Hoj för lång förare!!

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Gokväll - eller godmorgon!
Finns det några vänliga själar som vill bespara mig x antal mil i en bil?
Kör f.n. en offroad, TT600R (som é till salu :) ) Men känner för en asfaltshoj till våren, har spanat in lite olika hojar (finns en del att välja på) men problemet är att jag är 1.93! :mad:
Förra cykeln var en Kawa ZR-7, och den fick jag plats på, innan den införskaffades provsatte jag en GSXR600 men jag hoppade förskräckt av hojen!

Vill ha en hoj som jag kan sträckköra 20 mil på utan att hela kroppen värker, så det skall ju inte vara minsta modellen, och den måste ha lite pulver då polaren har en gixxer 1000....

Tror att en Blackbird vore lagom, har även sneglat på R1ór... Men har hittat så j-la läckra 600ór tex "Kawasaki ZX 636 R -03" och vackra R6ór... För att inte tala om CBR 600...

Iaf! Är det lönt för en långben att överhuvudtaget flänga land & rike runt för att provköra alla olika 600? Eller är alla lika "små" som GSXRén? Då kan jag ju avfärda samtliga på en gång & satsa på ngt större..

Tacksam för vänliga svar...
//Henrik
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har du provkört fireblade någon gång? De är ju relativt höga om dämparen är hårdjusterad.
 

newbee

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Ort
HBG
Hoj
Något nytt på G
Remus skrev:
Gokväll - eller godmorgon!
Finns det några vänliga själar som vill bespara mig x antal mil i en bil?
Kör f.n. en offroad, TT600R (som é till salu :) ) Men känner för en asfaltshoj till våren, har spanat in lite olika hojar (finns en del att välja på) men problemet är att jag är 1.93! :mad:
Förra cykeln var en Kawa ZR-7, och den fick jag plats på, innan den införskaffades provsatte jag en GSXR600 men jag hoppade förskräckt av hojen!

Vill ha en hoj som jag kan sträckköra 20 mil på utan att hela kroppen värker, så det skall ju inte vara minsta modellen, och den måste ha lite pulver då polaren har en gixxer 1000....

Tror att en Blackbird vore lagom, har även sneglat på R1ór... Men har hittat så j-la läckra 600ór tex "Kawasaki ZX 636 R -03" och vackra R6ór... För att inte tala om CBR 600...

Iaf! Är det lönt för en långben att överhuvudtaget flänga land & rike runt för att provköra alla olika 600? Eller är alla lika "små" som GSXRén? Då kan jag ju avfärda samtliga på en gång & satsa på ngt större..

Tacksam för vänliga svar...
//Henrik

Har du testat TRX 85 den sitter man perfekt på.. :tummenupp :D
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jag har en TL1000R -99. Som händelsevis råkar vara till salu:
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=1921

Prylen är den att en TL1000 är en fullvuxen hoj. Dvs klart större än de där små pocketbike-Gixxrarna. (jaha, då fick man nya ovänner! :D )
Gott om pulver men inte lika mycket som i 4:eek:rna.
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Jag är 1,88 och har en Suzuki RF 900R som jag är mycket nöjd med. Mitt krav vid val av hoj var just att jag satt bra eftersom jag är lång och det är verkligen inga problem med RF:en. Den enda lilla sak jag har att klaga på är att fotpinnarna sitter lite väl högt i mitt tycke, så ibland upplever jag att jag får kramp i höfterna. Det försvinner dock så snart jag reser lite på mig och "skakar loss" det. Jag är nog inte ensam om detta eftersom min kompis upplever samma sak på sin fireblade och han är runt 1,80, så det är troligtvis vanligt förekommande.

I övrigt en kanonhoj med bra pulver i :)
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
img46.jpg


Räcker den här :va
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Är närmare 2 m själv och det finns många hojar som du sitter
bra på !!!!

Kawa ZX 12:a, Blackbirden, Yzf 1000 r Thunderace mfl.......

Ut och provsitt !!!

Å förresten vad är det för fel att "vika ner sig" på en gixxer :fatta!
:hihi
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
BLUERIDER skrev:
Är närmare 2 m själv och det finns många hojar som du sitter
bra på !!!!

Kawa ZX 12:a, Blackbirden, Yzf 1000 r Thunderace mfl.......

