Ödlund goes international: Yamaha R6 Cup

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Kapitel 2: 2014 och RESULTAT

2013 gick både bättre och sämre än förväntat. Bättre för att jag kände att jag imponerade på mig själv med min körning, att jag blev långt mycket bättre än jag hade hoppats på och att mina galet låga mål slogs med hästlängder! (Skitbra för självförtroendet att sätta låga mål :hihi)
Sämre för att vi inte kunde mecka två-takt och sällan kom i mål, för att jag vägde dubbelt så mycket som vissa konkurrenter på dem ynka 30hk vi hade och för att jag kraschade vart och vartannat pass. Som tur är så var ju motgångarna av den sort som enkelt kan åtgärdas eller bortses ifrån, förutom kanske kraschandet...
  • Vikten var ju helt enkelt för att jag tävlade mot yngre viktlösa tonåringar när jag jag själv hade lämnat tonårstiden så där visste jag att det skulle bli bättre på större hoj med likåldriga.
  • Okunskapen om två-taktare var ju jäkligt enkel, kör fyrtakt :tummenupp
  • Krachandet... Jag skyllde på oerfarenhet så det löste sig det också!
Poängen är att självförtroendet var på topp! Jag kände att "fan detta var jag ändå duktig på ganska snabbt" så det var inget snack om att fortsätta och satsa vad man hade för att då en dag bli MotoGP-mästare!

Jag köpte en Kawa 250 av en vän, Cevin, som var en av toppförarna under 2013 för att säkerställa att materialet inte längre var ett bekymmer. Fick någon dags träning innan det var säsongstart på Gelleråsen så jag kände mig hyfsat inkörd på nya maskinen och taggad att se vad det skulle bli av det! Det började lite snett innan säsongstart med motorras och ny motor för att jag inte visste att varvstoppet var borta och för att jag på Aprilian var van vid att vrida fullt och vänta på lampan... Suck...

10380019_10152197418393775_3833833045464960039_o.jpgDSC_0352.jpg

Första racet (starten ovan) gick riktigt bra! Jag kom 6'a som var bästa placering i torrt, MEN jag kände mig uppehållen av 5'an som var en annan toppförare från förra året och det sporrade en till tusen! Kände direkt att det var pallplatser som gällde, kanske till och med i race 2??

På Aprilian 2013 kunde jag nääästan hänga med dem lite snabbare första varvet men efter start/mål rakan tappa jag kontakt med dem och på varv 2 var dem borta. Nu 2014, race 2, tappade jag lite till dem snabba men kunde hålla samma avstånd och tillslut t.o.m. komma ikapp!! Fyra förare om sista pallplatsen och det var ett SJUKT häftigt race, har ni 10 minuter över så ska ni verkligen kolla :tummenupp


Blev tyvärr snuvad på pallplatsen med tiondelar, men låg ju 3'a ut på rakan och det skulle jag fanimej hålla NÅN GÅNG det året!

Linköping var en ännu större succé, jag ledde ett race för första gången och fick två fjärdeplatser! Men denna gången märkte man verkligen av att det var ett problem med vikten. Kawan väger i sig 30kg mer än Aprilian och jag vägde som mest 40kg mer än de andra... 70kg på 30hk märks! Ursäktar mig redan nu här en massa på det, och det gjorde jag då också, men SATAN va jobbigt det var att alltid bli "omgasad" och aldrig "omkörd". Topp 3 körde Aprilia, sen jag och en till på Kawasaki (som jag också hade roligast fighter med då vi var ganska lika på material, vikt och förmåga) och det var vi 5 som slogs om pallplatserna genom året.

1795148_504654066302575_7647061626647923842_o.jpg10321022_876426592371984_1814399221885318384_o.jpg

Bike Week 2013 kraschade jag 5 gånger och rev motorerna 10 gånger. Till 2014 kraschade jag ENDAST 3 gånger med noll motorras så kraschandet verkade minimera och då är jag ju rätt på det!
Men första helgen, i Norska Mästerskapen, så regnade det... Inget negativt då jag fick bäst resultat i regn under förra året så jag var ganska peppad men försökte hålla huvudet kallt.
Starten gick och jag tog ledningen på andra varvet. Ledde med 25(!!) sekunder efter bara 6 varv och hade kunnat krypa till vinsten så jag började sakta ner ytterst lite men blev bara ofokuserad och det slutade med att jag kraschade... :4skrika

