar goshows avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Hoj
    Lill-Jingis
    Garage
    Visa garage
    Janä
    man får väl ta och skriva ett fylleinlägg från dom djupaste värmlandskogarna så här när säsongen börjar ta slut
    (lill-jingis är tvättad smörjd och uppställd under vintertäcket)
    nått speciellt med hösten man blir alltid så toksugen på cross/enduro/korvgrillning och skitsnack,
    ska skaffa lite nya rehab-knästöd (sånt där med skenor på som förhindrar att jag böjer mina knän mer än vad dom är gjorda för, som är brukligt när jag äntrar dödsmaskiner)
    +ett par nya packboxar i framgaffeln, när jag är klar med det misstänker jag att det är dags för vinterdäck oxå.

har flytt till värmland för att studera (100 poäng 6 fingerbanjo och fulspritstillverkning)
    men nån helgjävel borde det ju gå att skaka sig ur familj och flickväns bojor för att umgås med röda dödsmaskiner tycker jag!

(har vart lite väl dött på forat på sistonde så ett inlägg bjuder jag på)

hyvää ilta!
    Oturligt nog måste man umgås med sig själv när man är ensam

Sittställningsfetischist SGMs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Hoj
    K9 750 & TE300
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av goshow Visa inlägg
    Janä
    man får väl ta och skriva ett fylleinlägg från dom djupaste värmlandskogarna så här när säsongen börjar ta slut
    (lill-jingis är tvättad smörjd och uppställd under vintertäcket)
    nått speciellt med hösten man blir alltid så toksugen på cross/enduro/korvgrillning och skitsnack,
    ska skaffa lite nya rehab-knästöd (sånt där med skenor på som förhindrar att jag böjer mina knän mer än vad dom är gjorda för, som är brukligt när jag äntrar dödsmaskiner)
    +ett par nya packboxar i framgaffeln, när jag är klar med det misstänker jag att det är dags för vinterdäck oxå.

har flytt till värmland för att studera (100 poäng 6 fingerbanjo och fulspritstillverkning)
    men nån helgjävel borde det ju gå att skaka sig ur familj och flickväns bojor för att umgås med röda dödsmaskiner tycker jag!

(har vart lite väl dött på forat på sistonde så ett inlägg bjuder jag på)

hyvää ilta!

Man saknar dig, på något udda sätt. Kan inte sätta fingret på det? Tror det har att göra med att man har ingen att jäklas med riktigt.

Känner samma ohemula sug efter västerfärnebo, geggmoppe, korvgrillning, java utomhus och lång-lastning. Plötsligt som fan står det en soooka rmz i garaget här...

Skål!
    Nürburgring - Die Grüne Hölle - Paradiset ...vad väntar du på?

Panga?

fluffo Funatics avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Hoj
    BSA 350 -30.
    Skitkul att se att tråden som jag skapade för snart 9 år sedan fortfarande lever kvar, hoppas ni alla får en riktigt kul hojsäsong utan allvarliga olyckor! /Fun

Sporthojslös Husvagnstönt med hoj på museum. Satan vad gammal man har blivit.

Medlem Pejos avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    Näe
    Garage
    Visa garage
    Håller helt o fullt med Funatic. Nästan lite skrämmande o se alla nick som startade trådarna i lakritsforumet...

(Alla dessa sköna smajlisar!)

Citat Ursprungligen postat av Funatic Visa inlägg
    Skitkul att se att tråden som jag skapade för snart 9 år sedan fortfarande lever kvar, hoppas ni alla får en riktigt kul hojsäsong utan allvarliga olyckor! /Fun

Accept the challenges so that you can feel the exhilaration of victory.
    -- General George Patton Jr

Demented Moron T-Bags avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Hoj
    GSX-R1000k6 + ZX-10R 2011
    Garage
    Visa garage

Angry RR Elit träningsläger

Då kom man just hem, hade planerat att köra 3 dagar i sträck nu men eftersom värmen inte kommer så blev det 1 istället. Jag och NeonMannen var där.

