SV-Tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Du e inte ensam..ville köpa den här hjälmen som inte finns i europa men det skulle bli för dyrt (inte värt pengarna)

o den som e så grym :yoparty

Inga problem att ta hem grejer från U.S.A, bara & maila & komma överens om att de märker paketet "Gift" eller "Spar Parts".

Hjälmen Tommy Hayden Gun går att ta hem, dock stämmer ej standarden mot gällande norm i Europa.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Inga problem att ta hem grejer från U.S.A, bara & maila & komma överens om att de märker paketet "Gift" eller "Spar Parts".

Hjälmen Tommy Hayden Gun går att ta hem, dock stämmer ej standarden mot gällande norm i Europa.

Sen är det även väldigt viktigt att man sätter summan så den kommer under 50$ (Har hört att det ska vara gränsen för att få slippa tull/moms). Att bara skriva gift eller spare parts hjälper inte eftersom tullen är intresserad av värdet på paketet
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Sen är det även väldigt viktigt att man sätter summan så den kommer under 50$ (Har hört att det ska vara gränsen för att få slippa tull/moms). Att bara skriva gift eller spare parts hjälper inte eftersom tullen är intresserad av värdet på paketet

Har inte vart något problem för min del, speciellt inte då man ber dem skriva "Gift". Eftersom man då knappast har betalat för prylarna!:) (Tullmässigt sett).

(Ser att detta är SV-tråden, sorry för mitt intåg).
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
okok... problemet är ju fortfarande att mitt paket är för stort, inte att jag måste tulla för packetet. Vilket jag gärna gör om jag bara får hem det :6surkart
men man kanske kommer undan med "presentknepet" där med :)
Enchanter, ringde en privat importör och drog på stora smilet och min stora förförartalang. Har aldrig blivit så illa behandlad förut av ett företag. Fick inte ens förklara min situation.
Om du har någon som hjälper dig, jag går på krossat glas för att få hem kåpan. :bow
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Har inte vart något problem för min del, speciellt inte då man ber dem skriva "Gift". Eftersom man då knappast har betalat för prylarna!:) (Tullmässigt sett).

(Ser att detta är SV-tråden, sorry för mitt intåg).

Så har du fått firmor att skriva så? Jag tror att det är svårt att få firmor att göra så eftersom det igentligen är bedrägeri men lyckas men så har man väl haft tur eller så :)

Jag tror ingen "här" som bryr sig om det är nån som skriver här fast man inte har insett sanningen om vilken som är den bästa moppen :D

okok... problemet är ju fortfarande att mitt paket är för stort, inte att jag måste tulla för packetet. Vilket jag gärna gör om jag bara får hem det :6surkart
men man kanske kommer undan med "presentknepet" där med :)
Enchanter, ringde en privat importör och drog på stora smilet och min stora förförartalang. Har aldrig blivit så illa behandlad förut av ett företag. Fick inte ens förklara min situation.
Om du har någon som hjälper dig, jag går på krossat glas för att få hem kåpan. :bow

Drog du nån fråga om du fick slippa tullen ? heh . :rolleyes:

btw .. you got mail
 
Last edited:

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Så har du fått firmor att skriva så? Jag tror att det är svårt att få firmor att göra så eftersom det igentligen är bedrägeri men lyckas men så har man väl haft tur eller så :)

Jag tror ingen "här" som bryr sig om det är nån som skriver här fast man inte har insett sanningen om vilken som är den bästa moppen :D



Drog du nån fråga om du fick slippa tullen ? heh . :rolleyes:

btw .. you got mail


:gnissla
inte bra för hälsan när det är såhär nervöst att vänta på ett svar...
:gnissla
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Så har du fått firmor att skriva så? Jag tror att det är svårt att få firmor att göra så eftersom det igentligen är bedrägeri men lyckas men så har man väl haft tur eller så :)


Då lär jag också flika in här i tråden. Har handlat några ggr på nätet från olika handlare i USA. Samtidliga gånger har de antingen skrivit ner värdet, eller fått de att skriva "gift" på paketet.
Säljarna brukar faktiskt vara riktigt schyssta när det kommer till detta.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Så har du fått firmor att skriva så? Jag tror att det är svårt att få firmor att göra så eftersom det igentligen är bedrägeri men lyckas men så har man väl haft tur eller så :)

Jag tror ingen "här" som bryr sig om det är nån som skriver här fast man inte har insett sanningen om vilken som är den bästa moppen :D



Drog du nån fråga om du fick slippa tullen ? heh . :rolleyes:

btw .. you got mail


Jadå, de skrev både "Gift" & "Spare Parts" på samma paket:)

& du....moppe är rätta ordet! :hihi
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
tuffingen :dummer
effekt är käckt, men bli inte alltför het, för du har Sveriges vanligaste bamburaket...

nödrimmar lite :pannkyss

Nej, jag har precis de hojarna som jag vill ha! Precis som du antar jag? :)



(Hoppas du förstod att jag skojade med moppeinlägget) ;)



Fast det är ju en moped ändå......:tungan :D
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Nu måste jag ju lägga mig i lite som före detta SV1000S-åkare, numera R1-åkare... Jag saknar SVn som tusan för dess ljud och i mina ögon snygga yttre (silvermetallic förstås) men jag kommer absolut inte att vantrivas på en symaskin med drygt 160 pållar på slangen ;)
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
haha! jag skojar också verkligen! Min brorsa har en R1:a och jag kan inte annat än säga att det är två helt olika cyklar.
Han hade ducati monster 600 innan och säger att han saknar ljudet och imagen, men inte mer..
Så länge alla är nöjda kan ingen klaga! :krama


psst... Det lite lustiga är att vi är tvillingar och båda körde tvinnar...

Twins With Twins
:tungan
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Har skaffat mej ett slipon och vad jag har förstått så måste jag bestycka om förgasarna.
Måste det bänkas och mätas eller finns det något standard "kitt" att bara slänga på hojen..?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Har skaffat mej ett slipon och vad jag har förstått så måste jag bestycka om förgasarna.
Måste det bänkas och mätas eller finns det något standard "kitt" att bara slänga på hojen..?

Vad jag förstår så behöver man inte göra det när man byter till ett slipon. Ett slipon ger bara bättre ljud medans ett helsystem ger bättre ljud samt lite effektökning och då bör man bänka.
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Har skaffat mej ett slipon och vad jag har förstått så måste jag bestycka om förgasarna.
Måste det bänkas och mätas eller finns det något standard "kitt" att bara slänga på hojen..?

Måste och måste...
Hade jag varit dig så skulle jag iallafall byta munstycken till typ 145
137 är original.
Och höja nålen ett steg.

Det ända du behöver är två munstycken för ca 20kr st.
luft/bränsle skruven skall stå ungefär 2 1/2 varv ut.

/Dan
 
Last edited:

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Måste och måste...
Hade jag varit dig så skulle jag iallafall byta munstycken till typ 145
137 är original.
Och höja nålen ett steg.

Det ända du behöver är två munstycken för ca 20kr st.
luft/bränsle skruven skall stå ungefär 2 1/2 varv ut.

/Dan


Vart kan jag köpa munstycken någonstans..?
 

Peekaboo

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
SV650N & RD350
jag skall ner tillTyskland till helgen och köpa en SV650 -03,

är det något som jag bör tänka på? finns det något särskilt brukar strula? Hojen har gått 2000 mil och har används som pendlarhoj till o från jobbet. har förstått att de lätt blir angripna av "alu rost".

// Jimmy
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top