Knix, grus och avrostningar på Gröndal med SMC Södermanland 2016

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vi kommer att köra två gruskurser (29/5 och 12/6), fem KNIX (22/5, 26/6, 7/8, 21/8, 11/9) en avrostningsdag (24/4) som är tudelad med eftermiddagen vigd för tjejer och förmiddagen för alla.
Bokningen är nu öppen på https://grundkurser.svmc.se

Nytt för i år är att knixen är längre än tidigare. Vi kör sex pass istället för fyra. Tillkommande nyhet är att samtliga platser är förbokningsbara (Kursen ska vara betald innan.), dropin i mån av plats. (Vid dropin betalas kursen vid inskrivningen)

Ps. Även SMC Västmanland anordnar kurser på gröndal, så totalt finns det fler kurstillfällen för de som vill fördjupa sig i den ädla konsten att framföra sin motorcykel.
 
Last edited by a moderator:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå knix, lade precis märke till att sidan för knix på svmc.se är ny, och att man inte längre kan filtrera den, vilket är en ganska radikal försämring. Vem ska man klaga hos? :hihi
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Apropå knix, lade precis märke till att sidan för knix på svmc.se är ny, och att man inte längre kan filtrera den, vilket är en ganska radikal försämring. Vem ska man klaga hos? :hihi

Jag hörsammade och vidarebefordrade ditt önskemål. Får se om funktionen tillkommer.
 

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Sthlm.
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Har du någon susning om varför Knix på Tuvängen inte finns med i bokningslistan? :va
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Och kör du med Coolfiberdämparen får du räkna med att bli omkörd eller få svartflagg.

Jag är ju lugn och städad så du vet vad jag kör med! :D
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kan tyvärr inte den 22 maj men SMC Västmanland sin första knix för säsongen på Gröndal den 10/5, då blir det åka av iaf!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ni skall drillas kan ni ge er fan på! :fakta

/Destruktörn'

Jag har bror med mig som ska övningsköra. Så jag ska köra i grön grupp med honom. :hihi
Ska förvisso ha med mig polaren på en 929RR som varit med några gånger tidigare med, men han ska köra gul grupp. Förutsatt att han inte kastar hojen i grönsakerna på ATT den 8:e. :gnissla
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kan tyvärr inte den 22 maj men SMC Västmanland sin första knix för säsongen på Gröndal den 10/5, då blir det åka av iaf!

Har nu lyckats övertala sambon att vi ska knixa den 22a, kommer att köra med henne i grön grupp.

Syns där alla gasglada!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har nu lyckats övertala sambon att vi ska knixa den 22a, kommer att köra med henne i grön grupp.

Syns där alla gasglada!

Välkommen!

Snabb fråga, innebär "köra med henne" att det rör sig om övningskörning? Glöm i så fall inte handledartillståndet. Det måste visas upp vid inskrivningen.

Glöm heller inte att avgiften måste vara SMC tillhanda senast onsdag för att ni ska ha den bokade platsen kvar på söndag.

/SwePace, TL
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top