Vadda inga moppetradar?

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Fanimig det samsta jag har hort.

I OT forumet tillika..

Vi kan diskutera bilar, traktorer, batar, sackpipor rokning och i princip vad fan som helst, men inte mopeder.

Fy fan vad trakigt :död
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Inga moppetrådar av fjuniga målbrottsbräkande gossar som endast kan säga "Ööööööööh...moped"

Annars är det nog ok..:tungan
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Forumet dryper liksom inte av moppetradar, och man behover inte klicka pa traden om man inte vill.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag sa ju det igår, hur man än gör så blir det fel.
Efter rådfrågan av forumets driftpersonal fastställdes det att detta inte är ett moppeforum.
Lev med det.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Vilket får mig att minnas en Sachs E-Type som varvade så att alla skruvar och muttrar lossade men inte fan gick den fort för det.



Sedan var det en Suzuki K50 i trimmat skick som gick rent för fort för att vara en moped.Den var lite kulig om man säger som så.



Plus en massa annat som passerade revy under denna moped period.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
När (och innan) jag reggade mig så var moppeåkare i princip inte ens välkommna till forumet:smasha och dom få som hade reggat sig hängde bara i stuntavdelningen..

Go sportbike!
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det är en viss skillnad på att som etablerad sporthojsmedlem starta en tråd om renoveringen av en cresent compact eller som nyreggad 15-åring starta ett tråd om hur man trimmar sin nya plastmoppescooter...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Man ska vara jävligt hård på att moderera bort moppefuckotrådar (och moppefuckon) för annars kommer förr eller senare forumet att kallas "ett forum för moped och motorintresserade ungdomar"

Som till ex "Piprökning diskuteras öppet på ett forum för moped och motorintresserade ungdomar"

Eller "Filmer med motorcyklister som vansinneskör delas på ett forum för moped och motorintresserade ungdomar"

Det är bättre att forumet är "ett forum för motorcyklister med sporthoj", lite som namnet antyder...
 

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
-?-
Vilket får mig att minnas en Sachs E-Type som varvade så att alla skruvar och muttrar lossade men inte fan gick den fort för det.


.

Samma som Cresent E-Type. Prova å släng på en Puch 80cc med 22mm förgasare så blev det roligare! Men inte fan höll det längre för det! :D
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Man ska vara jävligt hård på att moderera bort moppefuckotrådar (och moppefuckon) för annars kommer förr eller senare forumet att kallas "ett forum för moped och motorintresserade ungdomar"

Som till ex "Piprökning diskuteras öppet på ett forum för moped och motorintresserade ungdomar"

Eller "Filmer med motorcyklister som vansinneskör delas på ett forum för moped och motorintresserade ungdomar"

Det är bättre att forumet är "ett forum för motorcyklister med sporthoj", lite som namnet antyder...

Sant. Redan lite orolig med tanke på alla föråldrade och reflexvästförsedda adventureåkare som exponeras för diskussioner i raceforumet.

"40plussare med nedsatt reaktionsförmåga i diket på bogesundsvägen - fann inspiration på forum för raketpiloter"

Skärrad gamling: "jag letade egentligen efter tobak, men fastnade snabbt i gemenskapen kring mc-åkandet och ungdomarnas kamp för snabba tider på den lokala slingan." Han tillägger: "XJ Diversion till salu - lågmilare, något repig på höger sida. Reflexväst ingår."
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Sant. Redan lite orolig med tanke på alla föråldrade och reflexvästförsedda adventureåkare som exponeras för diskussioner i raceforumet.

"40plussare med nedsatt reaktionsförmåga i diket på bogesundsvägen - fann inspiration på forum för raketpiloter"

Skärrad gamling: "jag letade egentligen efter tobak, men fastnade snabbt i gemenskapen kring mc-åkandet och ungdomarnas kamp för snabba tider på den lokala slingan." Han tillägger: "XJ Diversion till salu - lågmilare, något repig på höger sida. Reflexväst ingår."

Är det inte motsägelsefullt att vara rädd för föråldringen av mc kollektivet och i samma veva vara emot att ungdomar kommer till forumet ?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är det inte motsägelsefullt att vara rädd för föråldringen av mc kollektivet och i samma veva vara emot att ungdomar kommer till forumet ?

Jag är mest rädd för fördumningen på forumet, något som kommer gå rasande fort om genomsnittlige moppegossen får tillträde med sina juvenila tankar och frågor.

