Söker gött folk för hojåkning i Göteborg!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Den är sluten men det betyder inte att man inte ska kunna se den. Jag kan offentliggöra den den här veckan så får ni skicka förfrågan. Offentlig om 5 min.
 

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Älvängen
Hoj
CB1300 & Rickman
Jag tror det var förrförra sommaren jag mötte KMK som var ute med på en rutt med +200 hojar, tog minst en minut att köra förbi dom och då färdades vi mot varandra jag i 100+ och troligtvis dom i lagliga 80 på 190an.

Har svårt att tänka mig mycket tråkigare saker på hoj än att färdas många i grupp. Max 20 säger jag och jag har vana av att köra i gäng. Jag har förresten en grupp på fejan för oss som kör hoj i GBG, tänkt för samåkning.

Det var knappast KMK.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Kört mycket hoj, på bana väg och skog men la av för några år sen. Nu i höstas fick jag en tidig 30 års kris o köpte hoj. Kommer nog vara runt över allt och härja.

Kör en KTM Superduke, bor precis vid backaplan, hisingen.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hahaha!! Det är så det är va? :tuttar
För att inte skrämma någon, vi kommer inte köra toksnabbt.

Alla har deras egna förutsättningar och erfarenheter. Vill någon gasa på så ses man i nästa korsning. Jag gillar att vrida på rullen och hålla ett tempo på mellan 100 och 120 men jag väntar alltid in mina får och anpassar farten till de andra i gruppen. :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ja, man får ju vara lite smart. Bra att ha körkortet kvar. Inte köra korkat. Det är inte så lyckat att köra sönder sig själv...

Jag har haft indraget körkort p g a fortkörning. Passerade en polisbil i 195 km/t. Det var inte så smart.

Jag har också krockat (en vänstersvängare - och smitare! :mad:) och blivit buren från platsen. Det gjorde ont.

Så jag kör därför ganska lugnt numera. Det är ju trist att åka buss p g a indraget körkort. Och det gör som sagt ont att krocka.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top