Eftersom jag tänkte köra lungt o försiktigt så valde jag gatdäck, pga av att dom ska klara av alla väderlekar. Ville ju inte riskera att mula sönder BMW dräparen direkt!.

Första passet gick jag ut för att hitta känslan för hoj o bana. Och kolla så allt jag monterat under vintern fungerade.

Grejerna funkade och kawan drog iväg sjukt hårt mot gammelgixxern, framhjulet var riktigt lätt mot varvstoppet på 3:an och fortsatte öka som bara fan när jag peta i 4:an. Så mitt första intryck att den skulle vara slöare än gixxern var fel, dock har jag ju satt på nytt avgas och en bazzaz under vintern. Kanske kan gett lite extra krut!

Andra passet börja tanklampan blinka rätt direkt så jag åkte in för att tanka, sen drog jag ut igen. Börjar mjölka på lite gas ur böjjarna på utvarvet, vill på upp lite temp i gatdäcken och jag kör ju inte nått direkt monstertempo. Kommer till eje allt känns helt OK.

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!"¤!#%!"#%

Kamikaze-kawan tappar fästet i svackan efter ejes. #&&¤"&¤&¤"&"¤ Känner bakändan komma och har inte en chans att rädda det innan lowsidern är ett faktum. Fanskapet glider ur händerna på mig och jag ligger där på backen. Sedan kommer sekunderna som känns som en evighet. Jag glider, hojjen dräparn glider på kraschpuckar(tack gluffis) och börjar närma sig gräsmattan, ÄR DET TJÄLE?, hojjen får kontakt med gräsmattan och jag ser showen från första parkett, enda jag tänker är "RULLA INTE, RULLA INTE".

Hade en jävla tur, dräparn glider fint ut i gräset efter en lowsider i 80-90km/h. Går och lyfter upp den och ser att det är en del böjt men den har klarat sig skapligt. Förmodligen började det slira bakdäcket många meter innan jag märkte det och kraschen var ett faktum.

In i depå och mecka, sedan äta lunch, fortsätta böja tillbaka det som är böjt, skruvar ihop allt. Sedan funderar jag på om det är nån ide att fortsätta eller inte. Slicks är det inte tal om, Neonmannen övertalar mig att jag ska ut igen.

Ställer in effektläget på Fegis och TC på max sen drar jag ut ett par pass till, men känslan att det ska släppa igen när man börjar få in flytet smittar av sig. Blir feggasande ur böjjar, sniglar mig genom böjjarna och då är det fan inte roligt att köra hoj!.

Får se den 24:e april om solen lyser och det är lite plus i luften då kanske det kan bli roligt att köra igen. Räknar iaf med att jag ska hitta det flytet då som jag skulle hitta idag.

Positivt

* kawan verkar ha bra mycket mer power än min gamla gixxer (kan bara självförtroendet återställas kommer det att gå riktigt fort). Steka svagare hojjar ur depåböjjen kommer inte bli några problem.

Negativt

* krascha med gatdäck som man trodde höll i bättre!

Så här i efterhand skulle jag nog tagit slicks då hade jag blivit tvungen att gå ut att pressa istället för att fisåka. 1.22.9 som bästa tid. o_O

Reg.datum
    Dec 2008
    Hoj
    Garage
    Visa garage

Bandag: Sevaracing 2013 04 24

Äntligen hemma från bandagen med sevaracing. Var 1 timmes pass så det var mycket körtid. Jag, Neonmannen och SGM var där förutom värden Mike Andersson.

Det förutspådda vädret från yr slog in, det var kallt och tunga moln på himlen som avslutades med snöblandat regn vid 14:30 tiden. Denna dagen kändes kusligt lik den onsdagen för 2 veckor sedan när både jag och BMW dräparn fick smaka asfalt!.

Hur gick det?: Var fruktansvärt farträdd första passet, slog av gasen i god tid och bromsade (som det kändes) till stillastående innan jag snigla mig in i böjjarna. Tyckte jag tog i av bara fan, titta ned på laptimern och den visa 1:20+ tider. :ARGHHH!"¤%#

Åkte ut igen och det började kännas en aning bättre började få kontroll på hojjen och psyket.

