Enhet för MotoGP.com-streaming

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag erkänner: jag har problem med att få upp min betalstream på en TV och det står var och en fritt att anse att jag är en grinig fan men här är mina erfarenheter så här långt och jag vet att jag frågat förut:

Androidbox från Kina (Rockchipbaserad med en sjua i modellbeteckningen, glömt vad den hette men finns på Elgiganten):
Fick i princip bara SVT Play att funka på den, inte TV3, 4 eller 5.
Kan surfa till MotoGP.com och logga in men trycker man på Play blir det svart.
Misslyckades med "senaste" uppdateringen. Har samlat damm sedan januari 2015.

AppleTV version 3 + iPhone.
Funkar väl men så fort iPhonen låser skärmen dör bilden --> slår av autolås, drar ner ljuset till minimum, tittar oftast med laddaren i. Ingen rör sig. Ringer någon blir det svart. Kan inte slösurfa under tiden.
Jävla fipplande före och efter.

AppleTV version 4
Läste "stöd för appar" och tänkte "WOW! Jag köper den + MotoGP.com-appen och kan titta enbart med hjälp av fjärrkontroll! AWESOME" --> verkar bara finnas specialappar för AppleTV i Store, typ Angry Birds och sådant. Kör precis som med trean som istället får tjänstgöra på Annan Ort(tm) så slapp man det kånket. Lärpengar = mellanskillnaden i pris på version 3 och 4.

Chromecast:
Har ingen Androidphone, när jag castar via Chrome blir bilden lite "nervös", datorn står och väser och jag är inte lycklig.

Jag är kort och gott inte nöjd, streamtittning verkar fortfarande anses som något exotiskt komplement där en laptop i knät ska vara normalläge?

Nu kikar jag på en Androidbox som heter Nvidia Shield och undrar ifall någon fått den att funka?
Det är lite svårgooglat eftersom man kan spela "MotoGP" på den, träffarna handlar inte om det jag vill.

Jag hittade också en dongelbaserad Windows-PC som hette Compute Stick som såg lovande ut till vettigt pris men den verkar utgått och ersättaren har inte vad jag kallar vettigt pris.

Parabol är uteslutet. Jag bor på lite olika ställen under sommaren så det är bra om prylen är oöm och är lättfraktad. Laptops med HDMI vid TV:n gillar jag inte eftersom man antingen får köpa billig skit av ekonomiska skäl eller ha dem på en pall intill när man tittar ifall man köpt något man kan tänka sig att använda. Min Miracastpinne och datorn tycker inte om varandra, gul skylt på den i Windows.

Idéer (inte om Miracast utan om en fin, prisvärd liten låda med fjärrkontroll som kan stå permanent vid TV:n och helst skänka glädje åt andra i hushållet också)?
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag kör med Android och chromecast funkar perfekt :yoparty

Har även provat 2 st billigare Android pc från Kina som har varit dåliga.
Numera har ju videopass och motogp.com en streaming knapp i ena hörnet som inte fanns innan
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag kör med Android och chromecast funkar perfekt :yoparty

Har även provat 2 st billigare Android pc från Kina som har varit dåliga.
Numera har ju videopass och motogp.com en streaming knapp i ena hörnet som inte fanns innan

Bra att veta ifall jag byter Phone nån gång. Det dör alltså inte när skärmen slocknar?

Och till er som inte orkar läsa hela tråden: jag är helst ute efter en box som kan spela MotoGP.com fristående.
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Bra tråd! Sitter precis på ebay och kollar efter nått som kan streama motogp och annat. Jag "måste" ha optisk utgång...
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Bra tråd! Sitter precis på ebay och kollar efter nått som kan streama motogp och annat. Jag "måste" ha optisk utgång...

Då tycker jag du ska köpa Nvidia Shield Android TV och recensera den här :crash

Och till er som inte orkar läsa hela tråden: jag är helst ute efter en box som kan spela MotoGP.com fristående.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bra att veta ifall jag byter Phone nån gång. Det dör alltså inte när skärmen slocknar?

Och till er som inte orkar läsa hela tråden: jag är helst ute efter en box som kan spela MotoGP.com fristående.

Bara för att förtydliga så behöver du ingen androidtelefon för att använda chromecast.

Även jag kör chromecast med direktströmning och det fungerar mycket bra.

Skärmen för för du castar mobilens skärm och ej direkt. Då blir bilden sämre och det är endast tänkt som nödlösning. MotoGP.com har chromecast-stöd.
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Bara för att förtydliga så behöver du ingen androidtelefon för att använda chromecast.

