Video Min nya YouTube kanal: Tre minuter körteknik

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Hallå Sverige, här kommer min nya tub-kanal med tre minuters körteknik lektioner, i Kalifornien, söbskriba!

 
Last edited:

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Jönköping
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74

Seriöst och snyggt upplägg på filmerna :tummenupp men lite frågande när det gäller gaskontroll.
Visst om man går på avslag i en kurva så lägger man ju vikten på framhjulet men risken med det är inte att man tappar greppet bak utan att man överbelastar framhjulet och tappar greppet fram.
Och tvärtom om man gasar så lägger man vikten på bakhulet men gasar du för mycket i en kurva så tappar du inte greppet i fram utan överbelastar bakdäcket och tappar greppet bak, som du själv visar med din sista dåliga gaskontroll där du gasar för mycket ur kurvan och det släpper bak.

Som sagt snyggt jobbat annars :)
 
Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Visst om man går på avslag i en lurva så lägger man ju vikten på framhjulet men risken med det är inte att man tappar greppet bak utan att man överbelastar framhjulet och tappar greppet fram.
Och tvärtom..

Du har rätt, jag ville poängtera vad som händer om man släpper gasen, men inte nödvändigtvis vart det släpper. Egentligen kan det släppa både bak och fram.

Försöker göra filmerna så lättanvända som möjligt, därför blir det litet väl enkelt ibland.

Tack för feedbacken ;)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Snyggt :)

Stämmer det förresten att vädret i San Francisco ligger på 20 grader om dagarna? Låter nästan kallt för kalifornien. Vet att inlands så är det varmare, har ju bott själv i södre kalifornien så vet hur det blir sjukt mycket varmare fort.

Har en polare i USA som flyttat dit och börjat jobba på Twilio. Lär besöka någon gång snart, troligen nästa år!
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Snyggt :)

Stämmer det förresten att vädret i San Francisco ligger på 20 grader om dagarna? Låter nästan kallt för kalifornien. Vet att inlands så är det varmare, har ju bott själv i södre kalifornien så vet hur det blir sjukt mycket varmare fort.

Har en polare i USA som flyttat dit och börjat jobba på Twilio. Lär besöka någon gång snart, troligen nästa år!
San Francisco känns verkligen inte som södra Cali. Extrem skillnad när vi var där. Svettigt dygnet runt även när man bara gick i shorts och linne. Men när vi stack till San Francisco så var det vårjacka och jeans som gällde.

Detta var i augusti/september.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
San Francisco känns verkligen inte som södra Cali. Extrem skillnad när vi var där. Svettigt dygnet runt även när man bara gick i shorts och linne. Men när vi stack till San Francisco så var det vårjacka och jeans som gällde.

Detta var i augusti/september.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Jo, jag körde coast till coast i USA 2015 och körde då via San Francisco. Det var ruggit väder över och runt Golden Gate bridge. Tänkte det var tillfälligt, men som sagt läste lite att det verkar bra kallare just runt SF. Hade då i princip dagen före kört igenom Death Valley ... :D
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Jo, jag körde coast till coast i USA 2015 och körde då via San Francisco. Det var ruggit väder över och runt Golden Gate bridge. Tänkte det var tillfälligt, men som sagt läste lite att det verkar bra kallare just runt SF. Hade då i princip dagen före kört igenom Death Valley ... :D

Hej, körde du hoj? Mvh
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top