B-King hjulaxe/mutter/bricka fråga

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Ska köpa lite nya delar varav en ny mutter då någon innan uppenbarligen inte haft rätt verktyg för att dra åt/lossa den. Blev lite ställd när jag kollade på sprängskissen och ser att brickan på hjulaxeln skall vara på "bromsskive-sidan" och inte på drevsidan. Man brukar ju ha en bricka bakom muttern när man drar åt det hela. Sen undrar jag varför det är så mycket gänger över när muttern är åtdragen. Nått känns konstigt här!?


B-king sprängskiss.png20151118_185501[1].jpg20151118_185548[1].jpg
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Är axeln fräsch? Jag har en komplett axel med mutter och bricka från en gsxr 2001 över som jag tror är samma, men går ju att kolla upp vid intresse?
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Är axeln fräsch? Jag har en komplett axel med mutter och bricka från en gsxr 2001 över som jag tror är samma, men går ju att kolla upp vid intresse?

Det är fräsch, dessvärre tror jag att hojen stått ute så den har blivit lite ärgad som syns på bilden, men bara det som syns utifrån, invändigt så är den fin. På gsxr1000-01 så är det hål i hjulaxeln för att använda saxsprint så det kan inte vara likadan hjulaxel :)
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Det är fräsch, dessvärre tror jag att hojen stått ute så den har blivit lite ärgad som syns på bilden, men bara det som syns utifrån, invändigt så är den fin. På gsxr1000-01 så är det hål i hjulaxeln för att använda saxsprint så det kan inte vara likadan hjulaxel :)

Det är inte hål för saxsprint i min axel utan muttern ser ut som på bilden.
Axeln kommer från en gsxr 750 men jag känner mig rätt säker på att det ser lika ut på 1000 med.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top