764 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 110 av 110 FörstaFörsta ... 106085104105106107108109110
Resultat 3 271 till 3 277 av 3277
    snöar goshows avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Hoj
    Lill-Jingis
    Garage
    Visa garage
    Janä
    man får väl ta och skriva ett fylleinlägg från dom djupaste värmlandskogarna så här när säsongen börjar ta slut
    (lill-jingis är tvättad smörjd och uppställd under vintertäcket)
    nått speciellt med hösten man blir alltid så toksugen på cross/enduro/korvgrillning och skitsnack,
    ska skaffa lite nya rehab-knästöd (sånt där med skenor på som förhindrar att jag böjer mina knän mer än vad dom är gjorda för, som är brukligt när jag äntrar dödsmaskiner)
    +ett par nya packboxar i framgaffeln, när jag är klar med det misstänker jag att det är dags för vinterdäck oxå.

har flytt till värmland för att studera (100 poäng 6 fingerbanjo och fulspritstillverkning)
    men nån helgjävel borde det ju gå att skaka sig ur familj och flickväns bojor för att umgås med röda dödsmaskiner tycker jag!

(har vart lite väl dött på forat på sistonde så ett inlägg bjuder jag på)

hyvää ilta!
    Oturligt nog måste man umgås med sig själv när man är ensam

Sittställningsfetischist SGMs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Hoj
    K9 750 & TE300
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av goshow Visa inlägg
    Janä
    man får väl ta och skriva ett fylleinlägg från dom djupaste värmlandskogarna så här när säsongen börjar ta slut
    (lill-jingis är tvättad smörjd och uppställd under vintertäcket)
    nått speciellt med hösten man blir alltid så toksugen på cross/enduro/korvgrillning och skitsnack,
    ska skaffa lite nya rehab-knästöd (sånt där med skenor på som förhindrar att jag böjer mina knän mer än vad dom är gjorda för, som är brukligt när jag äntrar dödsmaskiner)
    +ett par nya packboxar i framgaffeln, när jag är klar med det misstänker jag att det är dags för vinterdäck oxå.

har flytt till värmland för att studera (100 poäng 6 fingerbanjo och fulspritstillverkning)
    men nån helgjävel borde det ju gå att skaka sig ur familj och flickväns bojor för att umgås med röda dödsmaskiner tycker jag!

(har vart lite väl dött på forat på sistonde så ett inlägg bjuder jag på)

hyvää ilta!

Man saknar dig, på något udda sätt. Kan inte sätta fingret på det? Tror det har att göra med att man har ingen att jäklas med riktigt.

Känner samma ohemula sug efter västerfärnebo, geggmoppe, korvgrillning, java utomhus och lång-lastning. Plötsligt som fan står det en soooka rmz i garaget här...

Skål!
    Team Nej Inget - 2013 - ..vi tävlar lite geggmoppe.
    "Efter solsken kommer regn"

GI & AI - SMC Västmanland (och tokig Leksing)

fluffo Funatics avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Hoj
    BSA 350 -30.
    Skitkul att se att tråden som jag skapade för snart 9 år sedan fortfarande lever kvar, hoppas ni alla får en riktigt kul hojsäsong utan allvarliga olyckor! /Fun

Sporthojslös Husvagnstönt med hoj på museum. Satan vad gammal man har blivit.

Medlem Pejos avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    Näe
    Garage
    Visa garage
    Håller helt o fullt med Funatic. Nästan lite skrämmande o se alla nick som startade trådarna i lakritsforumet...

(Alla dessa sköna smajlisar!)

Citat Ursprungligen postat av Funatic Visa inlägg
    Skitkul att se att tråden som jag skapade för snart 9 år sedan fortfarande lever kvar, hoppas ni alla får en riktigt kul hojsäsong utan allvarliga olyckor! /Fun

Accept the challenges so that you can feel the exhilaration of victory.
    -- General George Patton Jr

Demented Moron T-Bags avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Hoj
    GSX1340RK8 + GSX-R1000k6 + ZX-10R 2011
    Garage
    Visa garage

Angry RR Elit träningsläger

Då kom man just hem, hade planerat att köra 3 dagar i sträck nu men eftersom värmen inte kommer så blev det 1 istället. Jag och NeonMannen var där.

Eftersom jag tänkte köra lungt o försiktigt så valde jag gatdäck, pga av att dom ska klara av alla väderlekar. Ville ju inte riskera att mula sönder BMW dräparen direkt!.

Första passet gick jag ut för att hitta känslan för hoj o bana. Och kolla så allt jag monterat under vintern fungerade.

Grejerna funkade och kawan drog iväg sjukt hårt mot gammelgixxern, framhjulet var riktigt lätt mot varvstoppet på 3:an och fortsatte öka som bara fan när jag peta i 4:an. Så mitt första intryck att den skulle vara slöare än gixxern var fel, dock har jag ju satt på nytt avgas och en bazzaz under vintern. Kanske kan gett lite extra krut!

Andra passet börja tanklampan blinka rätt direkt så jag åkte in för att tanka, sen drog jag ut igen. Börjar mjölka på lite gas ur böjjarna på utvarvet, vill på upp lite temp i gatdäcken och jag kör ju inte nått direkt monstertempo. Kommer till eje allt känns helt OK.

