Hitta varv och hastighetskabel på Honda Hornet 900

Snagge

Medlem
Gick med
27 Jul 2013
Ort
Bromölla
Hoj
Bmw r1200r
Har googlat men inte hittat var man tar signalen till varv och hastighet på Honda hornet 900.
Någon som vet precis var man ska skarva på sig och då vilken färg kablarna har?

Om man får reda på en speciell färg tex brun/grön till varvsignal, kan man då vara säker på att alla kablar på hojen som har den färgen är till just varv signal eller det kan finnas 2 st funktioner med samma kabel färg?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det kan finnas flera brun/grön på en japansk torktumlare så det går inte att lita på.

Healtech tillverkar växelindikator med instruktuinsmanual för installation. Den går att ladda ner på deras hemsida för att se var man kopplar in sig.

Misstänker att du planerar att montera billig kinesisk växelindikator. Mitt råd är att avstå.
 

Snagge

Medlem
Gick med
27 Jul 2013
Ort
Bromölla
Hoj
Bmw r1200r
Jag kollade på deras hemsida men hittade ingen till honda hornet 900. Har inte bestämt vilken jag ska köpa. Tänkte kolla upp först var och vilka kablar som ska skarvas på men det vsr svårare än jag trodde.
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Installera inget annat än Healtech, lätt snabbt och framförallt så fungerar det. bikersneed.se har det du söker, gå ut på Healtech hemsida och ladda ner installations anvisningarna. Min satt under luft burken en liten stickkontakt bara att klicka ur och klicka i. Sen kan du bara välja hoj och knappa i vilken drevning du har så får du en kod, Den knappar du in så fungerar allt, du kan även köra din hoj med gps se vad den visar och vad hojens mätare visar, lägg in mellanskillnaden på deras hemsida och du får en kod att knappa in.
 
Last edited:

Snagge

Medlem
Gick med
27 Jul 2013
Ort
Bromölla
Hoj
Bmw r1200r
Det är årsmodell 2005. Det ända jag behöver veta är färg på kablarna till hastighet och varv signal.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top