Chevrolet Avalanche...

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Hej,,inte varit här på flera år så det kan bli ett jävla långskott.......

Jag är i köptankar på en Cheva Avalanche och om det finns nån som har eller har haft och vill dela sina erfarenheter.

Jag ska ha en 2006- men är inte bang för att även se på dom äldre.

Vad ska jag se upp med..vilka brister är vanliga...att dom är törstiga vet jag så det behöver man inte säga..

Vet att Suburban är samma grund koncept.

Och,,Nej jag ska inte köra hoj på den utan endast för att öka på min manlighet.

Tack på förhand Tingen
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Menar du från 2007? Har för mig att det var då den kom i tappning med mindre plastikkirurgi.

Inget direkt. 5.3 kan ta lite olja på vissa. Inget jättekul alternativ heller, 6.0 är trevligt.
Har varit en del kortslutningar på uppvärmda vindrutespolsystemet. (tillval)

Både den och suburban bara går å går. Fördel om det har servats någotsånär likt rekommendationer och nåt oljebyte med filter på lådan.
Som en del andra jänkare, lite knirk i plasten men tacksamt driftsäkra jämfört med europeiska alternativt.

Gillar såklart bensin, men det är ändå värt det.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Polarn skaffade precis en sån, en -13.
Jävla fet bil. Lite efter när det gäller interiör design jämfört med dodge, ford etc men helt ok. Bra med utrymme i bilen både fram och bak.
Dock sitter man inte superbekvämt bak pga väldigt lodräta ryggstöd. Bakrutan bak o sätena kan tas ner så du kan glida fram saker hela vägen fram till framsätena om du vill. Riktigt bra om man ska få plats med längre prylar. Luckor på sidan av flaket där man kan förvara prylar. Sväljer rätt mycket. Backkamera och fjärrstart verkar finnas på de flesta bilarna från -07. Drar ca 1,45 liter milen blandad körning om du kör lugnt. O då menar jag inte en km över 110km/h.
MEN...elfel är extremt vanligt. Blev rekommenderar av en annan avalanche ägare att om jag köper en själv så skulle jag välja en från -09 o framåt. Tydligen blev de bättre då.
Elfelen var så pass jobbiga att den personen inte ens fick de åtgärdade trots flera rundor in på verkstaden. Handlar vad jag läst om på olika forum att instrumentlampor som börjar lysa. Backsensorer som slutar fungera. Någon sidoruta som slutade fungera. Glapp i stereon etc. Men fördelen med denna bil är att man slipper åka runt i en pickis som ser ut som en renodlad arbetsbil. Avalanchen ger ett mer ledigt intryck. Passar som familjebil men har ändå utrymme som en pickis. Diggar den hårt
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Skaffa en Blazer istället. Förslagsvis det bilhelvetet som står här och tar upp halva gårdsplanen. Billig om du kommer hit och forslar bort den härifrån. Gratis om det görs utan bilägarens vetskap.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
DSC_0274.jpg

Har oxå en gratis cheva tillgänglig. Har lekt lite med den så det finns ett par repor, bucklor, trasiga rutor etc
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top