GNM14_039-JC-r1.jpg

Fortfarande värsta dagen i mitt liv, HEMSKT var det, och i 2 timmar efteråt satt jag i ett hörn på nån parkering där jag slängde grus och svor över mig själv.
Tillslut var det ju ändå dag två, och jag lyckades lägga plåster på såren genom att lyckas ta min första pallplats, 3'a! Såååå kul men ändå så tråkigt när man kände att det skulle varit en vinst...
Andra helgen under Bike Week tog jag ytterligare två tredjeplatser och den missade vinsten började bara gå över i glädje när man kollade på sina 3 bucklor :tungan

333_4024.jpg

Regnet återvände i Falkenberg och jag kände direkt lukten av en vinst, men denna gången var jag bara inte tillräckligt snabb. Jag hade blivit bortskämd med att vara relativt duktig i regn, men denna gången var vi fyra förare som slogs om vinsten ända fram till målgång. Riktigt kul race och sjukt hur alla höll sig på hjulen, VI FICK JU INTE HA REGNDÄCK, och det blev en tredjeplats igen.

49.jpg

Bucklorna blev fler och fler, men ingen vinst än. Jag låg 3'a i totalen, mycket p.g.a. att Anna under några race led av motorproblem, men nu skulle det avgöras. Finalhelgen i Linköping började med regn och lycka efter min och några andra likasinnades regndanser i depån, men det var bara halvblött och upptorkande till första racet. Jag gjorde det bästa av det, hittade min regnkörnings-mojo och drog iväg med ett par sekunders försprång för jag visste att det till slut skulle bli för torrt! Halvvägs var det nästan fullt grepp, och då var jag inte lika snabb som Lukas. Han tog ikapp och låg bakom mig de 2 sista varven tills han på sista varvet bara FLÖG om på rakan :3freak Nu är det ingen ursäkt att han var så snabb rakt fram för annars hade han ju bara kört om mig tidigare, han hade många chansen men följde mig istället, MEN SAAAAATAN vilken hastighetsskillnad det var! Han tog kanske 50m på bakrakan men jag gav mig fan på att JAG skulle vinna nu! Jag hade redan hjälpt Lukas genom att ha kört av hans enda titelrival tidigare i samma race (sorry) så det bästa var ju att ta 5 poäng från Lukas, så jag tokbromsade in i sista partiet och kom nära nog för att göra en attack i näst sista svängen. Sista svängen är en fullgasare så jag trodde jag hade vinsten, äntligen!!!! Men då kör Lukas istället lugnt och fint om på utsidan och snor vinsten med EN tiondel :brinnerup Såg på bilden här nedan nu att jag gav upp redan innan målflagg vilket kanske inte alltid är så smart, men ack va luften gick ur mig... Och innan jag ger er en dum bild av de andra så ska jag tillägga att dem är SNABBA!!!!!!! Så det var inte bara den lite mindre vikten som gjorde att jag aldrig tog vinsten, viktigt att poängtera för ska inte framstå som egocentrisk :Bugar

10686937_956501597709931_2064463245134854020_n.jpg

Helgen och säsongen slutade igen med ett plåster på såren i samma form som förra missade vinsten, en tredjeplats! Och jag kom ju faktiskt 2'a dagen innan så man hade världens leende på läpparna under helgen ändå :D Ännu större leende hade man på hemfärden efter att Kawasakis teamchef kommit fram för att prata lite med mig. Han ville prata för att berätta om hur imponerade dem var av min körning och för att erbjuda mig en plats i deras team på en ER-6'a under 2015! Så direkt var Kapitel 3 igång och jag kunde ju inte mer än att tacka ja? Talangen Jesper Hubner gjorde ju avtryck tillsammans med förra Juniormästaren Markus Karlsson som dessutom skulle vara min teamkompis, ett perfekt tillfälle att möta honom igen och se hur jag står mot honom med lite mer erfarenhet och under jämnare förutsättningar.
 