Ut och provsitt !!!

Å förresten vad är det för fel att "vika ner sig" på en gixxer :fatta!
:hihi

194 cm kör ZX6 och den är inte bekväm, men sen är det ingen touring hoj heller. Aktiv körning och det är inga problem. På dina favorit vägar är den som klippt och skuren.
 

Bifogat

  • 135_3554 zilver.jpg
    135_3554 zilver.jpg
    48.5 KB · Visningar: 219

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Ok! Tack för alla svar!! Får väl dra ett par repor med div. hojar när vädret är snällare... Asfaltsracers är ju inte lika tåliga som min TT! :7peta

www.soe.se
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Av modernare 600or så lär ZX6 98-02 vara den som passar bäst för längre piloter. Kolla även på zx9an som går att få till riktigt bra pris nu!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Remus skrev:
Ok! Tack för alla svar!! Får väl dra ett par repor med div. hojar när vädret är snällare... Asfaltsracers är ju inte lika tåliga som min TT! :7peta

www.soe.se

Jag har inte kört så många hojar men jag sitter lika bra/dåligt på dem flesta. Jag är 197cm och har nu köpt just en gsxr600. Har kört r1, tl1000r, buell xb9r och jag tycker det är ungefär samma. Man sitter ju risigt men det är ju som sagt inga touringhojar.
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Är närmare 1.90 själv och kör VTR Firestorm.
Sitter kanon på den, lite lagom sportigt.
Är till salu, PM:a om intresse finns.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Kan rekommendera vfr750 av valfri modell.
Den är mycket generös med utrymmen, Min svåger köpte en sån när han var och letade mc nere i tyskland.
Han är runt 190cm, han provsatt även vtr men tyckte inte han fick inte knäna i tankbulorna riktigt som han ville. Vanesak kanske?
Ska du åka långt är vfr:en att föredra skulle jag tro då vtr:en inte har så stor tank och är ganska törstig.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
är 1m88cm6mm och sitter föträffligt på en gsxr600-01
 
Last edited:

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Jag är 1,91 lång och hade en gixxer 600 innan.... Satt som en kråka och såg ut som en jätte på en pocketbike! Men sen sa dom trevliga gudarna i en uppenbarelse att jag skulle prova en Aprilia RSV Mille..... Oj, oj, oj..... Vilken hoj!! Sitter som gjutet i sadeln och ser inte dumt ut heller. Hojen har med slipon och ett annat EPROM tillräckligt med effekt att hänga på min polares gixxer 1000. Upp till 260 iaf.... Sen e d nog kört! Men hur ofta ligger man i dessa farter?

Åk genast å provsitt/kör den mäktiga twinnen från Aprilia.... :)
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Hepp!!
Har varit och provsuttit:

Blackbird: Så j-la lång hoj! Visst, kryssningsmissil, men inget för en krokig runda i bokskogen!

YZF1000 Thunderace: Helt ok, lagom, men "Insane" här på forumet övertalade mig att det inte är en prisvärd hoj! Men som sagt - lagom "stor"..

YZF R1: Tja, smal & hanterbar, går ju inte att jämföra benställningen med min TTR precis...

YZF R6: Märkte ingen skillnad mellan denna och R1án... Trodde att ju mer CC desto större hoj, stämmer inte på dessa hojar iaf enl. mitt tycke!

Så... Håller på att kolla försäkringar, lutar åt en R1á eller R6á.... Hittils är IF billigast, de tar f-n i mig samma pris för R6 som R1...

Nu ska man bara provköra dom oxå... J-la vinter.. :mad:

Hepp!
 

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
SOLNA
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Hade jag varit dig hade jag tveklöst köpt en zx9r !
Absolut den bästa (storlek) sporthojen för långa förare !
Är själv 189 och åker utan problem 20-30 mil på min zx9
Lista enligt min åsikt

zx9r
cbr 900
gixxer 1000r
r1

För övrigt är det fina hojar hela bunten !

// TOK :fyllisar
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
$noop skrev:
img46.jpg


Räcker den här :va

BWAHAHAHAHAHA.. fy fan, hade glömt hur groteskt ful den va, ojojoj...

iallfall.. en R6a kan du väl inte gilla?, jag är ca 1.75 å tycker nästan att dom e för små...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top