Gran Premio d'Italia TIM

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
"iannone sets blistering pace on Friday" - skönt svar på att just ha fått kicken :rofl :rofl :rofl
Dovi dras med nack problem så han kan vi räkna bort för tillfället. Pirro in som trea, då blir inte AI's resultat lika ass kicking. Kul att Ducce nu blandar sig i. Visst dom har tonvis med data men ändå. :fyllisar
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Dovi dras med nack problem så han kan vi räkna bort för tillfället. Pirro in som trea, då blir inte AI's resultat lika ass kicking. Kul att Ducce nu blandar sig i. Visst dom har tonvis med data men ändå. :fyllisar

Pirro satt som ett klistermärke på Lorenzo under hela det varvet vilket för övrigt var hans bästa.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Dovi dras med nack problem så han kan vi räkna bort för tillfället. Pirro in som trea, då blir inte AI's resultat lika ass kicking. Kul att Ducce nu blandar sig i. Visst dom har tonvis med data men ändå. :fyllisar

Tycker ändå att det är ett rejält statement. 0,460 snabbare än Jorge. Pirro hittar ju rätt bra runt Mugello och slip-streamade som sagt Jorge när han satte sin bästa tid. Hade inte hört om Dovi, är det kraschen senast som känns i nacken?
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
e det han f1 kommentator ni pratar om? han har ju kommenterat motogp på viasport eller va det eurosport innan så han kan det dära lixom :p
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Dovi dras med nack problem så han kan vi räkna bort för tillfället. Pirro in som trea, då blir inte AI's resultat lika ass kicking. Kul att Ducce nu blandar sig i. Visst dom har tonvis med data men ändå. :fyllisar

Och fp3, vad har alla andra att skylla på då? The Maniac är ass kicking. Ducatis ass.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Detta verkar ju kunna bli det bästa GP:et på flera år!
Blir spännande att se startordningen om några timmar.

Gissning startordning:
1. Marquez
2. Iannone
3. Lorenzo
4. Dovi
5. Petrux
6. Vinales
7. VR
8. Pedrosa
9. Hernandez
10. Smith
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, FP3 öppnar ju upp för ett spännande QP.
Ducce, Honda och Suzuki.
Vem hade gissa det? :va
Vinales blir nog inte å leka med på Yamman. :)
Får hoppas att "The Maniac" inte är för övertaggad när han skall visa Ducati vem som är bäst.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ducati verkar ha signat fel snubbe!

Synd att butter kom så lång ner... hade varit roligt att höra varför han blev spöad på samma material den gången?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kul med Rossi i pole. Igen! :) Imorrn får vi se om han har fördel av alla starter han tränade igår, hoppas hoppas.

Fan, tycker janne sköter sig bra som motogp-kommentator:tummenupp

Japp, han är ett proffs!:tummenupp
Ja, han har järnkoll på förare och team och känner direkt igen alla på banan. Men själva hojdelen, körningen alltså, är det förståeligt lite sämre med, dock inte så att det stör mig. Hur mycket hoj har han kört egentligen?

Vi slapp att höra om nått långlopp på le mans:hihi
Jag förstår ironin, men jag tycker det är kul att höra Tobbes instick från de banor han tävlat på. Hur många hundratals (tusentals?) varv har han inte lagt just på LeMans? Kanske lite neggo nu, men jag tycker man kunde dämpa Niko som ofta kommer in på sina em-bravader och sin instruktörs-status.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Var det bara jag som noterade att MV satt sitt varv bakom VR och VR sitt bakom MV....
Haha, tänkte också på det. Det var lite "Okay, paybacktime!".
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Skulle vara kul och se hur Ianonne kom bakom Lorre på andra stinten . :va
Lorre lämnar depån, AI lämnar, Lorre nitar, AI kör på men är sedan efter några kurvor efter JLo igen.
Skulle vilja se hur det gick till. :)
 

Smagatusk

Guest
Kanske lite neggo nu, men jag tycker man kunde dämpa Niko som ofta kommer in på sina em-bravader och sin instruktörs-status.

Jag tycker man kan dämpa dramatiken på honom.

"OCH HÄR KOMMER ROSSI!!!", när han helt ensam syns i bild bara...:brinnerup
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Weei, detta kvalet gör min tippning svårare. Grymt starkt av Rossi.:Bugar
Jag trodde faktiskt Lorre skulle dominera Mugello. Men gör han en bra start så är han ju uppe i ledning och kan metronoma hem det.
Känns upplagt för lite stök o bök första varv(en) med VR, MV, AI i första led som inte är rädda för att ta för sig i trängda lägen, samt JL och MM som vill komma bakifrån. Vem vågar mest?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Weei, detta kvalet gör min tippning svårare. Grymt starkt av Rossi.:Bugar
Jag trodde faktiskt Lorre skulle dominera Mugello. Men gör han en bra start så är han ju uppe i ledning och kan metronoma hem det.
Känns upplagt för lite stök o bök första varv(en) med VR, MV, AI i första led som inte är rädda för att ta för sig i trängda lägen, samt JL och MM som vill komma bakifrån. Vem vågar mest?

En sak är ju hur mycket håller Ianonne igen nu när han är klar med Ducce och redan har nytt kontrakt.......:näsblod
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top