Blåtand Intercom från Aliexpress

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
ett billigare alternativ som ja kör med är bluetooth handsfree som jag monterar inne i hjälmen med en säkerhetsnål så att dosan sitter brevid munnen. körde med det en hel del i somras när ja övningskörde med en kompis, använder det även när jag åker själv och lyssnar på musik ifrån mobilen. hörlurarna man får med är helt okej inte 100% bra passform för mina öron men dom stänger ute ljudet man inte vill ha lika bra som ett par dyrare pluggar.

vi funderade på intercom också men kom fram till att handsfree var ett självklart val med tanke på priset
https://www.netonnet.se/art/telefon...orlurarheadset/sony-sbh-20-white/190330.9063/
 

ALadInSane

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2016
Ort
Stockholm
Hoj
S 1000 XR
ett billigare alternativ som ja kör med är bluetooth handsfree som jag monterar inne i hjälmen med en säkerhetsnål så att dosan sitter brevid munnen. körde med det en hel del i somras när ja övningskörde med en kompis, använder det även när jag åker själv och lyssnar på musik ifrån mobilen. hörlurarna man får med är helt okej inte 100% bra passform för mina öron men dom stänger ute ljudet man inte vill ha lika bra som ett par dyrare pluggar.

vi funderade på intercom också men kom fram till att handsfree var ett självklart val med tanke på priset
https://www.netonnet.se/art/telefon...orlurarheadset/sony-sbh-20-white/190330.9063/

Tack för svar men kanske r dum i huvvet....men du kör handsfree och kör över telefonen? eller? Vi kommer köra utomlands och då är inte det ett bra alternativ.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Exakt vi ringde upp varandra, finns ju även skype teamspeak o liknande om man är flera st som åker eller vill ha en inställning som bryter ljudet om du inte patar. Att åka utomlands behövert ju inte vara något hinder hör med telia lr viilket abodemang du har, många tillåter ju att man surfar o ringer utanför sverige. O skulle det kosta en slant att lägga till ett annat land så blir de garanterat billigare än ett bra intertcom set. Sen beror de ju såklart på vilket land ni ska till.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Efter att ha köpt hem ett billigt hjälmset från kina på ebay så kan jag konstatera att det helt säkert fungerar om man inte har så höga krav på ljudkvalite osv. Det jag köpte har i mitt tycke så dåligt ljud att det är obehagligt.
Men efter att ha provlyssnat på polarens scala rider G9 så kommer inte ens det billiga intercomet ( 400:- ) ens att monteras in i hjälmen. Kanonbra ljud, så blir ett nytt scala rider... Antingen G9x eller SHO-1 pga att jag har en Shoei NXR.
Skulle jag åka en längre resa så skulle jag defenitivt se till att skaffa ett headset med bra ljud och som är beprövat med bra omdömmen från vänner och forum.
Cardo har ju flera modeller, jag har inte full koll men en del av dom kan du ju koppla upp mot andra chaffisar. Vilket ju kan vara skoj om man är några stycken som kör.
//Tobbe
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top