Filip Backlund Trackdays 2016 - Datum, nyheter, uppdaterad hemsida!

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Vi lär dig att åka Mc – snabbare och säkrare

Jag heter Filip Backlund och jag ska bli världsmästare i Roadracing. Jag kör motorcykel och jag gör det bra! Tillsammans med mina partners gör vi Trackdays. Våra Trackdays dagar är till för alla nivåer av förare. Genom mig, våra instruktörer och partners skapar vi mervärden för dig som kund, och ger dig möjligheten att utvecklas.

För sjätte året i rad så har vi med stor glädje att presentera 2016 års bandagar. Vi fortsätter med totalt sex dagar, utspridda vid tre tillfällen. Vi har lyssnat på er, våra kunder och tagit in fler instruktörer och har nu mellan 2-4st instruktörer per grupp, tillsammans med dem och mig (Filip) så finns vi där för att hjälpa er att utvecklas i er körning.

Vi vet att ni alla är där för att ni älskar att köra hoj, precis som jag. Därför har vi gjort om och lagt in mer körtid.

För att skapa jämnare och säkrare grupper har vi också fört in att förarna i grupperna medel och snabb kommer att åka med transponder, på detta sätt så kan både vi som arrangör och även ni som är ute på banan ha koll på att grupperna är välbalanserade. Sen är det också självklart roligt att hela tiden få se er egen utveckling, och med hjälp av transponder så kommer ni att kunna göra det.

Vi har även tagit in en del nya samarbetspartners för att göra er dag/dagar ännu bättre. Vi har en fotograf på plats på samtliga dagar. Vi har utökat samarbetet tillsammans med SONY Action Cam där ni kommer att ha möjligheten att få med er egen filmade action film/ombord kamera film hem. Schuberth hjälmar har gått in och supportat med demo hjälmar, där har ni möjlighet att få testa den hjälm som vunnit priset som ”den säkraste hjälmen på marknaden” ett antal år i rad.

Var med på årets häftigaste trackdays! Tillsammans gör vi bandagar utöver det vanliga. Häng med oss och gör 2016 till ett fantastiskt motorcykelår!

Detta ingår:
• Racing school med Filip
• Professionella förarinstruktörer i samtliga grupper
• Dunlop håller seminarium med däckinformation
• Föreläsning av Filip om körteknik
• Däcksupport direkt på plats av Dunlop
• Mobil MC-verkstad och försäljning av tillbehör
• Prova att åka mc med Filip

• Transpondrar för grupperna medel och snabb (tillägg)

Flera erbjudanden under FB Trackdays

Resor till Filips tävlingar i England
Professionell racing fotograf
Gemensam grillafton
SONY Action Cam – filma och få med din egen körning hem
Schuberth hjälmar – testa din framtida hjälm, direkt på plats, direkt på banan
Filip Backlund Fan Club

2-3 juni Mantorp Park
14-15 juli Mantorp Park
10-11 augusti Karlskoga Motorstadion (Gelleråsen)

Partners:
SONY Action Cam
Brages
Däckteam Västerås
Dunlop
Cordona Quickshifter
Lindstrands, Jofama, Halvarsson
Funbike
Grevens Racing Adventure
Scuhberth
Motorrad


http://trackdays.filipbacklund.se/
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Jul och nyår erbjudande på Filip Backlund Trackdays!

För att fira in det nya året så passar vi på att köra 1100:-/dag på samtliga dagar.

Normal prisbild är 1300:- med rabatt ner till 1200:-/dag.

Så passa på att boka upp era dagar redan idag!

Erbjudandet gäller fram till 31/12-2015.

http://trackdays.filipbacklund.se/anmalan/

Med vänlig hälsning

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Perfekt med två tillfällen på Mantorp! Vi kan ju knappast få sämre väder än sist då vi satt med dunjackor på VIP läktaren och åt grillat:gnissla
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hehe Nej det är så sant så... Det kan knappast bli sämre! ;)

- - - Updated - - -

Superroligt att ni kommer över :)
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Trackdays 2016 - nya mc-året närmar sig med stormsteg. För var dag som går så kommer vi alla närmare att få rulla ut våra hojar och gasa iväg i vårsolen!


Jag längtar något enormt, den där känslan när den riktigt första vårdagen kommer och man vågar köra ut hojen. Nästan obeskrivlig.


Passa på att redan nu boka upp era bandagar och planera era kalendrar med vänner och bekanta.


Våra datum för 2016 är:


2-3 juni - Mantorp Park
14-15 juli - Mantorp Park
10-11 augusti - Karlskoga Motorstadion (Gelleråsen)


Jag själv (Filip) går igenom och pratar körteknik med alla våra deltagare i olika grupper. För varje tillfälle så går vi in på olika fokus områden.


