Alpinestars faster WP sko eller liknande?

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Hej, jag tänkte bara fråga vad ni har att säga angående så kallade "streetskor". Går i tankarna att köpa mig ett par skor man kan kasta på sig vid mycket korta resor.

Som jag nämnde i rubriken så har jag kollat, klämt och känt på Alpinestars faster WP.


Ska jag vara helt ärlig så verkar dem riktigt dåliga. Skulle aldrig åka i några utav mina vanliga pjuks. Detta kändes nästan som ett par vanliga skor. Det kändes inte som att det var några skydd alls i skon, blev helt platt när du tröck på den, visst man får en vattentät sko för 1500 spänn det är väl alltid något. Så nu vill jag höra era skräckhistorier när ni använt liknande skor :tummenupp Hur bra fungerar dem? Vilka skor kan vara bättre när man kompromissar skydd mot komfort?

Tack på förhand.
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Skor köper man inte om man vill skydda fötter och smalben - då köper man stövlar. De där använder posörer.
Om du ändå ska köpa skor så köp då i alla fall några som är CE-märkta. Tror samtliga TCX är det.
 

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Surahammar
Hoj
KTM Duke II
Jag är en posör och fick ett par av dessa skor av min fru.

Jag är helt övertygad om att de skyddar bättre än ett par vanliga sneakers, men inte i närheten av ett par riktiga stövlar.

Grejen är den att tar jag moppen till jobbet eller till polaren så orkar jag inte bängla på mig mina dubbla skinnställ, stövlar, flytväst osv. Då blir det mina kevlarjeans och mina Alpinestar-pjuck.

TLDR:
Eftersom de är lika lätta att kliva i som vilka skor som helst så gör jag faktiskt det och har på så vis lite skydd istället för inget.

Värt varenda krona enligt mig, betydligt stummare i sulan och runt hälen än en vanlig sko.

Trevlig Lördag :fyllisar:slicka
 
Last edited:

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Jag är en posör och fick ett par av dessa skor av min fru.

Jag är helt övertygad om att de skyddar bättre än ett par vanliga sneakers, men inte i närheten av ett par riktiga stövlar.

Grejen är den att tar jag moppen till jobbet eller till polaren så orkar jag inte bängla på mig mina dubbla skinnställ, stövlar, flytväst osv. Då blir det mina kevlarjeans och mina Alpinestar-pjuck.

TLDR:
Eftersom de är lika lätta att kliva i som vilka skor som helst så gör jag faktiskt det och har på så vis lite skydd istället för inget.

Värt varenda krona enligt mig, betydligt stummare i sulan och runt hälen än en vanlig sko.

Trevlig Lördag :fyllisar:slicka
Bra svar:tummenupp, skål å trevlig lörda:fyllisar
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Tack för feedback! Jag har svårt att tro att det finns några skor alls i en "bra" & stor HOJ-butik som inte är CE-märkta? Men som Bandidos uttrycker sig så antar jag att dessa inte skulle vara CE-märkta av någon konstig anledning. Förövrigt så behöver man väl inte vara en posör för att åka utan stövlar, du kanske menade att man kör vanliga skor och "posörer" har dessa :hihi Hur som helst så är det säkert lite bättre än vanliga skor, kastar väl pengarna på något liknande, ska kolla TCX och vad det är också. Kan ju för fan inte springa runt i stövlarna om man tar hojen till t.ex. MC-mässan :rofl
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Jag har svårt att tro att det finns några skor alls i en "bra" & stor HOJ-butik som inte är CE-märkta?
Haha.. Tvärtom. Det är få skor som är CE-märkta, oavsett hur stor hoj-butik det än må vara. Skon som tråden handlar om tillhör inte undantagen.

Det brukar alltid framgå i produktbeskrivningen om de är CE-godkända. Står det inget så saknas klassificeringen.
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Haha.. Tvärtom. Det är få skor som är CE-märkta, oavsett hur stor hoj-butik det än må vara. Skon som tråden handlar om tillhör inte undantagen.

Det brukar alltid framgå i produktbeskrivningen om de är CE-godkända. Står det inget så saknas klassificeringen.

Då är det alltså bara inom vissa kategorier det mesta är CE-märkt som standard, typ EL :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top