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!"¤!#%!"#%

Kamikaze-kawan tappar fästet i svackan efter ejes. #&&¤"&¤&¤"&"¤ Känner bakändan komma och har inte en chans att rädda det innan lowsidern är ett faktum. Fanskapet glider ur händerna på mig och jag ligger där på backen. Sedan kommer sekunderna som känns som en evighet. Jag glider, hojjen dräparn glider på kraschpuckar(tack gluffis) och börjar närma sig gräsmattan, ÄR DET TJÄLE?, hojjen får kontakt med gräsmattan och jag ser showen från första parkett, enda jag tänker är "RULLA INTE, RULLA INTE".

Hade en jävla tur, dräparn glider fint ut i gräset efter en lowsider i 80-90km/h. Går och lyfter upp den och ser att det är en del böjt men den har klarat sig skapligt. Förmodligen började det slira bakdäcket många meter innan jag märkte det och kraschen var ett faktum.

In i depå och mecka, sedan äta lunch, fortsätta böja tillbaka det som är böjt, skruvar ihop allt. Sedan funderar jag på om det är nån ide att fortsätta eller inte. Slicks är det inte tal om, Neonmannen övertalar mig att jag ska ut igen.

Ställer in effektläget på Fegis och TC på max sen drar jag ut ett par pass till, men känslan att det ska släppa igen när man börjar få in flytet smittar av sig. Blir feggasande ur böjjar, sniglar mig genom böjjarna och då är det fan inte roligt att köra hoj!.

Får se den 24:e april om solen lyser och det är lite plus i luften då kanske det kan bli roligt att köra igen. Räknar iaf med att jag ska hitta det flytet då som jag skulle hitta idag.

Positivt

* kawan verkar ha bra mycket mer power än min gamla gixxer (kan bara självförtroendet återställas kommer det att gå riktigt fort). Steka svagare hojjar ur depåböjjen kommer inte bli några problem.

Negativt

* krascha med gatdäck som man trodde höll i bättre!

Så här i efterhand skulle jag nog tagit slicks då hade jag blivit tvungen att gå ut att pressa istället för att fisåka. 1.22.9 som bästa tid. o_O

Demented Moron T-Bags avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Hoj
    GSX1340RK8 + GSX-R1000k6 + ZX-10R 2011
    Garage
    Visa garage

Bandag: Sevaracing 2013 04 24

Äntligen hemma från bandagen med sevaracing. Var 1 timmes pass så det var mycket körtid. Jag, Neonmannen och SGM var där förutom värden Mike Andersson.

Det förutspådda vädret från yr slog in, det var kallt och tunga moln på himlen som avslutades med snöblandat regn vid 14:30 tiden. Denna dagen kändes kusligt lik den onsdagen för 2 veckor sedan när både jag och BMW dräparn fick smaka asfalt!.

Hur gick det?: Var fruktansvärt farträdd första passet, slog av gasen i god tid och bromsade (som det kändes) till stillastående innan jag snigla mig in i böjjarna. Tyckte jag tog i av bara fan, titta ned på laptimern och den visa 1:20+ tider. :ARGHHH!"¤%#

Åkte ut igen och det började kännas en aning bättre började få kontroll på hojjen och psyket.

Andra passet så kände jag att farträdslan börjat domna bort. Dock fega jag, slog av i god tid och bromsa tidigt, vågade inte gå på gas lika hårt och tidigt som förut.

Finns lite att jobba på med tanke på att jag var sopslut i kroppen efter några varv i mediokert tempo. Var ändå uppe i 240 efter några fegutgångar ur depåkurvan och var iaf uppe i 165 i snabbhögern. Så kawan är snabb även fast man är mindre snabb i kurvorna. 1.16 blev bästa tid (Får korrigera gjorde faktiskt 2 st 1.15 när jag inte hade laptimern igång. ). Nya tag på en förhoppningsvis varm solig dag med nya däck.

Till alla belackare som bett en bön för att jag skulle krascha.
    DET GJORDE JAG INTE.
    Senast redigerat av T-Bag den 2013-04-25 klockan 01:00. Anledning: Hade inte kollat mylaps

Slowrider gluffiss avatar
    Reg.datum
    Dec 2004
    Hoj
    En Blågul
    Garage
    Visa garage
    Motardpremiär på Jerrys gamla Husa. Plattåhopp är nytt, grus med slicks är inte så svårt som man tror. Men noll flyt, kan dock bero på att är 10 månader sedan jag åkte nått vassare 2 hjuligt än min 125'a. Dock behöver kedjan kortas/större drev bak och en vettig bromspump fram. Tyckte 4kolvs Beringer oket bet dåligt med min slitna Nissin pump iaf..
    2013: Örebro SuperMotoPark
    2012: Gelleråsen, Gröndal, Anderstorp
    2011: Kinnekulle,Gelleråsen,Sviesta, Sala Racing Park, Gröndal

Even alcohol can bend the room...

Sidan 110 av 110 FörstaFörsta ... 106085104105106107108109110

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Kan du tänka dig gå på en RR-tävling i Sverige?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2003 Suzuki SV1000S av Nyman

av Leni lens

av Leni lens

Bloggar
Thor..... av Toyman

Stövelproblem löst av Rockmorsan

Söndagsmys! av Toyman

Köp & Sälj - Säljes