Även jag kör chromecast med direktströmning och det fungerar mycket bra.

Skärmen för för du castar mobilens skärm och ej direkt. Då blir bilden sämre och det är endast tänkt som nödlösning. MotoGP.com har chromecast-stöd.

Förklara, hur får jag upp rejset på Chromecast utan Androidlur?
Eller är det som typ Netflix så att Chromecast adopterar streamen från Chrome då?
Finns det en sån där "cast-knapp" på iPhone också numera?

(Och till er som inte orkar läsa hela tråden: jag är helst ute efter en box som kan spela MotoGP.com fristående.)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Förklara, hur får jag upp rejset på Chromecast utan Androidlur?
Eller är det som typ Netflix så att Chromecast adopterar streamen från Chrome då?
Finns det en sån där "cast-knapp" på iPhone också numera?

(Och till er som inte orkar läsa hela tråden: jag är helst ute efter en box som kan spela MotoGP.com fristående.)

Fungerar lika bra från iphone eller t.ex pc/mac. Ja det fungerar precis som netflix. Liten knapp i hörnet.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hos mig står en Asus VivoPC med trådlöst tangentbord bredvid TVn, klarar jobbet jag utsätter den för med relativt gott resultat. Idag skulle jag välja SSD i st f vanlig HDD, uppstartstiden är väl det som känns besvärande.

Så - en MiniPC med Win10, 4G ram och SSD skulle jag föreslå :)

Kanske denna om budgeten är knapp och komplettera med större minne senare? Alternativt en Intel NUC med i3, 8GB, 240GB SSD för strax under 4k på Komplett.se och ta besväret att installera operativ själv.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Hos mig står en Asus VivoPC med trådlöst tangentbord bredvid TVn, klarar jobbet jag utsätter den för med relativt gott resultat. Idag skulle jag välja SSD i st f vanlig HDD, uppstartstiden är väl det som känns besvärande.

Så - en MiniPC med Win10, 4G ram och SSD skulle jag föreslå :)

Kanske denna om budgeten är knapp och komplettera med större minne senare? Alternativt en Intel NUC med i3, 8GB, 240GB SSD för strax under 4k på Komplett.se och ta besväret att installera operativ själv.

Jag har varit inne på liknande (som t.ex Compute Stick) men det drar iväg tycker jag, man får två till tre stycken AppleTV för samma pengar beroende på vilken av modellerna man väljer och de gör ju uppenbarligen jobbet fast inte som jag vill. :-(

Edit: Och till er som inte orkar läsa hela tråden: jag är helst ute efter en box som kan spela MotoGP.com fristående.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja, själv köpte jag den minsta Vivon med Celeron, 2GB och vanlig HDD, den streamar MGP helt okey i f t mina preferenser och vad jag retar mig på är egentligen tiden vid uppstart. Typ denna. Min erfarenhet baseras på ett ´par Android-stickor och i förhållande till dessa är VivoPC ett stort steg framåt. Vill Du ha Win10 förinstallerat och en liten SSD förefaller denna vara rätt i pris.

Däremot vet jag ju inte hur en Cinemafundamentalist med krav på perfekt flytande HD1080 eller 4K-uppspelning skulle bedöma prestandan? Jag kan som sagt bara utgå från mina egna krav och i f t dessa är jag nöjd :)
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det där problemet med att man inte kan släcka iPhones när man streamar MotoGP har jag också haft någon eller några gånger, men det löser sig alltid med en omstart av telefonen. Efter det funkar det att både låsa telefonen och använda den till annat samtidigt. Också mot en Apple TV 3, med både iPhone 5 och 6s.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Fungerar lika bra från iphone eller t.ex pc/mac. Ja det fungerar precis som netflix. Liten knapp i hörnet.

Nu har jag provfipplat iphone/chromecast utan framgång.
Jag surfar alltså till Motogp.com och drar igång något.
Hittar ingen chromecastknapp.

Kör du via Motogp-appen kanske?
 

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Kanonbra tråd!
Håller på att leta efter exakt samma sak.
Har precis sagt upp mitt Viasat HD abonnemang för jag blev så j-vla less att behöva lyssna på den totalt obildade och ständigt halvskrikande Nikola Milovanovic hela tiden. :arsele
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag är till skillnad från många i tråden väldigt ointresserad av teknik som den här men har under 2års tid streamat från ipad till appleTV 3 helt utan problem.
Du kan ställa in så iPaden aldrig låser sig och sen är det bara att köra annars kan du väl bara köpa en billig pc och koppla direkt till tv:n.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top