Last edited:

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Kapitel 3: 2015 och en ny början på STOOOOOR hoj

Kawasaki Racing Team, visst låter det häftigt? Och det kändes JÄKLIGT häftigt att få köra i ett team och allt, man var ju helt till sig! Tackade såklart ja till erbjudandet och under vinterhalvåret analyserade och spådde jag och pappa om allt möjligt (extra roligt var det eftersom han köpte Markus Karlssons förra ER-6'a att tävla med i samma klass). Markus var Juniormästaren 2013 så vi hade tävlat tillsammans tidigare fast på helt olika nivåer. Nu skulle vi vara stallkamrater och tävla tillsammans igen nu när jag hade förbättrat mig lite så vi jämförde tider hit och tid och undrade dels hur jag skulle köra på mer än mina tidigare 30hk och dels om vi skulle kunna komma upp i samma tempo som Markus och en massa annat, det var många tankar som snurrade! Målen var att kunna hänga på Markus och att kunna komma inom 1s av Hubners banrekord. Men till slut var det iallafall dags att få reda på det när säsongen började i Karlskoga under Bridgestonedagarna.

IMG_3851.JPG
Foto från första gången jag fick träffa min ER-6'a och tillsammans med andra teamkompisen Jesper Hubner.

Fick en klockren start på säsongen i Anderstorp. Kvalade 3'a till första racet BLAND ALLA LITERKLUBBOR (och före en jättesnabb 1290 Duke) på den längsta och värsta banan för oss och det vart en egoboost till månen där.
Racet gick (nästan) lika bra, slutade 6'a men bästa ER-6'a! Jag lyckades alltså slå Markus redan i första racet och DET var en egoboost om något. Då kände jag att jag bevisade potential förbi mina bokstavligt talat tunga år i Junior Cup :tungan Och de ursäkter och påståenden som dragits rättfärdigades något iallafall...
Nästa race kom jag 7'a, igen först av ER-6'orna, och det fortsatte i 5 raka ER-6 Cup-vinster och min första, och tillochmed andra, totala pallplats redan i Deltävling 2 i Linköping bakom Lasse och Björn i olika ordningar. En ÄNNU större egoboost var att körde lika snabbt som Hubner gjorde samma tid året innan, båda satte nytt PB under Kval 2 med 1:00.6. Det enda dumma var att han förbättra PB med 4 tiondelar till Race 2 medans jag faktiskt bara körde långsammare :lol

IMG_4034.JPG
Björn och jag glada som inga andra
:yoparty

https://www.youtube.com/watch?v=zAvUS7ZQoEI&index=4&list=PLO1h6RticfM0rIp8gCSCbfi3nGe1-L6Rk
Riktigt bra film från Race 2 mest till Peter Lindéns förtjänst som kommentator så den borde ni också se!

Streaken slutade i vinst och krasch... Efter tidigare år av nästan-vinster så lyckades jag äntligen ta min första riktiga vinst!
I regnet under Bike Week hade jag fått lite regnträning första gångerna på regndäck och det gick fortsatt bra i blött för mig, var snabbast av alla som körde inkl. flera STK600-förare, så kände en god chans om vädret tillät.
Till den regniga SM-helgen hade jag en jäkla tur och FICK ledningen efter första svängen. När jag korsade mållinjen första gången kollade jag bak men kaxigt nog såg jag ingen :hihi Hade fått en 5s lucka första varvet som jag drog ut till en vinst med 20s till godo! WOHOO! Så häftigt det var, och man kände sig som en hjälte när så många kom och gratulerade en så detta tänkte jag helt klart göra om!
Oturligt nog höll det sig inte så länge då vinst-streaken dog racet efter med en krasch, också i blött. Kraschade redan under kvalet och fick starta 8'a men kämpade upp mig till en 3'e plats innan jag till slut ville för mycket och snubbla på bromsen på rakan :crash

IMG_4204.JPGIMG_4162.JPG
Extremfallen, först och sist :4skrika

Nu kommer det fina med lite "privatare" egen tråd på Sporthoj, jag kan skryta och komma med ursäkter som helt enkelt är sanna (enligt mig åtminstone :hihi) om än obevisade.
Jag körde 1:04.3 halvvägs in i säsongen på hemmabanan Knutstorp men sen kom jag bara ner på 1:04.8 under andra halvan även fast jag i teorin var bättre :va Långt om länge kom vi fram till att det var ljuddämparen som jag kraschade sönder det sista regnracet i Karlskoga. Det gick ju inte lika bra i Falkenberg med originalavgassystem, Markus hoj bara flög upp för backarna och på rakan som den inte gjort innan men det var ju snarare jag som stod still... Race 1 var dock bland de roligaste racen jag kört mano a mano mot Markus, länkar nedan :tummenupp

