Lorenzo blir av med spons efter sepangdebaklet

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Han ber dock inte om ursäkt vilket jag tycker vore det enda rätta!
Nej, som jag skrev så ångrar han trängningen, jag vet väl inte om denna såpopera behöver så många fler ursäkter? Om vi lämnar JLo därhän och koncentrerar oss på de bägge kombattanterna så har vi en som ångrar sig och en som fortfarande inte ser det minsta klandervärt i sitt agerande. Ungefär så kanske :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vem (om man inte satt och nicka till) o andra sidan med handen på hjärtat tycker inte att Marquez körning på Sepang till slut åtmionstone var i gråzonen
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vem (om man inte satt och nicka till) o andra sidan med handen på hjärtat tycker inte att Marquez körning på Sepang till slut åtmionstone var i gråzonen

Personligen satt jag och tänkte "Helvete, får vi se ett grymt jäkla race den här veckan också?!" tills det tråkiga hände. Det var hands down den bästa fighten jag har sett under mina få år av motoGP-tittande.
Handen på hjärtat, jag uppskattade det jag såg. Fy fan va händelserikt, tight och spännande det var.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Personligen satt jag och tänkte "Helvete, får vi se ett grymt jäkla race den här veckan också?!" tills det tråkiga hände. Det var hands down den bästa fighten jag har sett under mina få år av motoGP-tittande.
Handen på hjärtat, jag uppskattade det jag såg. Fy fan va händelserikt, tight och spännande det var.

Hela säsongen har ju onekligen vart grym, så samma eufori här hemma med över vad som utspelade sig :tummenupp Ändå, när röken lagt sig känns det som Marquez körning mer och mer in i rejset mest består av/går ut på att irritera/störa för VR. Att det samtidigt var himmelska passeringar, tight och spännande skriver jag under på alla dar i veckan :tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vi har alla sett repriserna med våra egna ögon. Är det sådan racing vi vill se so fine. Dock har Marquez enligt mig sin skam att bära.

Hmmmm... Det vore intressant att veta om du (och de 5 andra som tryckt på gillaknappen på ditt inlägg) som uppenbarligen tycker Marquez är en dålig människa NU, om ni tyckte det under de 3-4 varv som striden varade??? Där jag satt och tjöt "FIFAN VILKET BATTLE; DET HAR ALDRIG VARIT BÄTTRE!!!!!!!!!", satt ni då och gnisslade tänder och tjöt "DJÄVLA MARQUEZ, KOM INTE HÄR OCH HINDRA ROSSI, KOM INTE HÄR OCH SLÅSS OM EN TREDJEPLATS! DÅLIGA MÄNNISKA!!!!"

Var det så? Mitt under fighten, under varv 3-7, tyckte inte ni också att det var en episk fight?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Var det så? Mitt under fighten, under varv 3-7, tyckte inte ni också att det var en episk fight?
Kamrat, uppenbarligen ansåg RD att det fanns fog för att kritisera pöjken för hans körning, så vi kanske möjligtvis kan enas om att Sandfållan o co är i hyfsat gott sällskap?

Hede MM satt upp den fighten de två sista varven hade det med all förmodan upplevts som rimligt av de flesta. Men kom igen - att anlägga den sjövilda attacken så tidigt i rejset och utan att ge geten chansen att under ett par tre varv jobba ikapp JLo är något out of bounds, i alla fall i Min bok.

Sedan är väl en ursäkt förvisso väl magstark och onödig, men att tillstå att attacken kanske var väl aggressivt och taskigt timad skulle knappast skada pöjkens sak...?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tycker de var fränare förr. Roger Reiman med bruten arm... Gene Church mot spaggetisen Marco Lucchinelli... Släpiga sydstatskommentatorer... slip-streaming... blårök... skönt twinmuller... stötstänger mot desmo-trassel... Och inget muck.

https://www.youtube.com/watch?v=LHIxDGtNsYs
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kamrat, uppenbarligen ansåg RD att det fanns fog för att kritisera pöjken för hans körning, så vi kanske möjligtvis kan enas om att Sandfållan o co är i hyfsat gott sällskap?

