Funktion med depåbox?

taggen_031

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2016
Ort
Göteborg
Hoj
CBR650F
Funderar på att boka Gelleråsen 3-dagars. Vilken är funktionen med depåbox och är det obligatoriskt?

Har reggad hoj så kommer ta med mig den varje dag till det närliggande hotellet.

Tolkar det som att depåbox är till för de som inte orkar/kan flytta runt sina hojar under kursdagarna. Rätt?
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Tak över huvudet. Ström nära. Luft nära. Nära till utsläppet och koll på grön lampa för fri bana. Nära till toaletter. Sällskap och några liksinnade att snacka skit med. Skönt o låsa på kvällen och slippa lasta oroa sig för klåfingriga individer o.s.v
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Och det är nästan alltid någon i boxen som har kaffemaskin med sig!
 

taggen_031

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2016
Ort
Göteborg
Hoj
CBR650F
Förtydligande:

Jag pratar om SMCs avancerade kurser steg 1-4. Varför skulle jag behöva ström, luft eller något annat för den delen? Får jag inte lämna hojen under dagen om jag inte har en depåbox?
 

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Klart du får lämna hojjen under dagen utanför depåboxarna.

Men vissa har ju packat hojjen på släp o vill låsa in den under natten osv osv. Kanske vill meka inne, ha eluttag för o värma sina slicks o värma kaffe, mm.

Att hyra depåboxarna är frivilligt
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förtydligande:

Jag pratar om SMCs avancerade kurser steg 1-4. Varför skulle jag behöva ström, luft eller något annat för den delen? Får jag inte lämna hojen under dagen om jag inte har en depåbox?

Det är alltid trevligt att ha en box att löka i om det blir regn eller blåsigt och kallt (eller allt på en gång), och lite annat folk att tjöta med.
Sedan är det aldrig fel att ha tillgång till tryckluft och el. Elen är till exempel trevlig för kaffebryggare och annat för trevnaden. Luften är mest bra att ha om man behöver ändra däckstryck. På en steg 1-4 brukar man väl inte direkt kränga om däck däremot. :D

Under dagen på en SMC-kurs kommer du ändå inte ha tid att lämna banan, så det är inget du behöver oroa dig för. Hojen får stå på depåområdet, inte bara i depåbox.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
I ditt fall har du inget behov av depåbox. Parkera utanför och knalla runt och in i boxarna och snacka med folk, särskilt om det regnar. Din gathoj är van vid regn, sol och blåst - låt den stå utanför!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Och det är nästan alltid någon i boxen som har kaffemaskin med sig!

det är väll det enda du tänker på !!!

För övrigt har jag 2 kaffebryggare i bussen :p
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top