Honda Cb 125 T Deluxe utan nyckel

Persson85

Medlem
Gick med
19 Jan 2016
Ort
Hedemora
Hoj
Suzuki Gs1000G -82, Suzuki gsx750es -83, Yamaha Tracer 900 -18, Kawazaki Zx 750 -87, Kawazaki Z650 -1980
som rubriken lyder så köpte jag en gammal honda från 1983 i ett dödsbo, men det trista är att det ej finns någon nyckel till hojen, det är som att leta efter en nål i en höstack i huset den stog i,
Går det att få fram en nyckel på regnummret eller hur ska man bära sig åt?
Det är ju liksom inte bara för tändningen utan måste ju kunna låsa upp tanken och lätta på sadeln.
 

Th Eriksson

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2009
Ort
Mörbylånga
Hoj
Honda Goldwing 1500 GL -99 Yamaha XJ 900 S Diversion -96 Kawasaki GPZ 900 R -90 Honda 400 CMT
Möjligt att märkesimportören kan hjälpa dig, dock tveksamt. Kan vara enklare att byta tändningslåset. Finns både original samt pirat. Har själv bytt på en lika gammal Honda. I mitt fall krånglade tändningslåset. Kunde använda mig av originalnyckeln till tanklocket. Om du byter tändningslåset kommer du inte att kunna använda dig av den nyckeln till tanklocket, sadeln, men det har du säkert redan klart för dig!
 

moddlaren

Guest
Ytters tveksamt att det går att få tag i en nyckel till denna via honda.. Är nog att leta på ebay efter ett komplett kit för några 100 lappar.
 

Persson85

Medlem
Gick med
19 Jan 2016
Ort
Hedemora
Hoj
Suzuki Gs1000G -82, Suzuki gsx750es -83, Yamaha Tracer 900 -18, Kawazaki Zx 750 -87, Kawazaki Z650 -1980
Gör mig ingenting att den e långsam, duger att åka ner till pizzerian på byn med, Har nu brytit upp låset för att kunna vrida runt tändningen, men händer inte ett skit då ja trycker på startknappen, allt annat fungerar, nästa problem då
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
En sådan har jag haft och FY Fan vad långsam den var.Så jag skulle nog ge max några hundra för ett nytt låsparti med nyckel.
I jämförelse med en Honda Blackbird så ÄR 15 hk i en CB125 inte så mycket, dessutom kopplat till ett nästintill obefintligt vridmoment.
Är väl 7-8000rpm vid 100kmh eller nåt sånt..
Är nog därför den upplevs som "långsam"...:D
Har ett par såna, den ena, -77, funkar bra
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top