Jag minns ju vad jävla dum jag själv var och vilka skumma funderingar man hade under den perioden av livet, glad som fan att inget man pysslade med då finns bevarat på nätet.....:näsblod

För övrigt var det zündapp som gällde, bytte till mig min första av en som "skulle renovera" och skruvade isär Allt och slängde i olika lådor mot ett flugspö, mycket kulor och grejer var det i motorn......

Farsan var emot men när vi kom hem med lådorna så tittade han bara på eländet och skrattade att klart jag fick köra så mycket jag ville när jag fått ihop den(var 13 då)! :D

Detta var en torsdag, gick till skolan fredag och började pilla ihop skiten på kvällen, lördag morgon väckte jag farsan med moppegasande, självklart utan ljuddämpare på, utanför kåken.

Det var en kul sommar, lärde mig att släcka bensinbränder (va? ska man ha packning under cylindern med?) tvätta grus ur skrubbsår och att en lös hjälm utan inredning ger skallen dubbelsmäll när man landar på skallen, visir är bra när man drar genom en bisvärm och andra läxor jag förhoppningsvis slipper göra om. :)

Med det sagt tror jag det är roligare att läsa min beskrivning om detta nu än då det faktiskt hände så det är vettigt att ha en lägstanivå på trådar, just moppetiden landar gärna under vad som är vettig lästanivå.....
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jag vill minnas att när man en gång i tiden vid den lokala byhålan stannade till bland redan andra samlade mopedister men även motorcyklar bara för att snacka skit så var ju dessa motorcyklister en form av gudar för oss på våra mopeder.Dom hade en magisk respekt i dessa sammanhang som var orubblig och där man som mopedist ibland somnade in om kvällarna med en enda tanke att en dag så skulle man minsann vara en av dessa motorcyklister med nog med motorkraft för att ta en upp för t ex den där branta backen som alla mopedister i kvarteret envisades med att bevisa att deras mopeder klarade av.Så där brukar jag tänka när jag ser dagens blickar från yngre individer på deras eu mopeder att en dag så djäv... :crash

(Därmed inte sagt att sporthoj bör omvandlas till ett moppeforum).
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag är mest rädd för fördumningen på forumet, något som kommer gå rasande fort om genomsnittlige moppegossen får tillträde med sina juvenila tankar och frågor.

Jag minns ju vad jävla dum jag själv var och vilka skumma funderingar man hade under den perioden av livet, glad som fan att inget man pysslade med då finns bevarat på nätet.....:näsblod

För övrigt var det zündapp som gällde, bytte till mig min första av en som "skulle renovera" och skruvade isär Allt och slängde i olika lådor mot ett flugspö, mycket kulor och grejer var det i motorn......

Farsan var emot men när vi kom hem med lådorna så tittade han bara på eländet och skrattade att klart jag fick köra så mycket jag ville när jag fått ihop den(var 13 då)! :D

Detta var en torsdag, gick till skolan fredag och började pilla ihop skiten på kvällen, lördag morgon väckte jag farsan med moppegasande, självklart utan ljuddämpare på, utanför kåken.

Det var en kul sommar, lärde mig att släcka bensinbränder (va? ska man ha packning under cylindern med?) tvätta grus ur skrubbsår och att en lös hjälm utan inredning ger skallen dubbelsmäll när man landar på skallen, visir är bra när man drar genom en bisvärm och andra läxor jag förhoppningsvis slipper göra om. :)

Med det sagt tror jag det är roligare att läsa min beskrivning om detta nu än då det faktiskt hände så det är vettigt att ha en lägstanivå på trådar, just moppetiden landar gärna under vad som är vettig lästanivå.....

Självinsikt, humor och bjuda på dig själv. :) :tummenupp
Ett bra inlägg absolut.

Jag vet inte om man blivit så mycket smartare eller bara fegare, men ibland tänker man till en gång extra som man kanske inte hade gjort på den tiden.
Yamaha DT, 14, krävde inte så mycket skruvande.
Körde inte alltid på lämpliga ställen.

En gång fastnade jag i "kvicksand", försökte gasa mig ur det, vilket gick hjälpligt till kedjan hoppade.
Fick lägga mopeden på sidan för att den inte skulle sjunka ner. Fick hämta hjälp och plankor och grejer att dels själv stå på men också att lägga under hjulen för att få ut den. Kändes lite som någon bisarr fångarna på fortet utmaning. Det enda som saknades var Gunde som står bredvid och skriker "skynda skynda".
Strax efter att vi fått ut mopeden på fast mark började det regna...och sen öste det ner, då var jag väldigt tacksam att vi fick ut mopeden i tid.
Blev mer spännande än jag först tänkt mig.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top