Andra passet så kände jag att farträdslan börjat domna bort. Dock fega jag, slog av i god tid och bromsa tidigt, vågade inte gå på gas lika hårt och tidigt som förut.

Finns lite att jobba på med tanke på att jag var sopslut i kroppen efter några varv i mediokert tempo. Var ändå uppe i 240 efter några fegutgångar ur depåkurvan och var iaf uppe i 165 i snabbhögern. Så kawan är snabb även fast man är mindre snabb i kurvorna. 1.16 blev bästa tid (Får korrigera gjorde faktiskt 2 st 1.15 när jag inte hade laptimern igång. ). Nya tag på en förhoppningsvis varm solig dag med nya däck.

Till alla belackare som bett en bön för att jag skulle krascha.
    DET GJORDE JAG INTE.
    Senast redigerat av T-Bag den 2013-04-25 klockan 01:00. Anledning: Hade inte kollat mylaps

Slowrider gluffiss avatar
    Reg.datum
    Dec 2004
    Hoj
    En Blågul
    Garage
    Visa garage
    Motardpremiär på Jerrys gamla Husa. Plattåhopp är nytt, grus med slicks är inte så svårt som man tror. Men noll flyt, kan dock bero på att är 10 månader sedan jag åkte nått vassare 2 hjuligt än min 125'a. Dock behöver kedjan kortas/större drev bak och en vettig bromspump fram. Tyckte 4kolvs Beringer oket bet dåligt med min slitna Nissin pump iaf..
    2013: Örebro SuperMotoPark, Gröndal
    2012: Gelleråsen, Gröndal, Anderstorp
    2011: Kinnekulle,Gelleråsen,Sviesta, Sala Racing Park, Gröndal

Even alcohol can bend the room...

#62 Superbike 2014 NeonMans avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Hoj
    BMW S1000RR racehoj
    Jag inser att jag slarvat. Brukar ju rapportera av efter racehelgerna här i dagbokstråden. Så här kommer det. I följande länkar kan man se tankar, funderingar och analyser från de senaste racen.

SM Premiär Anderstorp
    Scandinavian Open Premiär på Gelleråsen

Medlem PBs avatar
    Reg.datum
    Dec 2003
    Hoj
    CBR 1000-R6 600
    Hoppas att du är snart tillbaka!

Reg.datum
    Dec 2008
    Hoj
    Garage
    Visa garage

Red face

Första dagen på gelleråsen på länge, blev en onsdagsträning.

Började riktigt segt, Första passen körde jag 15-16 tider. Anledningen var ju igentligen inte att jaga tider utan bara att försöka hitta runt på banan igen. Rädd, inga bromspunkter, inget flyt alls skulle man kunna sammanfatta det.

Tredje passet: Fick höra att en bil läckt ut växellådsolja över i princip hela banan. :/ Avslutades snabbt när en kille highsidade påväg ur depåkurvan. Så det var bara att ta lunch.

Vid lunch kom ett SMS från NeonMannen, han undra om jag eller Hedberg körde 1.10,09 eller 08 tider. Svarade att Hedberg körde stabila 9:or och jag körde på 15 tider som bäst. Han undra om det var nått fel på hojjen, för 1.15 tider skulle jag inte vara nöjd med, tyckte han...

Fjärde passet: När jag skulle ur depån såg jag att soppa lampan börjat lysa. ARgh! gjorde ett par varv ändå sen gick jag in och tanka, orka inte stressa ut igen.

Sista 2 passen: gick jag ut och kände att det började släppa mer o mer för mig. Kom in i depån och mycket riktigt nu visade laptimern 13 tider istället. Så jag hade börjat släppa med mig mer fart in i kurvorna, gasat lite längre och fick bromsa mycket senare och hårdare än innan. Fick känna på abs:n vid många tillfällen.

