Vad håller Honda på med??

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
CB650F_Supersports_2016_004.jpg
Nya CB650F ser ut som en tatuerad thai-moppe.

"En ”Streetfighter” i kaxig kostym. Läcker design med en dragning av avgasrören som bör göra en rörmokare avundsjuk. "

"Den är kompakt, muskulöst byggd och ser snabb ut även när den står stilla… Accelerationen är hissnande vid varje vrid på gasrullen"


http://www1.hondamc.com/funfactory/#funfactory
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Den ser väl ut precis som alla andra tillverkares hojar i samma klass...?
Dvs, tråkig som fan
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag är industriröris. Och därmed även rörsvetsare. Jag tycker det ser ut som om en lärling fått gå loss o chansat hej vilt.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Honda siktar in sig på den indiska marknaden och lägger ner på övriga marknader? Det är ju inga hojar som lockar direkt längre.
 

Zuul

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2016
Ort
-
Hoj
-
View attachment 430568
Nya CB650F ser ut som en tatuerad thai-moppe.

Och det kommer från en som kör något av det absolut fulaste som serietillverkats i hojväg.

TP0WAd5.jpg
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Inge större fel på den hojen, men den var mycket snyggare i hel svart. Din hoj faller inte mej i smaken och platsar inte alls här på sporthoj. Men jag spyr ändå inte på dig, ta och tagga ner lite istället och byt hoj.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lite gladare färger på nya Honda CB650F än Hornet kan säkert sälja. Till yngre köpare.
Och det är de yngre som är framtiden.
Vem tycker den här är vacker ?
Utom de som skiter i utseendet. Bara det står rätt fabrikat på hojen?
 

Bifogat

  • BMW-Front.jpg
    BMW-Front.jpg
    185.6 KB · Visningar: 176

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag tycker nog att den matchar andra hojar klassen fint med sitt utseende.
Men gillar man inte det formspråket hos mellanklassarna så är det ju inte mycket att göra åt det.

Men inte är den fulare än någon annan i klassen, typ Er6 z750 mt07/09 Shiver Gladius osv osv..

Smaksak helt enkelt.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
BMW är fortfarande ohotad #1 när det gäller gräslig design
Tex här har vi en gravid elefant:

2010-BMW-R1200RTg.jpg
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
maxresdefault.jpg

Japp! Å andra sidan så har dom ju lyckats bygga en av marknadens absolut snyggaste hojar också.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Den Hyndan ser verkligen ut att va ett steg tillbaka designmässigt. Som någon sa innan ser den ut som en pendlarhoj för den indiska marknaden
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Att världens största mc-tillverkare som Honda titulerar sig och levererar sån dynga 2016 är för mig en gåta!
Finns inte många mc därifrån som lockar! Det tragiska är också att det absolut inte hade behövt vara så! Med Hondas muskler hade vi kunnat se helt grymma vidareutvecklade modeller: ny Blackbird, Firestorm, RC30-liknande V4, grym grussmiskare/sm av XR650 R mm mm!
Det enda Honda gjort rätt på många år är nya Africa Twinen. Men att leverera 94 hästar ur en modern parallelltwin är rent pinsamt! Yamaha har sen 10 år tillbaka tillverkat en motor som sitter i dels sportsnöskotern Phazer, dels i deras touringskoter Venture lite. Det är en 500cc parallelltwin som ger 80 hästar. Den går till månen och tillbaks och tål hur mycket överladdning som helst!

Såg i Hondas annons i en stor mc-tidning nyss att de skulle byta VD i Sverige. Hoppas denne kan lyfta märket till fornstora dagar!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Just CB 650:n tycker jag känns väldigt "budget" i utseendet. Ser en sån på en mc-parkering nästan dagligen. Allt ser ganska billigt ut.

Jag fattar också att de säkert håller och fungerar.. men står man bredvid den i verkligheten och kikar t ex på den veka ramen, de vanliga (inte USD) gafflarna, de små bromsoken och tunna skivorna så känns det verkligen som att de försökt spara in varenda krona.

Tråkigt om den ska ersätta Horneten, då jag tycker att Hornet känns mkt mer som en riktig hoj och dessutom även är snyggare. CB1000R är också en riktigt trevlig hoj.

Är inte ett dugg förvånad att tillverkarna satsar mer på allroundhojar och pendlarhojar, förmodligen där de säljer mest. Däremot är det trist när de nya modellerna saknar det där gedigna utseendet som osar kvalitet.

(särskilt i Hondas fall där kvaliteten och därmed andrahandsvärde alltid varit ett av argumenten.)
 
Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Sport, Super Sport, Super Sport Touring hojarna är inte döda men det är av någon anledning tillverkarna själva som lägger locket på ibland.

Men det är förmodligen lättare att sälja en allroundhoj till den stora publiken än en överdoserad plastraket så därför dröjer dessa hojar mellan varven.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Hade den haft en vettig usd gaffel istället för den där klena (41mm..:3freak) gaffeln så hade den sett betydligt mindre budget ut.

Annars är den snygg:tummenupp
 

Zuul

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2016
Ort
-
Hoj
-
Din hoj faller inte mej i smaken och platsar inte alls här på sporthoj. Men jag spyr ändå inte på dig, ta och tagga ner lite istället och byt hoj.

1. Äger inte hojen.
2. Om den platsar här på forumet har du inget att säga till om, det avgör admin, och eftersom den diskuteras så...
2. Tagga ner? Det är okej för trådskaparen att kalla den för en "thai-moppe" men när jag skriver något om hans urfula hoj så ska jag tagga ner? Kamma dig, pojke lilla.
3. Återigen, jag äger inte hojen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top