Boots - tufft eller bonnigt?

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
R1
Har tänkt köpa ett par nya boots, MC-boots med fyrkantig tå och ringar på sidorna eller kanske ett par cowboy boots med spetsig tå. Alltså inte egentligen för hojåka utan för vanligt bruk tillsammans med jeans.
Själv tycker jag det är snyggt och tufft med boots men det är visst många som tycker att det är rätt så bonnigt hehe... Vad tycker ni??

Är nån annan här som brukar ha boots? Nån som kanske har några tips på bra boots som man kan köpa?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Själv är jag väl lite raggare av mig men boots slutade jag med för 25 år sen.
Mina 15 år slitna gamla Lindstrands Safety ser mycket tuffare ut. Har man hoj ska det se ut att man ska åka hoj, inte som nån bortkommen raggare som lånat brorsans "moped".
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
CamaroR1 skrev:
Har tänkt köpa ett par nya boots, MC-boots med fyrkantig tå och ringar på sidorna eller kanske ett par cowboy boots med spetsig tå. Alltså inte egentligen för hojåka utan för vanligt bruk tillsammans med jeans.
Själv tycker jag det är snyggt och tufft med boots men det är visst många som tycker att det är rätt så bonnigt hehe... Vad tycker ni??

Är nån annan här som brukar ha boots? Nån som kanske har några tips på bra boots som man kan köpa?

Jag tycker det är både och, cool men samtidigt jävligt bonnigt (vilket i sig inte är speciellt coolt)

Jag skulle lätt kunna gå runt i ett par sånna enbart för att det skulle reta ihjäl en del! :7peta

Men det ska ju helt klart vara den spetsiga modellen, dom med fyrkantig tå och ring på sidan är enbart bonniga. Sen skulle jag ju inte ha dom till att åka hoj med, skyddar ju inte ett skit
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
du skulle gjort en poll istället :)

Jag tycker nog det är rätt bonnigt. :hihi Men det beror nog på att det inte riktigt är min stil . Köp om du tycker det är snyggt. Alltid roligt med folk som inte följer strömmen.

Annars kan du ju tänka om och köpa ett par trevlig Buffalodojjor :brynad
 
Last edited:

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
bonnigt är en definitionsfråga.....

1. anses det bonnigt att gå i cowboyboots,jeans,flanellskjorta å skinnväst på den lokala krogen i stan

eller:
2. anses det bonnigt att köra omkring med en stor fet ickejapansk custum iförd endast cowboyboots, jeans å linne?

det kan endast Du själv avgöra inte jag...

men om de flesta tycker att alternativ 1 å 2 är bonnigt, då är det väl så då... :hihi
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ska det var några måste man ju ha ormskinnsboots eller nått sånt.... radikalt ska det va isf! Jag hade kunnat tänka mig ett par hyffsat låga krokodilboots eller nåt!!!

najs som fan!!! (givetvis skinn-imitation :rolleyes:)
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag hargått i boots av och till sedan jag var tretton, just nu har jag tre par.
Ett par bruna med skallerormsskinn,
ett par svarta med pytonormsskinn och
ett par svarta vanliga.

Alla är handsydda och har varit ett rent H***vete att gå in men nu så är det dom skönast skorna jag har.

http://www.vaquero.o.se/
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Fult.
Fult.
Fult.

Glömde jag skriva fult?

Det är fan bara raggare och kuståmnissar som kör med boots.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Andy McCoy har alltid boots :yoparty :rock
dra era slutsatser själv. :6surkart
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Nja, tufft och snyggt, det beror väl på Bootsen, och dig själv.
Clintan passar ju bra i boots men jag tror inte McB skulle göra det. Typ.
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
Nej för bövelen, mer bonde kan man väl inte bli... tycker jag då... hellre skulle jag gå runt i mina cross stövlar än myggjagare...
Men i slutändan så är det ju du själv som väljer så det är ju helt upp till dig.

:hej
 

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
R1
Hehe... vänta bara några år så blir det modernt med boots igen... och då kommer ni och springa runt i boots iaf...

Inga andra här som har boots??
 

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Uppsala & Stockholm
Hoj
Ducati 900 SSie
CamaroR1 skrev:
Hehe... vänta bara några år så blir det modernt med boots igen... och då kommer ni och springa runt i boots iaf...

Inga andra här som har boots??
Jorå, nu har jag visserligen kört sneakers senaste månaden för jag köpte ett par jävligt heta. Dessutom är mina boots på väg att rasa, men innan dess har jag haft dem varje dag i några år.

Mina är av klassisk Frye Harness-modell, typ såna här:
http://www.fryeboots.com/subpages/images/87350BLK.jpg

Men skulle jag köpa ett par nya nu skulle jag nog ta ut svängarna lite mer.

Tilläggas bör att jag är gammal customåkare, har ju fortfarande Guzzin till salu! Nu är det bara Monster som gäller. Det är roligare att köra fort med såna :)
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Har två par av lite kortare modell i läder, inköpta i Indien. De är av lite spetsigare modell. Sen har jag ett par nästan exakt likadana som i Warburtonslänk som jag hittat i Sverige fast vart det var kommer jag inte ihåg. Varför bry sig om vad andra tycker? Skönare skor kan man inte ha.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top