Bästa gps fart på rakan var 250.2km/h (PB) och jag tog inte escapen, var uppe i 173 i snabbhögern.

Kawan är lite oroligare mot vad gixxern är, en roligare sak är att ibland när man skickar i 4:an på rakan så lyfter framhjulet en aning. Dock skulle jag behöva snabbgas på den för jag har svårt att vrida stumt ur vissa kurvor.

Ja, det bådar gott inför sevadagen i morgon. Nu ska jag sätta på ett sprillans dunlop bak så får vi se om man kan förbättra sig ytterligare. Positivt är ju också att jag inte sitter och spänner mig så in i bomben.

Torsdag SEVA Racing dagen

Dagen i ära hade jag dragit på ett sprillans nytt dunlop 8854 dagen innan. Men det började med regn, stod över 3 pass sedan började asfalten torka upp. Drog på värmarna vid lunch, sedan vare bara ut och köra.

Första passet: efter lunch lyckades jag komma ned på 1.13 precis som dagen innan. Gick väl rätt skapligt var en del trafik men då får man öva på att köra om.

Andra passet: Gick jag ut och börja jaga lite mer börja dra stumt tidigare och ge på mer gas ur kurvorna, försöka släppa på mer fart in i kurvorna osv. Blev ett par omkörningar här också.

Tredje passet: Ut gasa och köra om, till slut kom jag ifatt en annan zx10r 2011. Han var rätt snabb överallt men jag klämde honom på rakan, grym fart i min BMW dräpare!. Fick några fria varv satte en 12:a, sen en 11.2 missa några växlingar så det blev en 13 tid. Sen kände jag att allt satt och det var ett grymt varv på G. Så jag börja mjölka på ordentligt kom till depåböjjen och skulle bara avsluta det (för tillfället) perfekta varvet. Drog på och då HÄNDE DET! HJÄVLAR VILKET SLÄPP!! Dock redde jag ut det blev dock endast en 12:a. Dunlopet hade börjat fulruggas det var anledningen till släppet.

Sista passen gick jag bara ut och softa testa lite andra svängpunkter, dock börja jag mosa på lite mot slutet igen så det blev ett par 12:or.

Glad och nöjd med dagarna, blåsa i gashanden efter alla jävla omtag på gasrullen (måste fixa snabbgas). Jag och BMW dräparn börjar komma överens med varandra. Så nu siktar jag på onsdagsträningen nästa vecka så får vi se om jag kan förbättra mig.

Bästa fart på rakan 247km/h, snabbhögern 177 km/h. Bästa tid 1.11.2! kanske kan bli SO på bikeweek om jag kan skramla fram pengar.

Konstiga var att jag ladda som satan ut på rakan men fick lägre topphastighet med dunlopet?

Reg.datum
    Dec 2008
    Hoj
    Garage
    Visa garage

Red face

Rapport från onsdagsträningen:

Åkte till åsen igår och sov över, regna nästan hela natten.

Skippa första passet för att det var kallt och blött.

Pass 2: målet var bara att bli lite varm i kläderna och hitta rätt. Avslutade passet med att köra en 12:a.

Pass 3: Låg bakom några 600 för att få upp kurvhastigheten, dock är dom rätt trötta rakt fram så jag låg och touringgasa lite på rakorna. Fick nog efter en stund och började mata på. Det gick bra jag satte mitt årsbästa med 1.10.69!. Så jag var jäkligt nöjd när jag gick in i depån!.

Pass 4: Var rätt nöjd med att ha satt min första 10:a för året så jag gick ut och tog det rätt lungt. Låg bakom SST600 Henrik Andersson större delen av passet och tiderna var på stabila 12:or. Kände dock att det börjat sladda påväg ur depåkurvan och väl inne i depån såg jag att det nya SC2 däcket börjat fulruggas det också. Skruvade lite på dämparn, titta i servicemanualen och insåg att jag skruvat på fel skruvar. ) Men jag drog åt högfarts och lågfartskompen ett kvarts varv. Returskruven sitter tyvärr bakom mitt ramskydd så jag måste borra upp ett hål för att kunna justera den.

