Köpråd 1000cc naken hoj

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Halloj, tänkte höra lite åsikter om olika modeller. Det är nämligen så att jag ska byta ut min yamaha xj6 nu till våren mot en större moped. Lutar åt Honda cb1000r, kawa z1000, eller nya suzuki GSX-S1000A om jag ska köpa helt ny igen. har även tittat på z800, gsr750 men bara pga försäkringen.

Tankar tips och ideer om dessa modeller??

PeaCeOut:yoparty:tuttar:slicka:hojsmilie
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är väl alla ganska trevliga hojar.
Vad är du ute efter i upplevelseväg och vad tycker du verkar vara ett bra pris? :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hondan är nog problemfriast rent generellt, haft en CB1000RA och trivdes med den. Bekväm, tillräckligt med effekt och japansk kvalitetskänsla = kvalité och inte bara känslan av. Moppetillverkarna, alltså de övriga levererar dock inte sällan ett rappare register och roligare bromsar. Hondan är lite mjuk i chassit om man provocerar den.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
I det sällskapet hade jag tveklöst gått på gsxs. Får kontinuerligt bra recensioner när den testas. Mycket hoj för priset. Har provat den själv och gillade den rejält. Riktigt läcker.
Glöm inte Yamahas nya MT10 heller. Borde bli riktigt bra den när den släpps
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hondan somnar man på:död
Kawan är ful som synden:3freak
Suzukin är GRYM, de priset den MOTORN och de hjälpmedel man behöver? :fakta
Funderar själv på ett komplement till GSXR, Monster 1200S:kär, GSX-S1000, R-nineT, S1000R, Tuono mfl.
De som lockade mig mest som min sambo kan åka med på är GSX-S och monstern. Men monstern ja körde tappa delar, saknade växelvisare och jag hade STORA problem att få in N samt att ja fick ett mellan läge mellan 4-5 el 5-6.. Monstern har STOR själ och ett fantastiskt ljud/utseende=hjärta. Men ingenjören i mig =hjärna säger GSX-S. SD1290 är också en fantastiskt skön hoj för passageraren men då kan ja lika gärna åka GSXR. S1000R är som att sitta på ett vedträ.

Hur kör du? Långt? Skjuts? Snyggast vid Donkan, Monster:tuttar! En jävligt potentiell GSXS:tummenupp

Snabbas på banan Apan (vilket ljud:drool) och S1000R
 
Last edited:

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
kör 99% av körningen på bulten, till och från jobbet. jobbar i haninge bor i tumba. inge bana, ingen på bönpallen. lutar mest mot suzukin då jag tycker den är absolut klart snyggast nackdelen är ju att jag måste köpa helt ny på gott och ont.. kanske får bli en cb1000r detta år då dom finns begagnade och sen kanske byta till en suzuki till 2017 så kanske det finns en som gått några mil men sjunkit ett par kronor... beslutsångest.nu! :D
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Många säger att Kawan är ful! Jag har fått sjukt många komplimanger för min, jag tycker att den är jävligt snygg, det var enbart därför jag köpte den.
Jag tycker att Kawan ser absolut råast ut när den rullar, och den är mycket snyggare live än på bild.
Själv tycker jag följande...
Hondan är för slö och "Made In Italy"
GSX 1000-S är gräsligt ful.
GSR 750, är du allvarlig?
Z800, Varför köpa den när Z1000 väger mindre och har nästan 30hk mer?
Jag har kört alla hojar som du är intresserad av och enligt mig så är Z1000 den överlägset roligaste av dessa.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
kör 99% av körningen på bulten, till och från jobbet. jobbar i haninge bor i tumba. inge bana, ingen på bönpallen. lutar mest mot suzukin då jag tycker den är absolut klart snyggast nackdelen är ju att jag måste köpa helt ny på gott och ont.. kanske får bli en cb1000r detta år då dom finns begagnade och sen kanske byta till en suzuki till 2017 så kanske det finns en som gått några mil men sjunkit ett par kronor... beslutsångest.nu! :D

Prova för fan Hondan innan du köper en, den är tråkig, jätteledsen att säga det då jag hade två Cbr som många anser tråkiga också. Men en naken hoj tycker iaf ja skall vara lite busig.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Många säger att Kawan är ful! Jag har fått sjukt många komplimanger för min, jag tycker att den är jävligt snygg, det var enbart därför jag köpte den.
Jag tycker att Kawan ser absolut råast ut när den rullar, och den är mycket snyggare live än på bild.
Själv tycker jag följande...
Hondan är för slö och "Made In Italy"
GSX 1000-S är gräsligt ful.
GSR 750, är du allvarlig?
Z800, Varför köpa den när Z1000 väger mindre och har nästan 30hk mer?
Jag har kört alla hojar som du är intresserad av och enligt mig så är Z1000 den överlägset roligaste av dessa.

Förlåt:krama Första modellen är snögg! Iaf. :)
Har aldrig kört någon Z1000 trots att ja va såld på första gen, en orange.
Jag trodde aldrig att ja skulle köpa en Suzuki för 5år sedan och jag är hemskt öppen för märken, nästan alla.. Men det är den som passar mig bäst och mina krav. Och min sambo gillar att åka hoj, fort och ofta. Många skjutsar inte på sporthoj men vad skall man göra? De stör inte mig:)
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Förlåt:krama Första modellen är snögg! Iaf. :)
Har aldrig kört någon Z1000 trots att ja va såld på första gen, en orange.
Jag trodde aldrig att ja skulle köpa en Suzuki för 5år sedan och jag är hemskt öppen för märken, nästan alla.. Men det är den som passar mig bäst och mina krav. Och min sambo gillar att åka hoj, fort och ofta. Många skjutsar inte på sporthoj men vad skall man göra? De stör inte mig:)

Du får prova min Z1000 när du vill:krama
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Man är olika = testa allt o du kommer snabbt känna vad som är rätt för dig.
Jag tyckte CB1000R var roligast, lättast, mest harmonisk o bästa chassit.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top