Backspeglar

hannspree 600rr

Ogillar vintern !!!
Gick med
7 May 2010
Ort
stockholm
Hoj
Sport !!
Hallå :) bytte till ett par speglar som sitter monterade ute vid styrändarna är det nån som har koll på vad bes säger om sånt ?? ( osäker på om detta inlägg hamnade rätt?)
 

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Ort
Stuvsta
Hoj
CB1000RA TT600RE
Jag besiktigade med barend-speglar förra året. Var lite tveksam till om det skulle gå men hojan gick igenom. Eftersom besiktningsnissen var väldigt pratsam och mc-vänligt inställd frågade jag honom efteråt om speglarna. Han sa ett det var lugnt, det enda han kollade var att det fanns speglar, vilken sort spelade ingen roll. Jag vet inte om det är de allmänna riktlinjerna eller om det var hans privata inställning. Tilläggas bör att jag även fick 20% rabatt på besiktningen. Jag blev något förvånad när summan han knappade in inte stämde med vad det skulle kosta, och ärlig som jag är frågade jag om han knappat in fel. Äh, sa han, du fick lite rabatt. Det var bara att tacka och ta emot, men det är första (och enda) gånde jag fått rabatt vid "myndighetsutövning"...
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Ser man sedan bakåt i dessa backspeglar bortsett från hojens utseende så är det ju ett plus när man t ex byter fil och där redan kommer någon i denna fil så man slipper bli utfyllnadsmassa.

Kom nämligen ifatt en hojåkare förra säsongen som förmodligen la en kabel i brallan när han / hon tydligen inte såg ett skit i sina minimala speglar eller vred på huvudet när denna upptäckte att där redan var någon i denna fil aningen sent. :crash
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top