Någon som saknar dessa?

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Jag var på moppeträff i ängelholm i helgen (så nu lämnar vi det ämnet)

Det brukar dyka upp lite bus från Åstorp/Helsingborg på dessa träffar.
Ofta med rätt tveksamma fordon.

Denna gången tog dock hem priset. En kille som itne kan ha varit mer än högst 16 rullade in med en polare på en:

Gul & Svart Yamaha XJR 1300.
Den hade någon form av effektblås på vardera sida och var (änsålänge) i gott skick.
Typ såhär: 2003-Yamaha-XJR1300b.jpg

Regskylten för dagen var en bit A4 papper.
Tveksamt på att det var hojjens riktiga nummer så jag tog ingen notis på det.

Denna stackars maskin provsattes av hela kompisgänget och torrvarvades upprepade gånger till stopp.. smäller ju kul då :gråta

Saknar någon denna hoj så har jag nog namn & adress till buset som körde den :)

Det kördes även en 125cc scooter av något slag utan reggskylt. Modell kina methinks!
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Borde ju gå att ringa den lokala polisen om de nu har tid förstås när någon i 16 års åldern dyker upp på en XJR 1300 med en pappskiva som nummerplåt.Herregud, hur svårt ska det vara. :va
 
Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Wow internet! :)
kan ni bara coola ner och inte idiotförklara folk ni inte känner?

Jag ringde 114 14. Resultatet kanske kan utläsas i av att jag skriver här..

Men så bra att du har ringt den lokala ordningsmakten som det inte stod något om i den första postningen när jag är ytterst tveksam till att dessa 16 åringar är ägare till fordonet och naturligtvis hoppas att rätt ägare får tillbaka denna mc. :tummenupp

Och jo, jag blir både bitter och förbannad över att läsa om eventuellt stulna och misshandlade hojar men har absolut inte idiotförklarat dig på detta forum.

:såjaponken
 
Last edited:

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Wow internet! :)
kan ni bara coola ner och inte idiotförklara folk ni inte känner?

Jag ringde 114 14. Resultatet kanske kan utläsas i av att jag skriver här..

Idiotförklara:confused:varför tycker du att jag/vi gjort det? Tål du inte en helt normal befogad fråga?
Då kommer du att få det jobbigt här:hihi
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Läskig länk tycker jag. Så många kidnappade hojar... :gråta

Det har du rätt i, men de kan vara bra o ha om man är osäker någon gång eller ser något man blir fundersam över, så kan man gå in o slå där sen, o skulle mot förmodan ett reg nr passa kan man ju informera polisen att det fordonet har setts på någon plats tid o datum :) de va så ja tänkte
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Jag förstår egentligen inte vad det har med saken att göra.
Nu i efterhand kanske jag kunde ha skrivit det.

Men det ändrar ju inte faktumet att jag tycker det är rätt att fråga här om någon saknar sagd hoj?
Eller? Inte rätt forum för det kanske?
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Det har du rätt i, men de kan vara bra o ha om man är osäker någon gång eller ser något man blir fundersam över, så kan man gå in o slå där sen, o skulle mot förmodan ett reg nr passa kan man ju informera polisen att det fordonet har setts på någon plats tid o datum :) de va så ja tänkte

Ska kolla genom den efter någon XJR 1300.. Återkommer om jag hittar något.
Måste kolla genom goprons minne och se om jag har det hela på film med.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Men det ändrar ju inte faktumet att jag tycker det är rätt att fråga här om någon saknar sagd hoj?
Eller? Inte rätt forum för det kanske?

Jo för fan!
Kanske är det någon som anser att du skulle ringt in ett bomblarm eller terrorhot för att säkert få ut poliser på plats för att reda ut det hela.

Kanske kunde man ringt 112 och hävdat "pågående brott" för att tränga igenom filtren och på så vis komma fram till LKC - där sitter det för det mesta vettigt folk.
Tyvärr är frågan idag vilka andra angelägna ärenden man drar bort resurser från när man ringer efter polisen.

