MotoGP - försäsongstugg!

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Idag började årstiden då t.o.m mms:en blir betydligt trevligare
bbfbd4ef47f1ef6f30ddcdc78030d29e.jpg
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Var med dottern på sjukhus idag och trodde denna tråden var i full brand här på sporthoj!
Men låt mig då citera lite från Twitter:

"Yamaha plans for 2017: Rins and Vinales"

"Rins and Vinales are targeted by Yamaha for the 2017 season. Maybe Rins will go to Tech3 team and Maverick will move to the factory team."

"This means that one of Rossi and Lorenzo will go away. Really interesting, maybe Yamaha know something more than us..."

Kanske borde starta "Silly.. 2017" tråden snart...

Tja, Rossi blir kvar och Bradley försvinner så om detta stämmer så..:banana

Nu tror jag ju att Pol skulle passa bättre på Honda eller Ducce än på Yamahan där Bradley verkar funnit sig tillrätta nu men det är ju min åsikt det, Vinales däremot, klart Yamaha-material! :tummenupp
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tja, Rossi blir kvar och Bradley försvinner så om detta stämmer så..:banana

Nu tror jag ju att Pol skulle passa bättre på Honda eller Ducce än på Yamahan där Bradley verkar funnit sig tillrätta nu men det är ju min åsikt det, Vinales däremot, klart Yamaha-material! :tummenupp

Håller delvis med dig. Att Pol skulle funka bättre på en Honda tror jag också, men jag är inte övertygad om att Viñales är det självklara valet på en Yamaha. Han kör också ganska mycket på ställ och gillar att hänga ut hojen när han kan. Alex Rins däremot påminner mycket om Lorenzo i sin körstil, helt odramatiskt men mycket fort. Han tror jag personligen skulle passa som handen i handsken på en Yamaha. Men kanske är det Bradleys sists i Tech3 som han ska ha?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Undrar vart Lorenzo ska ta vägen om han inte får kontraktet förlängt hos Yamaha. Ducati kanske? Eller Suzuki? Honda låter ju som ett väldigt omaka par, speciellt nu när hondan verkar ha problem med körbarheten. Fast, det kanske är en förare som Lorenzo som är riktigt mjuk som behövs för Hondan?

Och, hur skulle Lorenzo funka på Ducatin? Iofs kanske han vill köra Ducati för att slå Rossi på något, med tanke på hur dåligt Rossis äventyr på Ducatin gick, och nu när hojen fått de värsta problemen fixade så kan han nog vara lite lockad av det. Han verkar ju inte vara så värst förtjust i Rossi.

Och hur blir det med Hondas förare, vill de flytta på sig nu när det verkar som om Honda behandlat förarnas åsikter lite som Ducati gjorde tidigare, och bygger en hoj lite tvärtemot vad förarna säger behövs. Kommer MM och DP vilja vara kvar, eller är de ute och jagar andra fabrikspositioner?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vet inte om det tagits upp här innan.!

#38Smith är klar som KTM factory förare ..

Screenshot_2016-03-20-16-24-21.jpg
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:tummenupp

Tror så här direkt på att det kan vara ett bra drag för Smith. Att vara med att styra oprövade KTM MGP utveckling måste vara inspirerande ..

Ja, är den lika bra från starten som Suzuki fick till sin GSX-RR så har han ju mer eller mindre dragit en vinstlott. Liknar det mer Aprilias ingång kanske det kan vara lite drygt att harva längst bak i fältet.
Apropå Aprilia, undrar om de kommer försöka få tag på någon vassare förare, eller om de siktar på att behålla de två de har nu för utveckling ett par år till...
De måste ju sikta på att komma upp till top 10 snart iaf, och de skulle nog ha viss hjälp av åtminstone en toppförare då.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Undrar vart Lorenzo ska ta vägen om han inte får kontraktet förlängt hos Yamaha. Ducati kanske? Eller Suzuki? Honda låter ju som ett väldigt omaka par, speciellt nu när hondan verkar ha problem med körbarheten. Fast, det kanske är en förare som Lorenzo som är riktigt mjuk som behövs för Hondan?

Och, hur skulle Lorenzo funka på Ducatin? Iofs kanske han vill köra Ducati för att slå Rossi på något, med tanke på hur dåligt Rossis äventyr på Ducatin gick, och nu när hojen fått de värsta problemen fixade så kan han nog vara lite lockad av det. Han verkar ju inte vara så värst förtjust i Rossi.

Och hur blir det med Hondas förare, vill de flytta på sig nu när det verkar som om Honda behandlat förarnas åsikter lite som Ducati gjorde tidigare, och bygger en hoj lite tvärtemot vad förarna säger behövs. Kommer MM och DP vilja vara kvar, eller är de ute och jagar andra fabrikspositioner?

Frågan är nog mer: vill lorenzo stanna kvar sida vid sida med rossi! Visst, lorenzo är snabb what ever men personligen hoppas jag att han drar självmant alt får kicken, trots sin snabbhet är han inget säljande namn för yamaha oavsett hur mkt han vinner. Hur i helvete kan lorenzo tror att han på bästa sändningstid kan stå å dissa det största namnet i cirkusen uppe på podiet på bästa sändningstid genom att ge rossi, sin stallkamrat, representant för yamaha tummen ner. Oavsett vad lorenzo tycker om rossi borde han om han har några celler kvar vara liiiiite mer diplomatisk inte minst för sin arbetsgivare yamahas skull så nä, lorenzo är varken smidig eller smart och inte speciellt omtyckt men köra hoj kan han, tveklöst, men förhoppningsvis inte hos yamaha nästa säsong.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Kimring

Rrrhhaa MC
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr 1000RR -08. Yamaha 535 Bobber -96, Några små fiddys

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Någon som trots allt hittat några "läckta" varvtider?

"Casey Stoner put in 65 laps of the Qatar MotoGP . Ducati did not release lap times."
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Någon som trots allt hittat några "läckta" varvtider?

"Casey Stoner put in 65 laps of the Qatar MotoGP . Ducati did not release lap times."

Race simulation gissar jag på låga 1:54'or med bästa varv runt 1:53:5. ;)
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Tja på er!

Hoppas det är ok att jag kapar tråden en snabbis. :7peta

För er som bor i stockholm har vi ordnat så att O´Learys i Gamla Stan visar motogp och även ger oss motogpfans 15% på hela notan.

Gilla gärna in vår facebooksida och vårt event för kommande motogp-race 3 april.

https://www.facebook.com/MotoGP-Stoc...35724/?fref=ts
http://www.motogp.com/en/event/Argentina

Tack för lånet av tråden:yoparty

haha... först trodde jag du mena ett påslag på 15% på notan för att de visar motogp... haha..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Stenrik världsmästare och vinst av 1:a rejset, tror han inte går på Rossis mind games.

Kanske det är det som räknas?

View attachment 428635

Och ändå lipade han för att rossi fick ett bättre avtal när han återvände till yamaha! För yamahas del kan man åtminstone säga att dom har det bästa av två världar,men snabb jävel och en hyfsat snabb som inte har ngt större mervärde för yanaha mer än titlar samt en som fortfarande är konkurrenskraftig men har ett stort mervärde för företaget, en tror jag ryker och då yamaha ser mervärdet i rossi litar det nog att yamaha offrar en potentiell vinnare med nada mervärde för företaget, det är vad jag tror. Lorenzo har väl ett lukrativt erbjudande från ducati att ta ställning till om ryktet stämmer, skulle tippa på att han tar det om ducati fortsätter vara starka, om inget annat kan lorenzo ägna aig åt att sätta nya hastighetsrekord på rakorna:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top