Letar nytt ryggskydd/bröstskydd

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Tjo

Mitt ryggskydd som jag har idag var bra då jag köpte det för 100 år sen men jag letar nu nytt då det börjar bli bra slitet.

Hur är biltemas skydd, är de något att ha eller ska man köpa märkesgrejer? Tänkte slå till på ett skydd för både rygg och bål nu när jag ändå tänkt köpa nytt.

//Tomas
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Själv hade jag satsat på ett beprövat erkänt märke, inte random kina tillverkare, typ Biltema eller ebay.

( även erkända märken tillverkar i div. asiatiska länder)

köp skydd som passar, -skit i priset :tummenupp
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Biltemas skydd ska vara helt OK vad gäller skyddet. Mig veterligen så är dom CE godkända och klass 2.
Däremot så vet jag att många säger att dom blir lite varmare än många andra ryggskydd.

Jag skulle säga att kolla runt lite och prova hur dom sitter.
Har du en tight budget så kanske priset är viktigare än att det sitter riktigt bekvämt men om man har råd så är det väl investerade pengar om man får köpa något som är lite dyrare mot att det sitter skönt och inte gör att man blir onödigt svettig.

Är det ett skydd som uppfyller klass 2 och sitter bra så är det ett bra skydd för dig.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Själv hade jag satsat på ett beprövat erkänt märke, inte random kina tillverkare, typ Biltema eller ebay.

( även erkända märken tillverkar i div. asiatiska länder)

köp skydd som passar, -skit i priset :tummenupp

Du menar som för några år sedan när Lidls ryggskydd samt dom flesta andra var klass 2 medan Dainese Wave fortfarande var klass 1.
Dvs du kunde köpa ett bra klass 2 ryggskydd för några hundralappar eller betala 5 gånger så mycket för ett sämre märkesskydd.

Att det är ett känt märke betyder inte att det är bättre vad gäller skydd.
Man ska kolla klassningen och att skyddet sitter bra. Märket är relativt irrelevant enlig dom testresultat som publicerats.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Du menar som för några år sedan när Lidls ryggskydd samt dom flesta andra var klass 2 medan Dainese Wave fortfarande var klass 1.
Dvs du kunde köpa ett bra klass 2 ryggskydd för några hundralappar eller betala 5 gånger så mycket för ett sämre märkesskydd.

Att det är ett känt märke betyder inte att det är bättre vad gäller skydd.
Man ska kolla klassningen och att skyddet sitter bra. Märket är relativt irrelevant enlig dom testresultat som publicerats.

Nä, det är väl inte vad jag menar...?

"Själv hade jag satsat på ett beprövat erkänt märke, inte random kina tillverkare, typ Biltema eller ebay."
Det kan sitta all möjliga märken på andrasortering från Kina, med noll och inget värde

"köp skydd som passar, -skit i priset"
Hittar du ett bra skydd på Lidl, -köp !

Antagligen har LIDL OCH BILTEMA relativt bra koll på sina inköp, de köper i alla fall billigt.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nä, det är väl inte vad jag menar...?

"Själv hade jag satsat på ett beprövat erkänt märke, inte random kina tillverkare, typ Biltema eller ebay."
Det kan sitta all möjliga märken på andrasortering från Kina, med noll och inget värde

"köp skydd som passar, -skit i priset"
Hittar du ett bra skydd på Lidl, -köp !

Antagligen har LIDL OCH BILTEMA relativt bra koll på sina inköp, de köper i alla fall billigt.

Ok Då är jag med på vad du menar. Då säger vi nog samma sak.

Det har dom nog säkert. Dock är det så att det är många som provat skydden från Lidl och biltema som menar att dom blir väldigt varma. Och det kan kanske vara så att det kostar lite om man ska bygga vaxkakekonstruktioner eller annat för att ge lite ventilation genom ryggskyddet samtidigt som det ger säkerhet. Och då blir det väl så att dom billigare skydden kanske har sämre komfort i det avseendet.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top