https://www.youtube.com/watch?v=yMBRIEBCVuk&list=PLO1h6RticfM0rIp8gCSCbfi3nGe1-L6Rk&index=7
Race 2 gick bättre för jag fick tag på ett R10 Type3 däck istället för mjuka Type4 som jag glömt nämna att jag INTE kunde köra på och hur bevisar man det bättre än att segla iväg till en bekväm pallplats? :D

11903728_10152985847897353_2037056035547397774_n.jpg
Ännu lite cred till Dragster800 här på forumet för bilden ovan i Falkenberg :tummenupp

BoTT på hemmaplan! Som en liten break från SM fick jag dispens att köra i BoTT på Knutstorp (dem har en minimigräns på 749cc mot ER-6'ans 650cc). Som ett extra plus så regnade det även där under Race 2 den helgen vilket gav mig ytterligare en chans att hävda mig i regn med ännu en vinst! Den helgen med BoTT var otroligt rolig, den gemenskap som dem har och att få ta del av den under en helg var verkligen fantastisk! Så om någon läser detta så tackar jag er igen, speciellt Alex! :)

12799101_1233944009967448_685873648280761144_n.jpg
Efter BoTT-vinsten och efter karriärens första intervju

IMG_3955.JPG
Mer fint från Knutstorp måste jag tillägga, Marsupilami med årets snyggaste bild :kär

Tryckte på Kawasaki lite för att få en ny dämpare för jag sa ju att hojen inte var lika bra utan! Fick till svar av vissa att blåset inte spelade någon roll frustrerande nog när jag VISSTE och KÄNDE att det saknades oumpf... Kawasaki kunde inte eller få tag på ett nytt så Linköpingsfinalen fick köras original. Testade en lagning på det kvaddade blåset som istället slutade i svartflagg och nästan sistaplats på gridden till Race 1 (dock blev det ett roligt race med uppkörning till 5'e plats!).
Sen kom Race 2... Race 2 med start från andra rad var nog det BÄSTA racet under året mot Fordon och Markus :kär Armbågar och sena ombromsningar till problem och nästan avåkningar mellan oss tre var fantastiskt roligt! Så den filmen länkar jag såklart också här nedan! Det som också var roligt är att jag, även med originalblåset, sänkte PB till 1:00.5 och var snabbaste ER-6'a ändå. Väldigt rogivande efter att IGEN inte riktigt ha haft en 100% konkurrenskraftig hoj. Det var även först under de sista racen som jag tappade totalledningen i serien sedan jag fick den under andra deltävlingen... Dumt nog var det den enda helgen som egentligen räknades men grattis Lasse den snabbe jäkeln, fanns inte mycket att göra åt honom :4skrika

https://www.youtube.com/watch?v=nvoMCNiD-vw&list=PLO1h6RticfM0rIp8gCSCbfi3nGe1-L6Rk&index=10

Men det var nog allt för 2015, det hände ju mycket mer men vad som är intressant för er del vet jag inte så skrev vad som var intressant för mig! :) Stora milstolparna under året var vinsterna i Speedster och BoTT, men det som fortfarande ger en hopp är bästa varvet runt Gelleråsen på 1:10.9, bara en halv sekund från Hubner. Små vinster för en själv som hjälper en vara motiverad till kommande saker, så som nästa kapitel och nutid, Yamaha R6 Cup 2016! Så slut med historieberättandet och hädanefter lär det komma mer intressanta uppdateringar om vad som händer till detta året! :tummenupp

Ha det bäst!

