Hej allihop

FZFredrik

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2016
Ort
Forshaga
Hoj
1985, Yamaha FZ 750
Grattis!!!! Är själv snart framme till att få det där efterlängtade körkortet(teoriprovet och uppkörning kvar) och sen blir det åka av. Önskar dig trevliga turer med mc´n du köper. :)
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Lycka till med ditt körkort. Hoppas att du fixar det direkt. Jag själv var sjukt nervös men lyckades behålla nerverna i hyfsad kontroll. Glädjande besked från handlaren. Nästa vecka ska min hoj komma.:banana
 

FZFredrik

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2016
Ort
Forshaga
Hoj
1985, Yamaha FZ 750
Gôtt för dig att hojen kommer. Då blir det åka av förstår jag.:D Ha en bra sommar. :)
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Det blev ändå 14 mil första dagen. Kedjan var så grymt spänd att jag fick lossa den lite. Den kommer säkert att ge med sig men att ha den för hårt spänd kan väl aldrig vara bra? Blir att pimpa upp den med acra och tail tidy till helgen. Flyscreenen monterade jag i går kväll. Tycker nästan att mt-09 ska ha flyscreenen standard. Blir betydligt snyggare i min mening.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det blev ändå 14 mil första dagen. Kedjan var så grymt spänd att jag fick lossa den lite. Den kommer säkert att ge med sig men att ha den för hårt spänd kan väl aldrig vara bra? Blir att pimpa upp den med acra och tail tidy till helgen. Flyscreenen monterade jag i går kväll. Tycker nästan att mt-09 ska ha flyscreenen standard. Blir betydligt snyggare i min mening.

Det är vanligt att spänna kedjan för hårt, även på verkstäder.
Be någon tung heffaklump sitta på hojen och spänn kedjan så den blir bra i det läget så är det lättare att hamna någorlunda rätt.
För hårt sabbar kedja och rörliga delar vid utgående axel.
 

Fläppen1

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Sjuntorp
Hoj
2002 Aprilia RS 250,- 03 CBR954RR
Grattis!!
Köpte själv första hojen 2008 vid 51 års ålder. Ångrar inte detta en sekund. Man har ju någon slags uppdämd upptäckarglädje som får sitt utlopp alltsomoftast. Kör tillräckligt försiktigt!! :)
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Tack för era glada tillrop och tips. Uppskattas! Det känns nästan som om att jag tagit till för kung och fosterland. Kommer man någonsin kunna nyttja detta monster något så när? Tror inte det. Men samtidigt är det en skräckblandad förtjusning. Som att åka en berg och dalbana!:tummenupp:)
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Har under dagen mixtrat och monterar dit Yamahas original tillbehör, en skylthållare. En tail tidy rättare sagt. Den är på plats men fy fan för deras monterinsgsinstruktion. Som en sprängskiss!
När jag skulle montera dit den nya så insåg jag att jag inte skulle monterat dit en del som gjorde den precis lika lång som originalet...:huvet bara demontera igen. Men nu är det på plats. Och det ser cleant ut. Bilder kommer om så önskas.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Det där med kedjan hårt spänd, har en bekant som har en MT09 och i manualen står det hur mkt spel det skall vara på kedjan. Det var sjukt lite, låter jättekonstigt och man kan lixom höra hur kedjan viner för den är så spänd. Kolla i MT09 tråden med folk som har koll kring hur spänd den skall vara.
 

holly775

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2016
Ort
Avesta
Hoj
Yamaha MT-10 2016
Fin hoj ja köpte mt-10 och väntar på acra system + rör för katten men får nog vänta tills slutet juli då skulle det finnas
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Fin hoj ja köpte mt-10 och väntar på acra system + rör för katten men får nog vänta tills slutet juli då skulle det finnas

Tian verkar vara en grym hoj. Grattis till den! Lite (snarare mycket!) för mycket att köra med för mig. Det skulle vara som att sätta en Stratovarius i händerna på en som inte kunde få en ton ur en violin! :tungan

- - - Updated - - -

Verkligen! Nu är det bara det roliga kvar. Trevlig midsommar. :hej

Detsamma till dig!☺
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top