Felkod på CBR 1000 rr

Goofy

Hög fart spar tid
Gick med
5 May 2008
Ort
norrtälje
Hoj
ZX 10 2010
Efter ca 40 år på mc så har jag köpt min första Honda, en 1000 RR banhoj. Kan ingenting om den, allt funkar som det ska men FI lampan lyser, någon som vet hur man läser av felkoder på en Honda ? Tack på förhand.
 

hnyholm

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2016
Ort
Värmdö
Hoj
CBR1000RR 2012 ABS
Om du har ett icke standard avgassystem, kan det vara org. systemets avgasventil-elmotor, som ger felkod. Du kommer åt elmotorn från utsidan under sätet. Den måste luras igenom att vrida kabelskivan, så att spåret för kabelknoppen pekar bakåt.

Titta på denna videon, om det är det som är problemet: https://www.youtube.com/watch?v=qTqESWZnY5k
 

hnyholm

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2016
Ort
Värmdö
Hoj
CBR1000RR 2012 ABS
... och finns elmotorn inte längre på din banhoj - har själv avmonterat min - skall det kopplas en fuskmanick på kabelswitchen för att släcka lampan. Den kan du bl.a. få hos Bikers Discount Store: shop@bikersdiscountstore.co.uk (Healtech Exhaust Servo Eliminator, Part Number : ESE-H02). Där kan du även få FI analysverktyg för avläsning av felkoder.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Min Fi lampa lyste konstant efter service. Råkade sparka ut sidostödet och då började den blinka....nio gånger. Läste på nätet Hondas blinkningar och fick fram......
Så, få den att blinka verkar vara vägen till att hitta felet
 

Goofy

Hög fart spar tid
Gick med
5 May 2008
Ort
norrtälje
Hoj
ZX 10 2010
Tack för hjälpen, det var exup ventilen som spökade, tillverkade en egen eliminator så nu funkar det som det ska.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Hade du servat den själv eller var det en professionell mekaniker inblandad?

Jo, jag hade servat den själv.(under hösten, noterade lampan först när jag skulle iväg på våren ) Ett ormbo under luftfilterboxen så det är lätt hänt att man missar en kabel eller slang.
Den hade visserligen varit på garantiservice nån månad före, men jag tyckte det hela gick lite väl fort för att dom skulle ha hunnit med en ventilkoll också, så för nattron så var jag tvungen att kolla.(jo, jag fick byta lite shims)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top