/#13
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Keep it coming! Bra skrivet!
Jag håller tummarna för att vi hamnar på någon banträning samtidigt i år, det vore sjukt roligt och efterlängtat :tummenupp
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Keep it coming! Bra skrivet!
Jag håller tummarna för att vi hamnar på någon banträning samtidigt i år, det vore sjukt roligt och efterlängtat :tummenupp

Tack! :Bugar Gör detsamma, tråkigt att det inte var samtidigt nu redan, så kul det hade varit! Träffats nere i värmen på en riktigt bana :) Får styras upp om inget annat :tummenupp
 

Chrille 18

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR1000RR, Aprilia Caponord, YZ450F
Grattis Mattias och lycka till med satsningen. Skall bli kul att se dig åka R6:a, även om det såg fint ut på ER6:an också förra året.
Kommer aldrig glömma Karlskoga 2013 med motorras på motorras och 50 kvm Aprilia-delar utspridda överallt.
Det är äkta entusiasm det... :Bugar
Hälsa till din farsa!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Att jag är talanglös är jag medveten om men den här läsningen gnider verkligen in det i fejset på mig.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Kommer ihåg när din dämpare lossnade och vi fick svartflagga dig, trodde att du höll på att köra sönder motorn fullständigt för satan vad det sotade om dig! :D
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Grattis Mattias och lycka till med satsningen. Skall bli kul att se dig åka R6:a, även om det såg fint ut på ER6:an också förra året.
Kommer aldrig glömma Karlskoga 2013 med motorras på motorras och 50 kvm Aprilia-delar utspridda överallt.
Det är äkta entusiasm det... :Bugar
Hälsa till din farsa!

Tack Chrille, ska bli kul att få testa också! Haha det är kul att du tänker på det, känns bra att ha kommit en bit sedan dess för satan vilken röra det var då :4skrika Vi ses på Sydskånes dagar i år igen eller hur är det med rygg och allt som det var problem med?

Lycka till!:tummenupp
Se till att ha det runda svarta nedåt och resten uppåt så fixar det sig. :fakta

Tack! Ett återkommande tips så känns som man borde lyssna på det, tack igen :Bugar

Att jag är talanglös är jag medveten om men den här läsningen gnider verkligen in det i fejset på mig.

Att titulera sig själv som "absolut skitlångsammast" måste väl ändå ge dig chansen att visa dig lite talangfull, SÅ långsam kan du väl inte vara? :7peta

Kommer ihåg när din dämpare lossnade och vi fick svartflagga dig, trodde att du höll på att köra sönder motorn fullständigt för satan vad det sotade om dig! :D

Haha jag var själv nära på att hoppa av hojen som om det brann först när jag tittade ner :brinnerup Synd att jag missade att den låg mot kåpan, men den går till historieböckerna! :D
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Kapitel 4: Innan och under 2016 på en ÄNNU större hoj

Nu har då allting lett hit. Kommer ihåg när pappa sa till mig att han hade eavesdroppat när några hade pratat om hur BILLIGT det var att köra i Tyskland och sådde fröet om att dra utomlands. Dels också för att Rikard hade kört där året innan kollade jag upp det och visst var det relativt mycket man fick för pengarna i R6 Cup!
La upp en liten drömplan om att få ihop dem ändå stora summorna samtidigt som det realistiska var att köra Rookie 600 eller t.o.m. STK600 om man vågade sig på det.

Den biten är för mig en bra liten historia då jag under en bandag snackade med Per Bäckström om det. Jag sa att jag tänkte börja med R600 men för honom var det nonsens och fick mig istället att tveklöst tänka på STK600. Sånt självförtroendehöjande tycker jag är värt att ta upp för det känns som att det är ALLT inom denna sporten, man måste vara bäst i sitt eget huvud först! Så tack Per :tummenupp

Men men, planen gick inte direkt i lås och det kändes tufft att kunna dra utomlands. Åtminstone tills kontakt togs upp med teamet KOAN som en av mina närmsta depåvänner körde för det året. Teamchefen är SÅKLART också skåning :)yoparty) så vi stämde träff ganska omgående och jag hade direkt ett erbjudandet på bordet om att hoppa på Tysklandståget! Det som var avgörande var priset och avbetalning som gjorde att jag ekonomiskt ens kunde ta chansen. Sen är där ju de stora fördelarna att det är ett RIKTIGT TEAM som jag kommer köra för och att det erbjuder bättre chanser dels med coaching och dels med hjälp med och runt hojen än om jag hade kört privat. KOAN och systerteamet (som jag kommer köra i) FUNDRACING har samma mål som oss förare, att ta sig till världseliten, och framgången hänger lika mycket på förare som team vilket också ger en mer seriös känsla. Inget ont om Kawasaki men det var (för oss småpojkar på ER-6'orna) mer på hobbynivå, så nu blir det på riktigt på riktigt!

