Video Superduke 1290 Wheelie

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Det är något fel på din motor. Det låter som den skriker... :glömdet
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Smart att köra wheelis med och tennisdojjor jeans. En kompis körde med samma klädsel och slog runt,,de slutade med att fotpinnen gick in genom fotknölen och pulveriserade foten totalt. Läkarna ville amputera foten men han vägrade så nu 7 år senare har han överdjävlig värk och stelopererad fotled.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Smart att köra wheelis med och tennisdojjor jeans. En kompis körde med samma klädsel och slog runt,,de slutade med att fotpinnen gick in genom fotknölen och pulveriserade foten totalt. Läkarna ville amputera foten men han vägrade så nu 7 år senare har han överdjävlig värk och stelopererad fotled.

Here we go again :dummer
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Den sista förbi korsningen med väntande bilar skulle nog jag inte gjort.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Smart att köra wheelis med och tennisdojjor jeans. En kompis körde med samma klädsel och slog runt,,de slutade med att fotpinnen gick in genom fotknölen och pulveriserade foten totalt. Läkarna ville amputera foten men han vägrade så nu 7 år senare har han överdjävlig värk och stelopererad fotled.
Du tror inte att han är vuxen och kan bestämma över sin ev skyddsutrustning själv?

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Du tror inte att han är vuxen och kan bestämma över sin ev skyddsutrustning själv?

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Sorry att jag tog upp säkerheten men jag är ju en gubbe nu så jag måste ju läxa upp småpojkarna:lol

. Jag är inte imot själva körningen för jag kör själv bakhjul långa sträckor men jag vet hur illa de kan gå utan riktiga skyddsskor/utrustning. Kör man med tygskor så finns även riken att han kör utan ryggskydd och då är man riktigt puckad.
Jag har själv vurpat i höga farter vid bakhjulsåkning med och "utan" rätt skydd så jag vet vilka skador man får utan skydd. Men jag var ung och dum när jag körde med liknade klädsel som ts.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Sorry att jag tog upp säkerheten men jag är ju en gubbe nu så jag måste ju läxa upp småpojkarna:lol

. Jag är inte imot själva körningen för jag kör själv bakhjul långa sträckor men jag vet hur illa de kan gå utan riktiga skyddsskor/utrustning. Kör man med tygskor så finns även riken att han kör utan ryggskydd och då är man riktigt puckad.
Jag har själv vurpat i höga farter vid bakhjulsåkning med och "utan" rätt skydd så jag vet vilka skador man får utan skydd. Men jag var ung och dum när jag körde med liknade klädsel som ts.
Ser nu att mitt inlägg verkade lite drygt. Sorry.

Jag har men för livet pga dåliga dojjor vid en vurpa. Så jag vet också.
Men samtidigt är det upp till var och en att bestämma över sin egen kropp. Sen kvittar det hur många gånger ngn på SH skriver det. Det är upp till var och en att själv välja.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Skåneland
Hoj
Honda VTR1000F -98
Sorry att jag tog upp säkerheten men jag är ju en gubbe nu så jag måste ju läxa upp småpojkarna:lol

. Jag är inte imot själva körningen för jag kör själv bakhjul långa sträckor men jag vet hur illa de kan gå utan riktiga skyddsskor/utrustning. Kör man med tygskor så finns även riken att han kör utan ryggskydd och då är man riktigt puckad.
Jag har själv vurpat i höga farter vid bakhjulsåkning med och "utan" rätt skydd så jag vet vilka skador man får utan skydd. Men jag var ung och dum när jag körde med liknade klädsel som ts.

nä det behöver man inte bara för att man är gubbe. Tröttsamt när alla ska kasta moralkakor och pekpinnar till andra även om dem bara menar väl.

I Sverige har vi lag på hjälm, sedan är det upp till varje individ vad de vill ha på sig för övrig utrustning. Tyck vad du vill om andras val om klädsel men håll det för dig själv. Alla gör vi våra val i livet och får ta konsekvensen där efter. De flesta på detta forum är ju faktiskt myndiga individer så jag tror dem klarar att göra riskanalysen själv utan andras inblandning hela tiden och gör dem inte det får dem väl skylla sig själv.

Känns som alla gamlingar från Smc´s forum hittat hit och tyvärr tagit död på det sporthoj.com som en gång fanns och då har jag läst sporthoj sedan 2004 men blev medlem först 2008 men ser tyvärr en skillnad på utvecklingen av forumet från 2007-2016 också. Det är ständiga moralkakor och pekpinnar samt långa utläggningar i olika trådar om hur andra ska leva och göra. Har ni så lite att göra i livet så ni måste fokusera på alla andras liv och hur dem lever det?
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag har faktiskt aldrig klagat på någon hur de klär sig förens nu underligt nog ? Jag har nog uppnått gubbålder 46 år......!
Jag själv kör som en blådåre på allmän väg så jag ska nog vara tyst. De är bara kolla mina Y-tube klipp.
Jag har dock full utrustning på mig på alla filmer!

https://www.youtube.com/watch?v=LsqnQFb54V0
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Sorry att jag tog upp säkerheten men jag är ju en gubbe nu så jag måste ju läxa upp småpojkarna:lol

. Jag är inte imot själva körningen för jag kör själv bakhjul långa sträckor men jag vet hur illa de kan gå utan riktiga skyddsskor/utrustning. Kör man med tygskor så finns även riken att han kör utan ryggskydd och då är man riktigt puckad.
Jag har själv vurpat i höga farter vid bakhjulsåkning med och "utan" rätt skydd så jag vet vilka skador man får utan skydd. Men jag var ung och dum när jag körde med liknade klädsel som ts.

Haha är ju själv gubbkuk.. pushar 40. ?. Kör ju lugnt och sansat nu på ålderns höst.. annat var det 2003 när jag reggade mig här. ??.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top