Fråga om skinnställ

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tjena

Någon som vet en sak på rak arm?

När man har kommit upp i en aktningsvärd ålder som jag krymper man lite/blir benigare förutom på ett ställe -Magen. Har mitt gamla skinnställ som känns för smått över magen men lite för stort för övrigt. Finns det skinnställ idag såsom dom gjorde med skjortorna i Sverige tidigare/nu (sydde ut lite för kalaskula)?

Vet att kanske ett allvädersställ skulle funka bättre men nu gillar jag skinnställ och trivs bäst i det. Inget förslag tack på situps eller dylika arbetskrävande åtgärder :)

Jag kan väl inte vara den enda med en liten kula fram även på ett sportforum och någon jäkla korsett är banne mig inte aktuellt :)
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Prova 2 delat skinnställ! Går ju att fixa jacka och byxor i olika storlekar för att det ska passa bra på oss som är ojämna i kroppsbyggnaden.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Hej

Här kommer lösningen:www.psiscandinavia.com
Jag har själv handlat ett från dem och det blir riktigt bra.

Lycka till.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hej igen

Har tvådelat idag. Men jackan om jag tar den större än brallorna blir ju armar/axlar för stora.

Jo, köpa skräddarsytt ja.

Glömde säga att jag tänkte köpa ett beggat då jag inte har stålar till större utsvävningar. Så mer en undran om något märke/modell finns för oss med den förbenade kalaskulan :)

Buhu, bara inse att man inte är lika välformad som förr och kunde glida in till brudarna med en skjutshjälm och få napp direkt...
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Sluta ät socker och rör på dig mer. Så mår du bättre och slipper ha en mage som skaver mot tanken.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Om du nu ska köpa begagnat så köp av en annan gubbe med kulmage, då lär den ju redan vara uttänjd på det rätta stället.

Annars tror jag att du helt enkelt får härda ut några veckor/månader tills skinnstället har vant sig vid din kroppsform.

Lycka till
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Du har ju snabba Kolhydrater:

Vitt bröd
Pasta
Potatis / mos
Ris
ÖL

Sen har du dolt socker som finns i flingor och frukt yougurt tex som dom nämner i filmen nedan.

Grym dokumentär som slår hål på många myter. http://www.svt.se/dox/se-program/sockerfilmen-avsnitt-1

Nu är ju inte det här rätt forum för kostdebatt, men den filmen upprätthåller snarare många myter än att slå hål på några. Ja, socker är dåligt, men den filmen är faktiskt fylld av mestadels skit (den också). Jag säger inte det som någon kostfanatiker åt ena eller andra hållet, utan med 240hp medicin, biologi och fysiologi i bagaget.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Om man har ett skinnställ som krympt så går det ju förstås att justera.
Kolla med nån som kan sy i läder, skomakare eller sadelmakare så fixar de det lätt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top