SV-Tråden!

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
...på en SV650 -01a? Förutom att man måste snickra lite med rören så borde det väl inte vara något "farligt" för motorn?

Eller?
Det är bara att snickra på!
Ev kan du behöva bestycka om förgaseriet men det
kan behövas även om du köper ett slipon avsett för
en SV.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
...på en SV650 -01a? Förutom att man måste snickra lite med rören så borde det väl inte vara något "farligt" för motorn?

Eller?

ne det ska la inte vara några problem, bara om du får till det med rören, ombestyckning kan behövas för bäst resultat
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Hejsan! Ska besikta min sv på tisdag och har några frågor jag hoppas ni kan svara på..

Är det några restriktioner på var och hur reflexen ibak ska sitta eller räcker det med reflextape på regskylten?

Tacksam för svar..

MVH/ T
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Hejsan! Ska besikta min sv på tisdag och har några frågor jag hoppas ni kan svara på..

Är det några restriktioner på var och hur reflexen ibak ska sitta eller räcker det med reflextape på regskylten?

Tacksam för svar..

MVH/ T


Jag vet inte exakt vad det är för regler.
Men jag skulle inte sätta den regskylten.
På min hoj tejpar jag på en reflex på en plåtbit med dubbelhäftande tejp som jag sedan tejpar på baksidan av regskylten så att reflexen hamnar under skylten.

Det är nog säkrast.

/Dan
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Leo Vince helsystem...

... är det någon som har en uppfattning om vad ett begagnat sådant kan vara värt? Leo Vince helsystem, SBK, highmount, aluminium, passar iaf på SV650 årsmodell 99-02... Har själv ingen aning... :(

Ett par gissningar från några av er skulle uppskattas! :tummenupp
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
... är det någon som har en uppfattning om vad ett begagnat sådant kan vara värt? Leo Vince helsystem, SBK, highmount, aluminium, passar iaf på SV650 årsmodell 99-02... Har själv ingen aning... :(

Ett par gissningar från några av er skulle uppskattas! :tummenupp

Köpte ett nytt från Bike för 2 200sv. riksdaler. Det var halvapriset. 2000 skulle jag högst betala om det var i fint skick.

Har en metallicröd 01. Skulle behöva ha färgkoden till den. Har hittat på colorrite men skulle vilja ha en bekräftelse på att den stämmer så att det inte är den vanliga röda
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Köpte ett nytt från Bike för 2 200sv. riksdaler. Det var halvapriset. 2000 skulle jag högst betala om det var i fint skick.

OJ, runt 4400 pix för ett nytt Leo Vince helsystem på bike? Det var inte så farligt... trodde att dom kostade mer??

Hm, jag måste ha hört fel angående priser tidigare... Kollade på biketrollhatten.se och ett slip-on kostar 3550. Är det inte större prisskillnad än 850kr för ett helsystem?

En korkad fråga kanske. Hur ser man om en burk är i Aluminum eller Titanium?

Tackar för svar! :tummenupp
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
OJ, runt 4400 pix för ett nytt Leo Vince helsystem på bike? Det var inte så farligt... trodde att dom kostade mer??

Hm, jag måste ha hört fel angående priser tidigare... Kollade på biketrollhatten.se och ett slip-on kostar 3550. Är det inte större prisskillnad än 850kr för ett helsystem?

En korkad fråga kanske. Hur ser man om en burk är i Aluminum eller Titanium?

Tackar för svar! :tummenupp

Nej Nej. Jag som gollade till det. För lite kaffe för att hjärnan skall kunna fungera optimalt. Det var slip-on jag snackade om. Sorry
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)

Tackar! Men jag är färgblind eller nå't... Jag gissar på att det är en titaniumburk på bifogad bild? :rolleyes:



Nej Nej. Jag som gollade till det. För lite kaffe för att hjärnan skall kunna fungera optimalt. Det var slip-on jag snackade om. Sorry

Not to worry, kaffebrist är inte att leka med! ;)

Nå'n annan som har en gissning kring urspunglig fråga, dvs vad ett sådant helsystem kan vara värt?
 

Bifogat

  • burk2.jpg
    burk2.jpg
    116.5 KB · Visningar: 46

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Tackar! Men jag är färgblind eller nå't... Jag gissar på att det är en titaniumburk på bifogad bild? :rolleyes:





Not to worry, kaffebrist är inte att leka med! ;)

Nå'n annan som har en gissning kring urspunglig fråga, dvs vad ett sådant helsystem kan vara värt?

Mitt yoshi TRS carbon helsystem kostar i sverige ungefär 11500 (själv betalade jag 4500:- för samma system i US :yoparty )

Så jag gissar på att den borde kosta runt 10 000 nånstans här i sverige
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
... är det någon som har en uppfattning om vad ett begagnat sådant kan vara värt? Leo Vince helsystem, SBK, highmount, aluminium, passar iaf på SV650 årsmodell 99-02... Har själv ingen aning... :(

Ett par gissningar från några av er skulle uppskattas! :tummenupp

ser det ut som på bilden nedan så kanske 4000:-
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
ser det ut som på bilden nedan så kanske 4000:-

OK, tackar! Jag utgår från att värdet kan vara uppåt max 4 pix. Det får duga som riktmärke. :tummenupp

Med en tår i ögat så är det dags att sälja min SV... :( Lite lurigt att få rimligt betalt för cykeln med systemet monterat så eventuellt får jag sälja det separat med K&N luftfilter & dyno-munstycken. Får se hur jag gör, smidigast är det ju att sälja allt monterat.

Hur som helst, tack för svar & hjälp! :)
 
Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Tillbehör monterat på hojen är ju tyvärr inte värt ett skit,möjligen
något lättare att sälja.Demontera och sälj separat så får du hyffsat betalt
åtminstone:tummenupp
 

åzkar

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple, 2009
Tjenare! Behöver lite hjälp:
1. Dem 2 slangarna som går ner ut till luft vid högra fotpinnen, vad har dem för uppgift? Det är så att en av slangaran har en spricka på 2 cm ca 2 dm upp på slangen. Måste jag byta den?
2. Kan nån ta en närbild på det inringade området, taget från den sida där stödet sitter (alltså på andra sidan än vad bilden visar)... Behöver försäkra mej om att jag inte gjort nåt tokigt... och har inte tillgång till min hoj på några veckor. Behöver se hur fjädringen är ledad längst ner. TACK
 

Bifogat

  • suzukisv.JPG
    suzukisv.JPG
    50.6 KB · Visningar: 88

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Tjenare! Behöver lite hjälp:
1. Dem 2 slangarna som går ner ut till luft vid högra fotpinnen, vad har dem för uppgift? Det är så att en av slangaran har en spricka på 2 cm ca 2 dm upp på slangen. Måste jag byta den?
2. Kan nån ta en närbild på det inringade området, taget från den sida där stödet sitter (alltså på andra sidan än vad bilden visar)... Behöver försäkra mej om att jag inte gjort nåt tokigt... och har inte tillgång till min hoj på några veckor. Behöver se hur fjädringen är ledad längst ner. TACK

Ser inte riktigt slangen på bilden men förmodligen är det bara avrinning från bateriet eller kylarvätska.
 

åzkar

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple, 2009
Slangarna jag menade är dem som är precis till höger om rutan jag gjorde, som sitter mellan ramen och motorn vid fotpinnen. Rutan jag gjorde var där jag hoppades att nån kunde ta ett närbildskort på fast från andra sidan, dvs på det givna området från det hållet där stödet sitter på...
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top