Yamaha original luftfilter vs Hiflo

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Någon som vet vad Hiflo har för kvalitet på sina luftfilter? Tror tom att Biltema säljer MC luftfilter men har inte varit in i butik och kollat om de har just till min Yamaha XV535. Så min fråga gäller i första hand Hiflo. Vet att märket i sådant är ett stort välkänt märke så sett ur den synvinkeln borde det funka.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag kör hiflo på allt på min suzuki, funkar klockrent, både luft och oljefilter. Det är som original prylar typ.
Finns andra här som har sagt att dom funkar bra (tror även Boris skrev de i någon tråd att de håller god kvalite).

Om du tycker priset är bra, kör på. Du kommer nog inte bli besviken :tummenupp
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Hittade ett på EBAY.COM och priset på 110 kronor får väl anses som helt ok. Blir till att beställa ett mao. :tummenupp

Tack för hjälpen!
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Hittade ett på EBAY.COM och priset på 110 kronor får väl anses som helt ok. Blir till att beställa ett mao. :tummenupp

Tack för hjälpen!

Jag brukar köra med HiFlo direkt när garantierna har gått ut, gjort det så länge jag kan minnas :)
Lite märkligt...HiFlo själv säger att den passar endast t o m årsmodell 95(HFA4502)
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
http://www.larsson.pl

Tror jag köper mina där för runt 90kr :) tydligen så ska dom skicka "världen över" om du vill ha det snabbare, vet dock ej vad frakt går på (om det ingår eller ej). annars öland, du borde kunna ta jollen över hit eller något :) blir nog en spännande åktur ;)

Just nu har sidan någon driftstörning står det :)
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Jag brukar köra med HiFlo direkt när garantierna har gått ut, gjort det så länge jag kan minnas :)
Lite märkligt...HiFlo själv säger att den passar endast t o m årsmodell 95(HFA4502)
Det var ju väldigt väldigt märkligt. :va
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
http://www.larsson.pl

Tror jag köper mina där för runt 90kr :) tydligen så ska dom skicka "världen över" om du vill ha det snabbare, vet dock ej vad frakt går på (om det ingår eller ej). annars öland, du borde kunna ta jollen över hit eller något :) blir nog en spännande åktur ;)

Just nu har sidan någon driftstörning står det :)
Det ska bli lite varmare i nästa vecka så då sätter jag min vattentäta ryggsäck på ryggen och tar skateboarden över till Gdansk. Föredrar att skejta istället för att åka båt. :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top