Manual Yamaha R6R 2006

TheWetell

Ride to the limit!
Gick med
19 Aug 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha R6 - 06
Tja!

Har köpte denna växelindikator till hojen som jag nu ska installera men hittar inte rätt elschema för min hoj. Letat runt och tittat på manualer för R6V(C) och R6X men ingen är som min Läste i de papper som följde med att jag har en Yamaha R6R och hittar inget om den när jag söker runt.

Jag söker hjälp med att hitta en manual för just min hoj, tack på förhand! :)

//TheWetell
 

2WeelGuy

inga problem!
Gick med
16 Feb 2007
Ort
göteborg
Hoj
R6 -08(race) R6-03(gata) CRF250 -05
Det skall vara samma o avsätt bokstav.
Bokstaven står för vad det är för typ kåpor, vilken modell utseende mässigt.
Du kan kolla på vilken bok på R6 från 2006-2015 du vill. Detta är jag ganska övertygad om.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
R6 06-07 är samma om det är en europeisk modell, på vissa marknader finns både 05 och äldre modeller att tillgå men får då en tilläggsbokstav där R är den senaste modellen men den brukar inte nämnas utan de äldre får ett S eller liknande efter.
I europa brukar bokstäverna efter stå för färg.

http://www.r6messagenet.com/forums/...254-r6-service-maintenance-repair-manual.html

2006 R6 service manual är den du ska ha, den eller till 07 då det är samma hoj förutom färgschema.
Ta ner parts manualen med, lättare att hitta i när du ska ta fram art.nr när det ska beställas delar.

Fån -08 är det i princip en ny modell, för mycket skiljer för att lista det.
 

TheWetell

Ride to the limit!
Gick med
19 Aug 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha R6 - 06
Det skall vara samma o avsätt bokstav.
Bokstaven står för vad det är för typ kåpor, vilken modell utseende mässigt.
Du kan kolla på vilken bok på R6 från 2006-2015 du vill. Detta är jag ganska övertygad om.

R6 06-07 är samma om det är en europeisk modell, på vissa marknader finns både 05 och äldre modeller att tillgå men får då en tilläggsbokstav där R är den senaste modellen men den brukar inte nämnas utan de äldre får ett S eller liknande efter.
I europa brukar bokstäverna efter stå för färg.

http://www.r6messagenet.com/forums/...254-r6-service-maintenance-repair-manual.html

2006 R6 service manual är den du ska ha, den eller till 07 då det är samma hoj förutom färgschema.
Ta ner parts manualen med, lättare att hitta i när du ska ta fram art.nr när det ska beställas delar.

Fån -08 är det i princip en ny modell, för mycket skiljer för att lista det.

Tack för era svar!

Problemet jag har är att elschemat inte stämmer. Kontakten in i speedon är inte likadan som i varken 2006 eller 2007. Vi har 10 stycken kablar som går in medans de två har bara 9. Det gör det svårt att veta vad man ska tro på och vågar därför inte göra något..
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är det speedohealern som har en kabel mer?

Är speedohealern Enbart till R6 07-08 eller är det en universal som passar andra med?

Är det en med färdiga kontakter eller lösa kablar?

Om det är färdig kontakt och den är Enbart till r6 06-07 med en extra kabel kan det vara något som används på andra marknader.

Om der är en som Inte är modellspecifik med en extra kabel och färdig kontakt används den säkert inte på de modeller som har den kopplad utan enbart loopas.

Om det är en fast kontakt och en extra kabel på hojen låter det som det är fel.

Är det lösa kablar som ska kopplas på, är du säker på ett du läst kopplingsschemat rätt och förstått allt?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top