Hede MM satt upp den fighten de två sista varven hade det med all förmodan upplevts som rimligt av de flesta. Men kom igen - att anlägga den sjövilda attacken så tidigt i rejset och utan att ge geten chansen att under ett par tre varv jobba ikapp JLo är något out of bounds, i alla fall i Min bok.

Sedan är väl en ursäkt förvisso väl magstark och onödig, men att tillstå att attacken kanske var väl aggressivt och taskigt timad skulle knappast skada pöjkens sak...?

Kamrat (trevligt sätt att börja en meningsskiljaktighet! :tummenupp), du har rätt i att RD ansåg att Marquez "was deliberately trying to affect the pace of Valentino", så visst finns det fler som tycker som Sandfållan. Korrekt, jag glömde bort det. Iofs tycker jag det är konstigt att de kan VETA det, Rossi körde ju faktiskt som snabbast under striden med Marquez!

Men, min poäng är, att detta är en efterkonstruktion! Vad tänkte du, Sandfållan och alla andra som tycker Marquez gjorde fel, vad tänkte ni under loppet, mitt under de 3-4 varven de battlade? Tänkte ni då att "Dååååååååliga Marquez, som avsiktligt försöker hinda Rossi!!!"

Tänkte ni inte "FIFAN, viken fight!"?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
För om Marquez INTE hade fightats (som väl VARJE racer gör i ALLA lägen) med Rossi, om han hade legat i Rossis bakhjul och bara skuggat honom hela racet, då skulle man väl kunnat anklaga Marquez för att "deliberately trying to affect the race in favour of Ross by NOT trying to defend his position"?

Eller?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tänkte ni inte "FIFAN, viken fight!"?

Nej det tyckte ja inte, det var första gången på jävligt länge som Rossi höll på att krascha. Han är hyfsat safe i sin körning? Jag var förbannad på vissa av MM omkörning och jag sa "va fan håller du på med MM?!" Jag tycker inte det är ok i detta skedet! Hade det varit i Quatar ja, då hade det varit årtiondets race och ja håller med dig. Men INTE NU!!!!!!

Min ören som co till Sandfållan, kompis.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
För om Marquez INTE hade fightats (som väl VARJE racer gör i ALLA lägen) med Rossi, om han hade legat i Rossis bakhjul och bara skuggat honom hela racet, då skulle man väl kunnat anklaga Marquez för att "deliberately trying to affect the race in favour of Ross by NOT trying to defend his position"?

Eller?

Som han gjorde på Lorenzo i USA och körde om han sista varven eller hur fan de gick?! Jo det hade varit jätte ok. Så länge han inte kör med marginal 2,75% att det här går nog..

Jag tycker på riktigt att det är så jävla rätt ät han, så förbannat Mycke dumt som han har gjort under sin karriär mot andra så va de väl gött att han också fick smaka lite asfalt.. Karma Mozz karma. Och de drabba Rossi med. Kompis
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Kamrat (trevligt sätt att börja en meningsskiljaktighet! :tummenupp), du har rätt i att RD ansåg att Marquez "was deliberately trying to affect the pace of Valentino", så visst finns det fler som tycker som Sandfållan. Korrekt, jag glömde bort det. Iofs tycker jag det är konstigt att de kan VETA det, Rossi körde ju faktiskt som snabbast under striden med Marquez!

Men, min poäng är, att detta är en efterkonstruktion! Vad tänkte du, Sandfållan och alla andra som tycker Marquez gjorde fel, vad tänkte ni under loppet, mitt under de 3-4 varven de battlade? Tänkte ni då att "Dååååååååliga Marquez, som avsiktligt försöker hinda Rossi!!!"

Tänkte ni inte "FIFAN, viken fight!"?

Så du tror att vi som tycker att Marquez körde hårt egentligen själva inte tyckte att han körde hårt? Utan att vi inte såg det förrän långt efteråt?
Med sådana insinuationer så är det ju som att indirekt kalla oss för lögnare..