20150823_001_015.jpg

TILL NUTID och det som verkligen är intressant, vad händer?????
Vi får ett träningsläger i Spanien 1-4 April på den nya systerbanan till Almeria, Andalucia, och det är vad som ligger närmst i hojåkandet. Första gången på en 600 räserbajk, ännu ett steg upp från ER-6'an, så det kommer bli spännande! Vi är nu senast jag kollade uppe i 27st serieanmälda så det känns behövligt med ett extra försäsongstest... :gnissla Annars är det bara ett officiellt test på Lausitzring i samband med första deltävlingen.

almeria_andalucia.jpgNamnlös.jpg

Hojen väntar vi fortfarande på men räknar med att få den under de närmsta dagarna/veckan. Som tur är har teamchefen kontakt med högsta hönset för R6 Cup så det känns ändå tryggt, men innan dess ska jag också åka ner till Tyskland för att måtta skinnställ (tydligen obligatoriskt att slösa tusenlappar i resekostnad för det...) och testa all utrustning. Det finns ett visst antal kombinationer på vad du får ha för färger, så vad tror ni det blir? Ghost Rider...? Spöke...? Kyckling...? Fantomen kanske, eller nåt annat färgglatt? :lol

Hojar.jpgStäll.jpg

I den andra delen av racingen går det väl också hyfsat. Sponsorer och andra hjälpande händer finns det inte många av för tillfället men för inte längesen fick jag med en sponsor som rent officiellt får räknas som min första :Bugar och nu i veckan är det möte med ännu ett företag som har varit på g ett tag så vi hoppas på framgång där också. Har även fått hjälp med en fin presentation av teamet som jag är nöjd med, det ser ju proffsigt ut väl??? :tungan

View attachment 2016 IDM Moto3 Mattias Ödlund Presentation.pdf
:stop Tror ni laddar ner om ni klickar, det är en .pdf :stop Men kika gärna igenom och ge feedback om nåt kan bättras dock! Och dela ut till ALLA så jag får pengar såklart :hihi

Annars ska jag försöka köra så många SM-helger jag kan och har råd med men vi får se hur pass det blir med det, prio 1 är ju ändå att vara bäst förberedd inför tyska säsongen med start på Lasusitzring med försäsongstest den 25/4-1/5!

Och nu är vi ju då äntligen framme till nutid (till skillnad från förra gången jag skrev nutid...) och jag kan uppdatera lite mer smått om lite vad som. Det börjar dra ihop sig nu och det börjar i samma takt kännas i nerverna!! Så jag sitter kvar här på R6 Cup's hemsida och klickar på F5 hela tiden tills det är dags att röra på sig! (Rör mig ju hela tiden btw, hur hemskt hade inte det varit om man satt vid datorn dagarna i ända...) Men tills vidare så får alla ha det bra och fortsätta räkna ner dagarna till diverse säsongstarter!

Kör snabbt

/#13
 
Last edited:

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Idag trillade det in 2st till så nu är vi 29st serieanmälda förare. Det rullar in lite folk titt som tätt och jag hoppas på lika fulla startfält som tidigare år på ca. 40 förare, hur häftigt hade inte det varit?! Fortsätter med F5-tryckandet så man inte råkar missa ankomsten av nya konkurrenter men redan nu finns det många att lära sig av :yoparty

För övrigt, är det någon som ska, eller som känner någon som ska, till Tyskland och Hamburgregionerna den närmaste tiden? Jag ska dit för att måtta skinnställ som jag nämnde innan och samåkning är att föredra med tanke på resekostnaden så hör av er om ni kanske vet nåt :tummenupp

Grattis till styrningen och lycka till! :tummenupp

Tackar så mycket Manne! :Bugar
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Stort grattis Mattias! Det kommer gå bra för dig om än kanske inte i den takt du vill i ibland.

Tålamod och bra omdöme gör att du tar rätt beslut.

Hade du och Markus inte kört så förbannat fort med edra Er6:eek:r hade nog inte jag utvecklats i den takten jag gjort heller, så tack för det:tummenupp

Förresten... Innan du föddes hade jag redan hunnit bli av med körkortet - haha:)
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Grymt kul läsning! Kul att ses på mässan och ta del av nyheten och nu fick jag möjlighet till mer kul läsning om din karriär. Lycka till nu där nere och visa dom vart skåpet ska stå :tummenupp

Hoppas vi ses på nån racebana igen i framtiden :hej
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Stort grattis Mattias! Det kommer gå bra för dig om än kanske inte i den takt du vill i ibland.