Duktiga och erfarna instruktörer i samtliga grupper.


Transponder system för att hålla alla grupper så stabila som möjligt, och självklart en rolig detalj att få jämnföra sina tider med polarna i boxen bredvid sig.


Grillbuffe på kvällen och föreläsning av mig (Filip).


Besök vår hemsida för mer information och erbjudanden!

http://trackdays.filipbacklund.se/


Med vänlig hälsning


Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

Busa-Rolle

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
2015 Suzuki Hayabusa/2012 Gsxr 1000
Tjena Filip! Hoppas att Din säsong går bra i British Superbike i år!!
Fundering nog på att boka in några bandagar med Er i år. Jag hör av. Med vänlig hälsning, Rolle i Västerås:banana
 

Busa-Rolle

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
2015 Suzuki Hayabusa/2012 Gsxr 1000
Tjena Filip! Hoppas att Din säsong går bra i British Superbike i år!!
Fundering nog på att boka in några bandagar med Er i år. Jag hör av. Med vänlig hälsning, Rolle i Västerås:banana
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag tänkte köra bägge gångerna på Mantorp men har ingen möjlighet att ta mig dit då bilen saknar dragkrok. Så om någon åker från Stockholm och behöver sällskap så hör av er :tummenupp
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Tjabba Rolle,

Jätte roligt att höra från dig, hoppas allt är väl. Ja det klart att du ska, ska jag lära dig köra hoj på bana :)

Hade toppen, kanske ses inne på kontoret någon dag.?

Mvh

Fille





Tjena Filip! Hoppas att Din säsong går bra i British Superbike i år!!
Fundering nog på att boka in några bandagar med Er i år. Jag hör av. Med vänlig hälsning, Rolle i Västerås:banana
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Solen skiner som aldrig förr - och det känns att det brinner i fingrarna att få dra iväg och köra hoj igen!

FB Trackdays första dagar för 2016 närmar sig, mellan 2-3 juni så kör vi två dagar på Mantorp Park.

Om du aldrig har haft möjligheten att köra på bana tidigare så boka in dig nu, vi har erfarna och duktiga instruktörer i samtliga av våra grupper som tillsammans med mig själv (Filip) hjälper er att utveckla er körning ytterligare.

Och varför inte också boka in er på vår gemensamma BBQ på kvällen mellan 2-3. Grillafton med föreläsning av mig (Filip) och min racing satsning i England.

Klicka er vidare till vår hemsida för att se hur ni kan boka er plats samt kolla in alla andra erbjudanden och förmåner ni som kund har hos oss genom våra partners.

http://trackdays.filipbacklund.se/

Ha en fortsatt fin tid så ses vi ute på banan inom kort.

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund

_MG_9519.jpg

mantorp 1.jpg
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
_MG_9519.jpg

Första dagarna av Filip Backlund Trackdays närmar sig - nu på torsdag-fredag drar det igång på Mantorp Park, och vädret ser fantastiskt ut! 25+ för dem kommande dagarna, vi kan inte fråga efter så mycket mer än det.

Sedan många år tillbaka så har vi varje år kört gemensam BBQ kväll som alltid är väldigt uppskattat och roligt. Ifjol så hade vi över 80 personer kvar under festen där vi grillar burgare, dricker gott och jag (Filip) snackar racing historier från det gågna och det kommande!

Vi har just nu tagit in cirka 40st bokningar för torsdagskvällens BBQ men vi vill ju såklart bli fler.

För alla er som är bokade för dem två första Trackdays dagarna och även ni vill medverka på torsdagens BBQ fest, skicka oss gärna ett mail eller skriv det här på Facebook - detta så att vi vet på ett ungefär hur många som ska vara med på kvällen.

Betalning sker direkt på plats via antingen kort eller kontant.

Kostnad: 150:-/person

Ingår: Två stycken grillade burgare med tillbehör samt valfri dryck.

Som sagt vid intresse maila oss på joakim@backlundracing.se eller skriv er notis här på Facebook.

Kom ihåg att nämna hur många ni vill boka för, enbart er själv eller flera/andra familjemedlemmar.

För er som inte ännu har bokat er plats för dem två kommande dagarna så finns det fortfarande platser kvar, så passa på att gå ut på länken nedan och boka er plats ni med!

http://trackdays.filipbacklund.se/

Tills vidare önskar vi er alla en fin tid och vi ser fram emot att få träffa er inom kort!

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Tack alla för ett otroligt bra event! :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top