Hur mycket skillnad gör det?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Håller på och kikar på hur jag ska få lite mer tryck i hojen, rent utseendemässigt är nog planerna klara tror jag.

Det jag tittat på är följande:
Dell'orto 30 eller 34 mm förgasare
Mieron Power helsystem (har jag redan)
Malossi 180cc

Hur mycket mer effekt kan jag få ut av det här och vad finns det för nackdelar med det? Förutom att det är olagligt alltså.
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
låter grymt, ger maffigt med vrid för att vara en "125a" och säkert en hel del kusar :fakta :crash
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
det är väl motorn som tar lite mer stryk av det men med 180cc varvar det ju mindre än orginal :fakta
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Det är ingen som vet något om hur mycket effekt ett Mieron Power ger? Har tyvärr inte hittat någon uppgift om det någonstans.
 

race

ninja hooker
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Baylake
Hoj
Kawa zx6r -98
Köp en Aprilia RS så slipper du trimma :fakta




Anders
-----------------
Aprilia Anders
 

Honda ns125r2

2-takt luktar gött !!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Smedjebacken (Dalarna)
Hoj
Honda NS125 R2
Estremo skrev:
Håller på och kikar på hur jag ska få lite mer tryck i hojen, rent utseendemässigt är nog planerna klara tror jag.

Det jag tittat på är följande:
Dell'orto 30 eller 34 mm förgasare
Mieron Power helsystem (har jag redan)
Malossi 180cc

Hur mycket mer effekt kan jag få ut av det här och vad finns det för nackdelar med det? Förutom att det är olagligt alltså.



¨Glöm 180cc dom har slutat tillverka det jag letade febrilt för att fixa till min !!
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Re: Re: Hur mycket skillnad gör det?

Honda ns125r2 skrev:
¨Glöm 180cc dom har slutat tillverka det jag letade febrilt för att fixa till min !!
Kollade på Addemoto och där stod det att det fanns. Hade annars tänkt kolla på ett ställe här i närheten om de kunde fixa något.
 

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
Estremo skrev:
Det är ingen som vet något om hur mycket effekt ett Mieron Power ger? Har tyvärr inte hittat någon uppgift om det någonstans.

det ger nog inga fantastiska siffror, men förhoppningsvis ett mysigt ljud, så släng på skiten NU!! :tummenupp
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Min hoj har alltså 25 hk original så då kanske du förstår att jag vill ha ut lite mer. Det skulle inte behöva kosta så otroligt mycket med tanke på att jag redan har ett system men ska jag eventuellt byta mitt Mieron mot ett Jollymoto i stället så kan det vandra iväg lite...

Ett härligt ljud är ju alltid något iaf. :)
 

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
Estremo skrev:
Min hoj har alltså 25 hk original så då kanske du förstår att jag vill ha ut lite mer. Det skulle inte behöva kosta så otroligt mycket med tanke på att jag redan har ett system men ska jag eventuellt byta mitt Mieron mot ett Jollymoto i stället så kan det vandra iväg lite...

Ett härligt ljud är ju alltid något iaf. :)

ett härligt ljud är ett måste, det har jag insett efter inhandling av giannelli systemet :D

edit: och det koniska filtret
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Köp även koniska luftfilter och sedan så bänkar du hojen! Ska du kosta på dig en massa trim så är väl en bänkning och justering av fuggar det minsta man kan göra! Vore ju tråkigt om den skar efter bara några mil pga dåliga inställningar! :rolleyes:


:tummenupp :tummenupp :tummenupp Heltufft grabben, men ta det lugnt i början bara! :crash
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Njaaeee...inte 40hk...Men dom går helt ok med 180cc. Har kört en sån för nåra år sen. Kör på :)
Eller så köper du min RD med 180cc och trimpipa ist och behåller Hondan original :)
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Kan man våga hoppas på kanske 33 hk eller något sådant? (Självklart inte på bakhjulet då alltså.)

Det blir förresten bänkning sen också.
 

Honda ns125r2

2-takt luktar gött !!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Smedjebacken (Dalarna)
Hoj
Honda NS125 R2
Re: Re: Re: Hur mycket skillnad gör det?

Estremo skrev:
Kollade på Addemoto och där stod det att det fanns. Hade annars tänkt kolla på ett ställe här i närheten om de kunde fixa något.

Addemoto har inget sånt har redan kollat ... artikeln har utgått sa dom jag har ringt runt i hela sverige och alla säger samma sak "dom har slutat att leverera sånna från malossi " ringe tilloch med till malossi i england och de sa att det inte gick längre


Synd att behöva döda dina drömmar
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Det är ingen fara, då blir det mer pengar över till annat trimm. :D

Ska kolla med en kille som brukar kunna fixa ovanliga delar från Tyskland men annars får jag väl hålla mig till 125cc.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Det allra bästa är väl att du portar upp originalcyllen, skicka den till nån som vet vad han gör. Men jag vill nog hävda att du ska strunta i att lägga stålar på hojen, kör med pipan och ombestyckad originalförgasare. Min RG med 25hk gick väldigt bra med Jollymoto-pipa och uppbestyckat. Även om du skulle hitta en 180cc-cylle så ger det på sin höjd 5 hk.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Ofta går det att borra upp 125cc cyllen till ca 170-180cc. bara att hitta en kolv som passar, eller måttbeställa en.
 

Honda ns125r2

2-takt luktar gött !!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Smedjebacken (Dalarna)
Hoj
Honda NS125 R2
Nisse Järnet skrev:
Ofta går det att borra upp 125cc cyllen till ca 170-180cc. bara att hitta en kolv som passar, eller måttbeställa en.



Är det inte så att det inte går att borra upp en nicalil(eller hur det stavas) cylle .. kanske det går att fodra om den ..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top