Tålamod och bra omdöme gör att du tar rätt beslut.

Hade du och Markus inte kört så förbannat fort med edra Er6:eek:r hade nog inte jag utvecklats i den takten jag gjort heller, så tack för det:tummenupp

Förresten... Innan du föddes hade jag redan hunnit bli av med körkortet - haha:)

Tack Baloo :Bugar
Bra tips, och jag tror inte man kan höra det för mycket. Just det försöker jag tänka mycket på, man måste skynda långsamt!

Haha varsågod, men hade du inte kört så förbannat fort på din hackspett hade jag inte haft någon att jaga så som jag gjorde. Kommer aldrig glömma första Linköpingsracet, du fick mig att klämma fram varenda svettdroppe för att hänga med dig!

Du får mig att känna mig så ung, tack :fyllisar Men kör inte DU lagligt????? :tungan

Grymt kul läsning! Kul att ses på mässan och ta del av nyheten och nu fick jag möjlighet till mer kul läsning om din karriär. Lycka till nu där nere och visa dom vart skåpet ska stå :tummenupp

Hoppas vi ses på nån racebana igen i framtiden :hej

Glad du gillar det! :) Ja du fick en liten förhandsvisning, men det var trevligt att ses då igen! Tack, det ska jag verkligen göra, åtminstone det andra året hehe!

Det gör vi säkerligen! Om inget annat kommer jag nog vara på plats i Linköping, du skulle köra då väl? :banana
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Det gör vi säkerligen! Om inget annat kommer jag nog vara på plats i Linköping, du skulle köra då väl? :banana

Det var tanken i alla fall, siktar på delta i båda Sviestadräjsen :tummenupp
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Nu börjar det fyllas på med förare, 32st anmälda i skrivande stund! :gnissla Känner nerverna mer och mer för det blir, som jag sagt innan, så mycket verkligare när man ser namnen på sina konkurrenter... Men häftigt är det!

image.jpg

Hojen landade hos vår tyska yamahahandlare nu i dagarna så nu väntas bara lite restade delar innan den ska kittas och pysslas om. Märks att det närmar sig men änsålänge är vi kvar i lugnet före stormen med mycket förberedelser och administration som aldrig tar slut?! Nu nyligen kom jag på att jag har astma och att jag kanske för en gångs skull borde kolla upp om någon medicin är dopingklassad (tack Anja på SVEMO som länkade på deras FB-sida annars hade man nog aldrig tänkt på det...). Visar sig att ett av mina tre preparat möjligen är förbjudet så det måste såklart kollas upp. Tyskarna är väl något mer strikta än svenskarna, här hemma hade man ju kunnat få köra på vad som utan att bli påkommen?

Meeeeeeeeeen ja... Planeringen inför Spanien är i stort sett klar. Jag och pappa tog på oss uppgiften att transportera ner alla hojar till Andalucia (som endast är en 300mil enkel resa) och vi drar om bara en och en halv vecka om jag inte räknar fel???? NÄRA NU!!!! Och teamkompisen Markus har redan hämtat upp sin KTM och är på väg till Italen för att testa och då blir man ju bara avundsjuk...

Ja, det är nära nu! :kär
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vi hade en Svensk för några år sen som fick problem med dopingkontrollen med astmamedecin. Vill minnas att han anmälde sitt innehav av detta. Men lappen kom in för sent och team + förare fick något straff.

Papperslappen som licensbrickan sitter på när man får den har alltid info om doping, försäkringar och försäkringskassans eu-kort.
 

Chrille 18

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR1000RR, Aprilia Caponord, YZ450F
Tack Chrille, ska bli kul att få testa också! Haha det är kul att du tänker på det, känns bra att ha kommit en bit sedan dess för satan vilken röra det var då :4skrika Vi ses på Sydskånes dagar i år igen eller hur är det med rygg och allt som det var problem med?

Det hoppas jag vi gör, blir kanske något endurance eller sprint race i år också, hänger som sagt på hur det går med ryggen. Diskbråck som ställer till det...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top