Aliexpress

Yamaha 86

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2015
Ort
Mellerud
Hoj
2002,Yamaha r1
Tjenare undrar om någon här har handlat något på aliexpress tänkte på nytt kåpkitt till min r1a Om det funkade bra med allt och om kvalitén mm
 

moddlaren

Guest
Det är samma kvalité på alienexpres på det mesta som på ebay man får vad man betalar för.. Är det för billigt för att vara sant är det ofta inte sant.. Räkna med minst 1 månads frakt tid ibland går det dock betydligt snabbare.
Fastnar paketet i tullen eller levereras av någon större transporterna så räkna in tull o moms samt behandlings avgift.

Stora paket fastnar lättare i tull o moms kontroll än små paket.

Mvh
 

Woods

Medlem
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
01 GSXR 1000
Gå in och sök Aliexpress.com
Sök på det märke, modell och årsmodell på den hoj du söker kåpor till.
Skrolla, det finns hur mycket som helst. Klicka på första bästa där säljaren heter "Talladega". Gå in på hans sida och sök på vänster sida under Yamaha så får du hela hans utbud. Du vill ha "injection molded. INTE COMPRESSION MOLD. Köpte mina i somras med "originalfärger". Passform perfekt, färgkompabilitet med originaltank perfekt dock utan metallicinslag i lacken. Jag är helnöjd. 3700 spänn inklusive tull enligt valutakurserna i somras.
Mailar du honom svarar han direkt (om han är vaken).
Good luck!
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det går du lättast in på tullens hemsida och kollar. 0-12% till beroende på vara och 25% moms

Och momsen tillkommer även på fraktkostnaderna.

Det är inte helt ovanligt att mycket går halverat eller reducerat på invoice för att få ner moms och tull om den mot förmodan skulle fastna där.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Aliexpress är inte en leverantör, det är en marknadsplats.. Eftersom det är bra uppstyrt med regler så är det rätt safe att handla från olika leverantörer via aliexpress. Jag har köpt massor av mobilskärmar, reservdelar till spelkonsoller, OBD-läsare m.m. och det har bara strulat en gång vilket blev surt för säljaren som fick återbetala pengarna efter att varorna inte kommit fram efter 40 dagar. Sedan kom varorna några dagar senare, vilket då blev gratis för mig.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top