Pass 5: Tog det rätt lungt, gjorde dock en 11:a och några 12:or. Inbillade mig iaf att kawan blivit lite stabilare genom snabbhögern.

Pass 6: Sista passet, tänkte bara att jag skulle ut softa. Men när jag väl fick fritt spår så börja jag mata på mer o mer. Allt kändes bra, fick med bra fart in i svängarna, gick lagom hårt med gasen, sen kom en 10:a till utan större ansträngning.

Ville inte riskera något idag, har beställt motorskyddskåpor som kommer vilken dag som helst. Känns skönt att det börjar släppa nu. Blir till att slänga på det sista nya dunlopdäcket till nästa träning, tror jag kan köra mina första 9:or på träning nästa vecka.

Något som är skumt är att toppfarten på rakan sjunkit fast jag gasar mer och mer, tror jag vet varför. Kör på TC på mest ingripande och antagligen sladdar det för mycket så att den går in o stryper hojjen för mycket. Titta ned snabbt på instrumentet och alla staplar var svarta så den jobbade MAX.

Fart in mot esset: 127km/h (PB)
    Fart snabbhögern: 178.8 (kan vara PB)
    Bästa idealtid sista passet: 1.10.04

Idag blev det 2st 10:or, en handfull 11:or och ett par dussin 12:or.

Snabbgasen (R6 rullen) funka finfint, dock blir jag stel o jävlig så jag får i frilägen då o då när jag växlar. En gång var på rakan när jag var påväg mot gräsmattan, som jag har kört på ett par ggr innan. Som sagt nästa vecka blire nytt bakdäck och TC på mellanläget då "#%"¤&"%&""&%!"!"!

Reg.datum
    Dec 2008
    Hoj
    Garage
    Visa garage

SMC steg 6 gelleråsen 3-4 aug 2013

Jag och NeonMannen var iväg och licenstränade lite med SMC.

Kan säga att jag hade målet högt inställt denna helgen, köpt på mig ett set nya däck. Sista pengarna som jag kunde leka bort av julilönen. Så målet var givetvis att sätta ett nytt PB och komma under 1:10 igen. Fart o kraschrädslan har börjat släppt och jag börjar lita på att grejerna funkar som dom ska.

Inför lördagen hade hojjen det nya kantlösa dunlop däcket monterat, bak hade jag också ett dunlop 4886 som rullat en dag, som jag hade vänt på.

Själv hade jag laddat med att titta på videos analyserat mina loggar från i år och gjort en lista av vad jag skulle öva på:

* Få med mer fart in i sväng.

* Börja gasa DIREKT vid apex alla kurvor. (just nu ligger jag och väntar,väntar,väntar på nån slags grundgas gäller trösen, vänstern ur esset, hårnålen)

* Håll i tills asfaltsskarven efter trösen.

* Ge gas andra högerknixen i Esset.

* gasa till efter apex snabbhögern, bromsa vid 100 skylten

* Gasa genom svackan efter ejes, bromsa efter 100 skylten.

* Gasa på längre innan snabbvänstern, få med fart gasa till vid apex, gasa till vid högern.

Så såg planen ut, en fråga som man ställt sig många ggr. Som även jag och SST600 Henrik Andersson diskuterade. Hur jäkla svårt ska det vara att höjja medelhastigheten runt bana med låt säga 2 ynka km/h?. Det är ju ingenting i fart eller hur?.

Första passet: stack man ut och fick några varv i kroppen, något som slog en var att det var mycket folk på banan och rätt blandat med hastigheter. Jag är rätt seg av mig behöver fria varv för att komma igång. Annars är det lätt att jag vaggas in i nånslags bekvämlighetstempo. Känslan av att jag kör snabbt men varvtiderna visar något annat.

Andra passet: Börja man gå ut och bomba på lite hårdare, men som innan var det svårt att hitta sitt eget flyt och öva på det som jag hade planerat. Sedan kom dråpslaget, en SVARTFLAGG pga av att hojjen låtit förmycket. NeonMannen åkte på en han också...... skoj?. Nästa flagga så var det bara att packa ihop och åka hem.

