Fråga ang palla upp hoj

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
hej! nu så ska jag byta packboxar och däck på min 125a och undrar jag kan palla upp den genom att lägga brädor under motorn? jag har ett depåstöd bak så det är inga problem men jag vet inte hur jag ska lösa det där fram. jag har ingen möjlighet till att hänga upp den i taket och har heller ingen domkraft. men eftersom den knappt väger någonting med delar bortplockade så är det knappast ett problem att lyfta framänden på den. några som har något tipps? motorcykeln är en ktm duke 125a. ajuste måste lämna in fälgarna imorgon bitti så hjälp uppskattas verkligen!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du kan alltid snickra en träbock att hissa upp framänden med också, eller köpa dig ett depåställ som lyfter i styrkronan.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Jag har köpt en billig saxdomkraft på biltema och tagit ett par brädor mellan. Har funkat bra för mig i kombination med centralstöd, jag vet inte hur balansen blir om du har depåstöd bak, kanske lite vanskligt.
 

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
Du kan alltid snickra en träbock att hissa upp framänden med också, eller köpa dig ett depåställ som lyfter i styrkronan.
jag har ett depåställ för gaffelkrona på beställning men det kommer inte föräns om 1vecka och jag måste lämna in fälgarna imorgon:näsblod men får se hur jag gör. men tror ni att man kan palla upp den på motorn medans man plockar bort framhjulet för att sedan palla upp den i gaffelkronan?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
jag har ett depåställ för gaffelkrona på beställning men det kommer inte föräns om 1vecka och jag måste lämna in fälgarna imorgon:näsblod men får se hur jag gör. men tror ni att man kan palla upp den på motorn medans man plockar bort framhjulet för att sedan palla upp den i gaffelkronan?

Beror på hur det ser ut under motorn, men det kan gå.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
tänker bara att man inte skadar något då? att det kan bli vajsing med balansen ser jag inte som ett jätteproblem

Nej, det bör inte vara något som tar skada, förutsatt att det inte sitter något under motorn som blir mosat. Eller du har en kinamoppe med mjukostmetall nånstans.
 

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
Nej, det bör inte vara något som tar skada, förutsatt att det inte sitter något under motorn som blir mosat. Eller du har en kinamoppe med mjukostmetall nånstans.
ok gött. nej det satt en "hugger" under motorn men annars så är det bara en mini lc4 under och den borde hålla för att palla upp hojen i några minuter.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top