Airbagväst för gatkörning

Quvipp

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2015
Ort
Göteborg
Hoj
n/a
Vilken airbag väst skulle ni rekommendera för gatukörning? Har tittat lite på Spidi NECK DPS VEST eftersom den har ett ganska attraktivt pris. Kommer såklart ha skyddjacka under.

Har någon en i bra skick till salu får ni gärna höra av er.
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Har själv en Spidi väst som jag använder på banan. Funkar kalas, fixerar huvudet väldigt bra vid krasch. Dock så tycker jag att den hämmar mig något eftersom den trycker bak på hjälmen. Men det problemet är inget man kommer att märka på gatan iaf inte i samma utsträckning. Köpte en annan variant till min grabb som han har på banan, en Hit-Air RS-1. Där har du inte det problemet på samma sätt. Just RS-1 är dock mer avsedd för bana. http://joytime.se/rs-1

- - - Updated - - -

Hur funkar den? Är det en utlösningsvajer som man fäster i hojen?

Japp, du fäster en vajer i hojen
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Om man mest kör gata kanske MLV passar bättre. Ett annat alternativ är allvädersjackan EU6

http://joytime.se/airbag

(Joytime kommer att stå på Rapido på deras öppna hus, om man vill se hur grejerna ser ut på "riktigt".)
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Kör motsvarande Spidi väst för bana och den fungerar bra på alla sätt och vis, kan jag meddela efter skarpt test i helgen på Gelleråsen. Litet minus att hjälmen tar emot i nacken när man verkligen trycker hakan mot tanken på rakorna men det är knappast ett problem på gata...
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Krävs betydligt hårdare ryck för att den ska lösa ut, så det är lugnt.
Arnaryd (som tävlar i BOTT) har klotat 7 gånger i sin RS-1 och varje gång gått därifrån utan en skråma ?

Jag kör inte en meter utan längre....
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Men, sitter sprinten så hårt att den håller om man stannar och morsar på en gammal polare och därmed kliver av illa kvickt?
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Det krävs ett ryck på typ 25kg för att den ska lösa ut. Så om du kastar dig av - ja, men knappast vid "normala" rörelser. Men är man våldsam av sig får man väl sätta en lapp på styrhuvudet samt ha en hoper extrapatroner med sig ?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top