Lite film:

Då gick luften ur en och det kändes inte så skoj, vi båda hade ju både kört licensträningar och bandagar med dbkiller och det hade inte varit några problem innan. Hör ju till lite att varva ur hojjen på rakan eller hur?. Men nu blev det att växla upp till 6:an illa kvickt och helst rulla förbi mätplatsen. Kändes inte direkt roligt att köra och man var orolig att åka på en flagga till. Sedan dök Dököttet upp för att titta, men hon fick mest höra hur vi beklaga oss.

Sista passet fick vi höra att dom hade haft problem med sin mätutrustning och den fasta runt banan visade inte alls samma värden som deras handhållna mätare. Men vid det laget hade NeonMannen ruttnat ihop och sålt sin plats till SST600 Henrik Andersson. Eftersom dagen varit som det varit bestämde jag mig att INTE slänga på det nya 4886 bakdäcket som jag köpt, för det hade gjort nada för att sänka mina varvtider. Så jag skickade hem det med Dököttet.

Dag 2

Tog sovmorgon hade inte bråska att gå upp, fick hjälp av en rookie 1000 förare vid namn Peter som har däckmaskin att slänga på ett SC2 som gått några bandagar (TACK!). Så jag missade första passet. För jag har lärt mig av mina misstag, jag går aldrig ut på halvljumna slicks igen = KRASCH

Andra passet: Gick ut och värmde upp lite inför skojracet som skulle komma pass 3.

Skojracet: Eftersom jag körde ett dagen innan och ställde mig i pole och var jäkligt het vilket resulterade i massor av slangande i starten (kom visserligen in först i böjjen). Så ställde jag min först i andra led som 5:a. Men nu var jag för mesig med att släppa ut kopplingen vilket gjorde att jag föll ned till runt 8:e plats. Men jag höll i länge och lyckades komma in som 4:a i första böjjen. Dock hade Henrik Andersson kommit iväg bra och var först. Ville inte riskera nått onödigt så jag tog det lungt, kawan är ju superstark på rakan så jag plocka en på första flygande och en till på andra varvet. Då var luckan upp till Henrik iaf 4-5 sekunder. Så då blev det till att pressa ordentligt.

Började närma mig mer o mer och på det 5:e varvet ladda jag utav bara fan i depåböjjen.. och gjorde en riktigt sen och hård inbromsning på rakan, närmade mig honom jäkligt snabbt och det kändes precis som att jag skulle ta hans bakhjul, men jag kom upp och låg så nära att jag t.om. kände svetten från hans skinnställ. Tänkte nu pangar jag på ordentligt i trösen. Då tvärdör kawan....... första tanke var motorras... hann tänka en del men det blev skamkärran in i depån och sen riva.

Men jag satte mitt årsbästa med 1:10.16!

Efter lite letande så hade jag sån tur att det bara var tjuvströmkopplingen till bazzazen som gått av. **PUST**

Här kommer en film från sista passet. Det är väl igentligen som det ser ut på sista passet som jag hade hoppats på att alla pass hade sett ut. Lagom med folk på banan och jag kunde köra rätt fritt och träna på det jag hade tänkt. Klämde iaf 4 1:10 tider sista passet men dock inte den efterlängtade 9:an..........

Sista passet:

Tider:

http://practice.mylaps.com/practice/...ponder=4612742

Reg.datum
    Dec 2008
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Så här ser det ut när kameran sitter bakpå:

Sidan 110 av 110 FörstaFörsta ... 106085104105106107108109110

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Hur många däck gör du av med per säsong? (gatåkare)
Inget
1
2
3 eller fler

[ Visa resultat ]
Garaget
1998 Honda CBR1100XX Superblackbird av Black Francis

2012 KTM 990 SUPERDUKE av appel_mx

2010 Aprilia Rsv4 R av Emilboden

Bloggar
Ingen blårök... av Toyman

Blårök! av Toyman