Nu hänger jag inte med.

Vad jag menade var att ringer man 11414 så krävs det både fullt batteri, och laddkabel dessutom.
...samt ett helvittes tålamod.

Kanske lättare att bli framkopplad till Dan Eliasson själv, än att få hjälp via 11414 - tyvärr.
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan

Löv yuu :krama

Jo för fan!
Kanske är det någon som anser att du skulle ringt in ett bomblarm eller terrorhot för att säkert få ut poliser på plats för att reda ut det hela.

Kanske kunde man ringt 112 och hävdat "pågående brott" för att tränga igenom filtren och på så vis komma fram till LKC - där sitter det för det mesta vettigt folk.
Tyvärr är frågan idag vilka andra angelägna ärenden man drar bort resurser från när man ringer efter polisen.

Vad jag menade var att ringer man 11414 så krävs det både fullt batteri, och laddkabel dessutom.
...samt ett helvittes tålamod.

Kanske lättare att bli framkopplad till Dan Eliasson själv, än att få hjälp via 11414 - tyvärr.

Tro det eller ej laddar jag batteriet inför varje hojtur :) (lite OCD??)
men jag håller med till fullo. Trots vänner inom polisyrket så har jag nästan tappat allt förtroende för deras respons till pågående brott. Särskilt om sagda brott inte är straffbara / brottslingarna inte har råd att betala böterna / skiter i konsekvenserna.

112 hade jag i tankarna.. men det hade nog blivit mer skit än rosor av den storyn :(
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Stämningen i denna tråd är högst intressant tycker jag.
Det var som ett avsnitt av valfri dramaserie. Please go on
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tycker Ankan1 sammanfatta det hela riktigt bra i sitt första inlägg:
Borde ju gå att ringa den lokala polisen om de nu har tid förstås när någon i 16 års åldern dyker upp på en XJR 1300 med en pappskiva som nummerplåt. Herregud, hur svårt ska det vara.
Jag har ringt polisen om två inbrott (redan gjorda), inte kom några poliser för att kolla efter spår.
I Höganäs för 1 -2 år sedan ringer en kvinna om hon blivit misshandlad till polisen.
Det blev hennes sista telefonsamtal.
Och det har diskuterats i HD och i Höganäs om hon överlevt om polisen "rykt ut".
Den första polisanmälan som kvinnan gjorde mot sin exsambo lades ner på ett tidigt stadium. Under sin sista halvtimme i livet ringde kvinnan polisen två gånger. Första gången när hon såg mannen stryka omkring utanför hennes hem. 56-åringen bankade även på ytterdörren och fönsterrutor.
– Av det samtalet förstår man att hon var rädd och i fara och att det var frågan om ett pågående brott, säger åklagare Carolina Diaz Bernal.
Någon polispatrull skickades dock inte förrän kvinnan slog larm en andra gång, sexton minuter senare.
från
http://www.hd.se/2014-10-17/56-aring-atalas-for-mord-pa-exsambo
http://www.expressen.se/kvallsposten/tros-ha-mordat-sin-ex--sambo-av-svartsjuka/
 
Last edited:

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Stämningen i denna tråd är högst intressant tycker jag.
Det var som ett avsnitt av valfri dramaserie. Please go on

Bara för dig babe ;) Jag tror jag misstolkade lite "tonläge" i svaren jag fick.
Eller så får folk knudor i trosorna när de läser om stulna hojjar :(

Tror man blivit lite skadad av internet rent generellt :D
Textbaserad kommunikation = kung på att förmedla känslor / ton!


Mest av allt tror jag att jag var rätt uppgiven när jag skrev här, känner inte att sånt här blir löst.
Så har redan inställningen att inte bli arg om min MC blir stulen.
Bara ha kvitto på alla mods etc och köpa en ny likadan :(
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top