Luftfilter

Cain1

Ny medlem
Gick med
25 May 2008
Ort
Skillingaryd
Hoj
Kawasaki ZXX9R 1998
Jag har en ZX9r -98 som jag köpt beg. det sitter ett K&N luft filter och nu vill jag
ha orginal istället.Jag har köpt ett orginal luftfilter men inser att det måste sitta i någon slags hållare (behövs inte med K&N filter) har googlat lite och
hittat bilder där det ser ut som filtret ska klämmas ihop mellan 2 plastramar som jag inte har och skulle behöva ! Någon här som har detta ! Verkar som
det passar från -98 till 03 årsmodell ! MVH Tony
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Tvätta, olja in och kör vidare på K&N filtret, K&N gör bra filter.
 

Cain1

Ny medlem
Gick med
25 May 2008
Ort
Skillingaryd
Hoj
Kawasaki ZXX9R 1998
Hejsan ! Jag behöver 2st antar jag nr.13280 men vad är nr 140 37 det heter SCREEN,ELEMENT ZX900-C1 ser ut som det sitter ihop med luftfiltret på ovansidan !?
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Hejsan ! Jag behöver 2st antar jag nr.13280 men vad är nr 140 37 det heter SCREEN,ELEMENT ZX900-C1 ser ut som det sitter ihop med luftfiltret på ovansidan !?

Jag vill inte låta spydig eller klanka ner på dig men jag måste fråga, varför ska du ta bort K&N filtret. Är bättre än original samt att du behöver bara tvätta det och olja in det, finns en baktanke med att förra ägaren monterade det så varför ändra:va
 

Cain1

Ny medlem
Gick med
25 May 2008
Ort
Skillingaryd
Hoj
Kawasaki ZXX9R 1998
Jag vill bara veta hur jag kan få dit original luftfilter inte diskutera om varför !
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Jag kommer själv att montera K&N Luftfilter vid min 600mila service. Men det är ju lite som med motoroljor eller religion vilken är den bästa eller rätta!:Bugar

Men hur som helst, om du väljer att behålla ditt K&N filter som är en av de bästa filterna och kostar från 650:-, glöm inte att gengöra, lufttorka och återinolja med K&N filterolja.:fakta

http://www.xlmoto.se/luftfilterolja-kn-aerosol?q=k%26n&s=k%26n
kn olja.jpg
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Tänk på att personen som monterade K&N filtret även kanske rotade i förgasarna och bytte munstycken.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Allmänt snack" isf "Teknik" - bra!

Jag har sett SH vara grinigt ibland mitt i vintern, eller på sommaren efter veckor av regn - men nu...?
A.D 2016, med 10 dagar av högsommarvärme i maj/juni, med en nationaldag som ligger på en måndag istället för på en onsdag - eller på en söndag...:crash

Men nu? Ut och kör med er!
Kom fan inte och säg i augusti att "sommaren var skit" för den är här nu - och är redan dubbelt så bra som förra!

Ämnet! Typ...

TS, du vet vad du vill - och som jag fattar det har du fått det du behöver i tråden.
Jag måste ändå undra om du jobbat dig bakåt i kedjan av ägare...?

Jag hade absolut ringt bakåt och kollat - you'd be surpriced!

Det man söker ligger inte sällan i någons låda - och mer därtill:
"jag har faktiskt ett DoubleBubble glas kvar till den hojen, han som köpte av mig skulle pruta så förbannat så jag ville inte släppa med det" eller "jag har nya stift och oljefilter liggandes till den hojen"


Så funkar det för mig i vart fall när jag nystar bakåt - folk verkar mycket sällan slänga något, och är hemskt rara när man hör av sig med en hälsning från deras gamla pärla.
Ibland får man med helsystemet som hörde till luftfiltren också.
...och originalmunstyckena.

Men, TS - lita på att du kommer att få svara på frågan: "varför?" :tungan
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
"Allmänt snack" isf "Teknik" - bra!

Jag har sett SH vara grinigt ibland mitt i vintern, eller på sommaren efter veckor av regn - men nu...?
A.D 2016, med 10 dagar av högsommarvärme i maj/juni, med en nationaldag som ligger på en måndag istället för på en onsdag - eller på en söndag...:crash

Men nu? Ut och kör med er!
Kom fan inte och säg i augusti att "sommaren var skit" för den är här nu - och är redan dubbelt så bra som förra!

Ämnet! Typ...

TS, du vet vad du vill - och som jag fattar det har du fått det du behöver i tråden.
Jag måste ändå undra om du jobbat dig bakåt i kedjan av ägare...?

Jag hade absolut ringt bakåt och kollat - you'd be surpriced!

Det man söker ligger inte sällan i någons låda - och mer därtill:
"jag har faktiskt ett DoubleBubble glas kvar till den hojen, han som köpte av mig skulle pruta så förbannat så jag ville inte släppa med det" eller "jag har nya stift och oljefilter liggandes till den hojen"


Så funkar det för mig i vart fall när jag nystar bakåt - folk verkar mycket sällan slänga något, och är hemskt rara när man hör av sig med en hälsning från deras gamla pärla.
Ibland får man med helsystemet som hörde till luftfiltren också.
...och originalmunstyckena.

Men, TS - lita på att du kommer att få svara på frågan: "varför?" :tungan

Nya tider... Förr gick man in på SH för man visste att det fanns en enorm kunskap här som man kunde få hjälp av. Nu verkar de flesta gå in med inställningen att "Jag har faktsikt MC-kort så jag vet redan allt" och beter sig därefter. Vill TS betala pengar för att nedgradera sin hoj så den går sämre tänker inte jag säga emot (längre).

Å andra sidan måste jag själv köpa ett lexikon, har inte längre fru som vet allt. Någon som säljer?
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Vill TS betala pengar för att nedgradera sin hoj så den går sämre tänker inte jag säga emot (längre).

Hr du haft en precis likadan hoj och bytt från SDT till K/N filter och vet säkert att de går bättre då? Det är inte helt ovanligt att originalgrejor ger en bättre funktion än eftermarknadsdelar.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Varför inte då?

Därför Kn filter skitar ner motorn mer är org filter. Även jag som i så många år rek Kn har fått ändra mig för läser man tester samt gör egna tester så blir men minst sagt orolig. Jag kör numer inoljat skumfilter.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Hur har du gjort tester som visar att K/N skitar ner motorn mer än originalfilter?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top