Ryckutjämnare

_virkki_

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
kalmar
Hoj
ingen hojj just nu.
Tjena, var häromveckan och hämtade en yamaha xvs 650 som jag nu pillat ner i lite för många delar hehe.
har stött på många skumma saker bland annat en kardanaxel. Saken är att allt ska lackeras ( fälgar kåpor osv )
I bak fälgen så sitter det ryckutjämnare eller tryck? Kan man få bort dom själv? Tål dom värme? anledningen till sista frågan är för att jag ska pulverlacka det och dom sitter ju som berg?
Kan ju tillägga att detta är första gången jag meckar med nått över 125cc så fler frågor lär ni proffs få hjälpa mig med. Tack på förhand.s-l500.jpg
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Tjena, var häromveckan och hämtade en yamaha xvs 650 som jag nu pillat ner i lite för många delar hehe.
har stött på många skumma saker bland annat en kardanaxel. Saken är att allt ska lackeras ( fälgar kåpor osv )
I bak fälgen så sitter det ryckutjämnare eller tryck? Kan man få bort dom själv? Tål dom värme? anledningen till sista frågan är för att jag ska pulverlacka det och dom sitter ju som berg?
Kan ju tillägga att detta är första gången jag meckar med nått över 125cc så fler frågor lär ni proffs få hjälpa mig med. Tack på förhand.View attachment 427228

Hej!
De sitter inte i några hylsor typ?
Ser lite dåligt på bilden.
Gör de det så har de säker bara ärjat fast.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top