Video Drag Race Kawasaki H2 Ninja vs Nissan Nismo GTR vs Mercedes AMG GT S Coupe

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är det bara jag som inte förstår storheten i dessa snabb-mc-kör-ifrån-snabb-bil filmer??

Det är säkert jättekul att åka med men de cineastiska kvaliteterna lämnar en del övrigt att önska....
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Är det bara jag som inte förstår storheten i dessa snabb-mc-kör-ifrån-snabb-bil filmer??

Det är säkert jättekul att åka med men de cineastiska kvaliteterna lämnar en del övrigt att önska....

Lite kul att nått som kostar så lite kan dra ifrån nått som kostar så mycket? :näsblod

Ne det går egentligen inte att jämföra bil med mc.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Är det bara jag som inte förstår storheten i dessa snabb-mc-kör-ifrån-snabb-bil filmer??

Du tyckte säkert det var ganska intressant när du såg denna typ av film för första gången när du var yngre. Det gjorde i alla fall jag! Jag var mycket förvånad över hur ett sådant litet och billigt fordon kunde köra ifrån dyra supersportbilar. Detta triggade ett visst intresse och är säkerligen en av anledningarna till att jag aldrig drömt om att äga en Ferrari eller Lamborghini, utan att istället äga en MC.

Nu idag efter att ha sett allt för många drag race mellan bil och MC så är det måttligt intressant om det nu inte är någon extremt ovanlig kombination av fordon/förare.

Men det kommer alltid finnas nya unga personer som nyligen upptäckt denna typer av filmer för första gången. Därför kommer det alltid finnas ett behov/begär för att hela tiden spela in fler filmer. :tummenupp
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Tycker de är hyffsat underhållande, men TS borde ju absolut köra med lite seriösare kameraarrangemang. Vad som helst men inte skakig handhållen kamera. :) Nån slags steadycam kanske?
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Pinsamt dålig förare på H2an:död
Kolla kroppshållningen under starten, kolla hur han hanterade kopplingen under starten...
Nej fy fan! Alla kan inte starta med en motorcykel tyvärr.
Även om han nu inte behövde ge allt från början för att vinna så kunde han ändå har gjort det bara för att äga ännu mer.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Pinsamt dålig förare på H2an:död
Kolla kroppshållningen under starten, kolla hur han hanterade kopplingen under starten...
Nej fy fan! Alla kan inte starta med en motorcykel tyvärr.
Även om han nu inte behövde ge allt från början för att vinna så kunde han ändå har gjort det bara för att äga ännu mer.

Noterade även att han startade med visiret uppe^^ fast det kanske var för att "bygga på" förnedringen ännu mer? :D
 

Smagatusk

Guest
Pinsamt dålig förare på H2an:död
Kolla kroppshållningen under starten, kolla hur han hanterade kopplingen under starten...
Nej fy fan! Alla kan inte starta med en motorcykel tyvärr.
Även om han nu inte behövde ge allt från början för att vinna så kunde han ändå har gjort det bara för att äga ännu mer.

Är det nån här som är pinsam är det väl du? Lite väl starka ordalag över nån som gjorde vad som krävdes, va? Dvs vinna rejset.

Skärp dig.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Pinsamt dålig förare på H2an:död
Kolla kroppshållningen under starten, kolla hur han hanterade kopplingen under starten...
Nej fy fan! Alla kan inte starta med en motorcykel tyvärr.
Även om han nu inte behövde ge allt från början för att vinna så kunde han ändå har gjort det bara för att äga ännu mer.

Det är ju antagligen någon som kör för att det är skoj och som inte tävlar. Tyckte starten såg rätt försiktig ut rent allmänt, så kanske inte laddar på fullt av oro för hur hojen ska bete sig? Dunno...
Hade varit lite intressant med en H2R med långsving och en dragracingförare. :hihi
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
301 ggillar och 6 ogillar så du är i en klar minoritet.

Redigering och fler kameravimklar är en kostnad som ej kan motiveras idag.

Är det bara jag som inte förstår storheten i dessa snabb-mc-kör-ifrån-snabb-bil filmer??

Det är säkert jättekul att åka med men de cineastiska kvaliteterna lämnar en del övrigt att önska....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
301 ggillar och 6 ogillar så du är i en klar minoritet.

Redigering och fler kameravimklar är en kostnad som ej kan motiveras idag.

Fler vinklar är ju inte helt nödvändigt, det skulle räcka långt med en stadigare kamera inifrån bilen.

Sedan är det från min sida inte klagomål. Jag tycker det är kul med folk som gör saker som att du/ni roddar ihop lite drag-events för allmänt folk med skoj bilar, det är bara förslag på förbättringar.
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Pinsamt dålig förare på H2an:död
Kolla kroppshållningen under starten, kolla hur han hanterade kopplingen under starten...
Nej fy fan! Alla kan inte starta med en motorcykel tyvärr.
Även om han nu inte behövde ge allt från början för att vinna så kunde han ändå har gjort det bara för att äga ännu mer.

Rikard aka Fordon är ju rätt vass på starter, eller är de KTMen...:va

Visst fan krävs de sin man att sätta en bra start på en sporthoj, men..
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Är det nån här som är pinsam är det väl du? Lite väl starka ordalag över nån som gjorde vad som krävdes, va? Dvs vinna rejset.

Skärp dig.

Tack experten! Då vet jag precis hur det ligger till:tummenupp I ett race som troligtvis kommer att ses av miljontals tittare och eventuellt användas som referens så ska man alltså ta vilken förare som helst och applådera om han vinner. Jag sa som det var och du lade bara in ett dumt inlägg. Jag tyckte bara att föraren på H2:an sög. Punkt!
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Tack experten! Då vet jag precis hur det ligger till:tummenupp I ett race som troligtvis kommer att ses av miljontals tittare och eventuellt användas som referens så ska man alltså ta vilken förare som helst och applådera om han vinner. Jag sa som det var och du lade bara in ett dumt inlägg. Jag tyckte bara att föraren på H2:an sög. Punkt!

Personligen tycker jag det är roligare när det är glada amatörer som kör. Lite som i verkliga livet. Inte många som är proffsförare vilket dock många svenskar verkar tro de är ;)
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Verkligen, ltie det som är poängen med GTBOARD: inga testförare utan heslt ägare i deras egan bilar för att se verklighetens resultat.

Veyron-ägarne var ju inte helglad efter fjärde launchen med Veyronen och MC bredvid (inte H2) tababr starten varenda gång. Veyronen sätter ju sig direkt och drar.

Personligen tycker jag det är roligare när det är glada amatörer som kör. Lite som i verkliga livet. Inte många som är proffsförare vilket dock många svenskar verkar tro de är ;)

- - - Updated - - -

Stämmer! Tack för synpinkter :)

Fler vinklar är ju inte helt nödvändigt, det skulle räcka långt med en stadigare kamera inifrån bilen.

Sedan är det från min sida inte klagomål. Jag tycker det är kul med folk som gör saker som att du/ni roddar ihop lite drag-events för allmänt folk med skoj bilar, det är bara förslag på förbättringar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top