Ska vi börja med sånt så kan jag ju kalla min flickvän till din domstol:hihi:rofl
Hon hörde mig svära mig blå över vad MM höll på med av och till.

Acceptera nu Moss att vi tycker olika i frågan och så går vi vidare:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Iofs tycker jag det är konstigt att de kan VETA det, Rossi körde ju faktiskt som snabbast under striden med Marquez!

Men, min poäng är, att detta är en efterkonstruktion! Vad tänkte du, Sandfållan och alla andra som tycker Marquez gjorde fel, vad tänkte ni under loppet, mitt under de 3-4 varven de battlade? Tänkte ni då att "Dååååååååliga Marquez, som avsiktligt försöker hinda Rossi!!!"

Tänkte ni inte "FIFAN, viken fight!"?
Ja, det finns väl ingen anledning att klösa ögonen ur varandra bara för att vi tycker olika :krama

Nu frågar Du iofs andra, men precis som att jag ansåg att VR gjorde fel så ansåg jag redan under tävlingen - i realtid - att MM stökade till det för mycket så tidigt i rejset. Okey för att battla, men gör det då de sista fem varven, om Du hänger med så långt in i tävlingen. Håller man tempot uppe ska det inte gå att köra om i var och varannan kurva på det sättet och jag tyckte mig ana Geten sittande upp både i utgångar och inne i kurvor, uppehållen av MM. Det kostade väl inga eoner av tid fram till vurpan, gissar på en eller ett par sekunder per varv?

Därför tyckte jag RD gjorde en oerhört god samlad bedömning, redan när beslutet kom :tummenupp
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Med tanke på VRs, kanske i viss mån kraftiga kritik mot MM under inledande presskonferens i Sepang, så fick åtminstone jag intrycket under racet att MM gjorde sitt bästa för att bevisa att Rossi haft rätt i sin kritik.
Resten som ledde fram till MMs vurpa var bara resultatet av en "snöbollseffekt".


Nu var det ju iofs inte det VR blev straffad för men Honda hävdar att det var " sparken" som fällde MM...
Har Honda skippat skyddsbygeln över bromshandtaget som ska hindra ofrivillig intryckning eller har den fallerat?
Någon som vet mer?

(Från bike.se)
" Det är HRC-bossen Shuhei Nakamoto som nu går ut med att teamet analyserat data från Marc Márquezs motorcykel efter det dramatiska racet i Malaysia.

Så här säger han till sajten Crash.net:
”Data från Marcs motorcykel visar att även fast att han kommit tillbaka från att ha undvikit kontakt med Valentino Rossi, så får hans frambromshandtag en smäll som låser framhjulet. Vi tror att trycket kom från Rossis spark. Den data som samlats in från Marcs motorcykel finns tillgänglig för alla, från Dorna, FIM eller media, som vill granska den"
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Men, min poäng är, att detta är en efterkonstruktion! Vad tänkte du, Sandfållan och alla andra som tycker Marquez gjorde fel, vad tänkte ni under loppet, mitt under de 3-4 varven de battlade? Tänkte ni då att "Dååååååååliga Marquez, som avsiktligt försöker hinda Rossi!!!"

Tänkte ni inte "FIFAN, viken fight!"?

Kamrat Moss- :tummenupp
Jag tyckte då och tycker nu att det var för nära för att vara trevligt. Med centimetrar från Rossis framhjul kändes det inte bra, alldeles för nära omkullkörning...
Omkörningar, ja men omkullkörningar nej. :( Jag blev DJ... väldigt besviken på Rossi som lät sig provoceras, och är det fortfarande för det var så härligt som blev så smärtsamt...
Nu kan jag ha fel, har haft fel förr, och du är betydligt bättre, snabbare och mer erfaren av att tävla motorcykel, du vet mer hur Tävlingsledningen resonerar men jag hävdar ändå min rätt att ha fel. :krama
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top