Bandagar på Gotland Ring 2016

Sören Lundell

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati 1098 tricolore
Välj mellan 4 fartgrupper. Alla är lika välkomna! Anmälan på http://www.intebarafest.se/event/vad-gor-vi/bankorning-mc/
bandagar.jpgbandagar.jpg
BANKÖRNING 1-5 DAGAR
Inskrivning från Lördag eftermiddag. Du kan själv välja om du under veckan känner att du behöver ta en kortare dag eller helt stå över en bandag för att du känner dig sliten eller om det mot vår önskan skulle regna. Lunchen står som vanligt uppdukad till dig under 1 timma då vi helt bryter körningen för att vila öron och fylla på med ny energi.
BANKÖRNING FÄRRE DAGAR - DELPAKET
Du kan även från början boka enstaka dagar för 1 600kr/dag, eller måndag - torsdag för 6 000 kr. Välj vilka dagar du vill köra!
Grupper
Vi kör 15 minuters pass, med fasta tider i fyra grupper. Snabbt utsläpp ur depån ger 14-15 minuters körning per pass! Inget krav på att motorcyklarna är registrerade/försäkrade i någon av fartgrupperna. Vi kommer att vara mycket flexibla med att flytta runt deltagare i fartgrupperna.
Grupp 1 - tider under 1.35
Grupp 2 - tider under 1.40
Grupp 3 - tider under 1.50
Grupp 4 - tider över 1.50
Instruktörer och personlig träning (PT)
Vi kommer som vanligt att ha ett 10-tal instruktörer som rullar på banan. De finns tillhands för att körningen ska bli säker och rolig! Vi erbjuder även PT-pass för att du ska kunna utvecklas och ta nästa steg som förare. Då har du en instruktör helt för dig själv i två pass på banan och under två teorigenomgångar.
Säkerhet
Ambulans med rutinerad och kompetent sjukvårdspersonal som även kan ge smärtlindring på plats. Tillsammans med snabb och effektiv upprensning på banan ger det kortast möjliga avstängningar vid "grusåkning".
Buller
Normalt gäller 95db på banor. På Gotland Ring stör man ingen, om inte vinden ligger åt "fel" håll. Vi har aldrig haft problem, men vi vet att andra arrangörer haft det, så ta med db-killers.
Måltider
Lunch på banan ingår i körningen.
Frukost på banan: Kaffe/te, juice, mackor, ägg, müsli, flingor, fil och yoghurt - 375 kr för fem dagar.
Middagar på MixRanch: Söndag till torsdag - 625 kr för fem dagar.
Bankörningspaket
5-dagar: söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag - 6 750 kr
4-dagar måndag, tisdag, onsdag, torsdag - 6 000 kr
1-3 dagar 1 600 kr/dag
Depåtält med förbokad plats
Hyr vårt depåtält och välj vart i depån vi ska sätta upp det - 800 kr för hela veckan
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
4 platser finnes i 6-bäddsstuga på Mix Ranch när Inte bara fest kör på Gotland Ring. Vi checkar in 25/6 och ut 1/7.
 

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
Fråga till er som har gjort detta. Måste man ha tält, däckvärmare, privat mekaniker gärna sponsorer och typ Rossi som stallkamrat.
(Jag överdrev ni kanske fattar det)

Eller kan man ta med sig själv, sin hoj, ett gott humör och utföra detta event ändå? typ jag och mina 3 polare bengan, sockan och stickan?
(Seriös fråga. Namnen ändrade för privacy) ;p
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Fråga till er som har gjort detta. Måste man ha tält, däckvärmare, privat mekaniker gärna sponsorer och typ Rossi som stallkamrat.
(Jag överdrev ni kanske fattar det)

Eller kan man ta med sig själv, sin hoj, ett gott humör och utföra detta event ändå? typ jag och mina 3 polare bengan, sockan och stickan?
(Seriös fråga. Namnen ändrade för privacy) ;p

Det är nog inget problem att komma på detta sätt och köra. I dom snabbaste grupperna är det naturligtvis skönt att ha med sig bil och släp eller skåpbil. Då kan man köra på slicks och använda däcksvärmare.

Det är alltid skönt att någon i gruppen har bil och släp ifall någon vurpar och hojen blir obrukbar.
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fråga till er som har gjort detta. Måste man ha tält, däckvärmare, privat mekaniker gärna sponsorer och typ Rossi som stallkamrat.
(Jag överdrev ni kanske fattar det)

Eller kan man ta med sig själv, sin hoj, ett gott humör och utföra detta event ändå? typ jag och mina 3 polare bengan, sockan och stickan?
(Seriös fråga. Namnen ändrade för privacy) ;p

Jag körde (hoj) över de 2 första åren jag var på just den här körningen så det går utmärkt, och framförallt så blir det väldigt mkt billigare på färjan. Numera åker vi alltid med skåpbil eller släp, men det är mest pg a att så fort man kör med slicks så behöver man ha med så jäkla mkt prylar.. depåstöd,värmare osv..

Däremot kan jag tycka att det är skönt att åtminstone känna någon där med bil.. det räcker ju med att tappa hojen för att t ex bromshandtaget ska gå av och då kan det bli lite jobbigt att ta sig hem.. även om det säkert löser sig.

edit: oj, svarade nästan exakt samma som inlägget innan ser jag :)
 

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
Tack för svar och sorry att jag snodde tråden.

Det blir nog bil och släpp för 2av 4a hojar så slipper man släppa badkläder etc i ryggan
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top