Ullebuse

Ullebuse

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2016
Ort
Skåne
Hoj
Saknar
Hej!

Ullebuse kallar jag mig själv. En kvinna på snart 50 som försöker lära sig köra hoj. Tidigare ville jag lära mig köra men nu innan det är försenat så tar jag mig i kragen.

Gillar sporthojar och motorcyklister för de har alltid varit trevliga och hjälpsamma till skillnad från bilister höjer de näven och hälsar glatt på andra mc förare. Bilister höjer aldrig näven utan att hötta med den mot andra trafikanter.

Arbete, politik, religion tänker jag inte diskutera här. På sporthojar tycker jag endast vi bör diskutera det som har eller haft med motorcyklar att göra.

Slut! Frågor?

DEN SOM LEVER FÅR SE!
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Mycket viktigt och mycket Bra beslut!! Inte för sent! Ta körkort om du inte råkar redan ha (vissa utomlandsfödda kan ha fått "på köpet" med B-kort) och köp en lättkörd men snabb hoj. Och välsittande utrustning som du trivs i. Akta alla gula och oranga västar i trafiken, samt som folk som kör hoj med sulorna framåt. :) Särskild Akta bilar!
Då du är i gång prova några kurser eller liknande (bandagar) på en solig bana. -Efter det är du fast... :)

--
Och i övrigt, vid sporthojsammanhanget måste du också börja snacka lite teknik; däck; motorer, termer typ "borra" "hena" ("heona" på skånska) osv :) -annars blir det svårt att ta in sig och du får fika själv :)
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Facinerande tidpunkt du har valt att stiga in i detta eminenta forum Ullebulle. Så, vad jobbar du med då? Röstar du på SD och är du muslim? :crash
 

Ullebuse

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2016
Ort
Skåne
Hoj
Saknar
Ligga?

Ja det är väl det man gör i kurvorna när man lärt sig köra?

Ja själv har jag inte lärt mig mer än hur man startar men det kommer, var så säkra. Sedan ligger vi i kurvorna tillsammans:rock
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Ligga?

Ja det är väl det man gör i kurvorna när man lärt sig köra?

Ja själv har jag inte lärt mig mer än hur man startar men det kommer, var så säkra. Sedan ligger vi i kurvorna tillsammans:rock
Eller innan man har lärt sig.. :crash
 

Keelogger

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2015
Ort
Jämshög
Hoj
Kawa Z1000 -05
Välkommen! Menar du ta kortet detta året? och är du sugen på någon speciell hoj eller inte planerat så långt ännu? (snälla köp ingen custom :tungan )
 

Jimmy

Guest
Majoriteten av hojåkare har gått omkull, eller åtminstånde tappat hojen vid förflyttning. Bara så du vet vad som väntar. Lycka till med körkortet förresten!:):hej
 

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Ort
till skogs
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Hej! :hej

Lycka till med kortet! Tänk inte för mycket på det där Jimmy sa, händer det så händer det... Jag har legat ofrivilligt och oplanerat med en viss Suzuki på körskolan :hihi (tror det var typ 3:e lektionen), men det vara bara att köra vidare.

Angående det där med kvinnor så tycker jag att det fokuseras onödigt mycket på just det. Förutsättningarna för att köra och meka hoj är inte så olika som vissa vill få det till. Blir du ömkad för att du är liten, tänk på Dani Pedrosa! :tungan
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Hej och välkommen :hej ja det finns några kvinnor här :tuttar:yoparty
Lycka till med kortet, tog mitt ifjol, äntligen :gnissla:banana frihetskänslan är helt annat är när man kör bil :kär
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top